Part 4 - Keliru

3.7K 71 13
                                    

Izhan dari tdi meneguk air sirap. Keadaan janggal dirasakan oleh mereka berdua. 'Nak tny je xnk eh?" bisik hati Izhan. Kimi hanya menguis-nguis bulu karpet dgn hujung jari kakinya.

"Kimi"
"Abang"

Lahh boleh pulak serentak.

"Kimi dulu" Pinta Izhan.

"Takpe abang dulu" Kimi memberi Izhan peluang dulu utk bercakap.

"Ok, erm, abang nk tny sesuatu, boleh? Kalau Kimi taknak bgithu xpe" - Izhan.

"Pasal apa?" Soal Kimi kehairanan.

"Erm.. pasal...bilik tu". Kimi hanya mendiamkan diri. No, Izhan tak boleh tahu lgi. It is forbidden now.

"Maaf abg, Kimi x boleh bgithu" Kimi bertutur lembut. Takut Izhan kecewa.

"Oh kalau cmtu xpelah. Saja je tny hehehe" Izhan kembali meneguk air sirap. "Ha Kimi nak ckp apa tdi?", sambungnya lgi.

"Oh, haa abg nk duduk sini smpi pukul berapa? Taknak balik ke?". Yela, duk bertapak kt rumah org lelama xde tujuan. Nasib Izhan. Mujur Kimi sayang. Eh? sayang? hmm...

"Kimi halau abg? Ok xpe abang balik dulu. Bye" Izhan buat muka sedih. Muncungnya kelihatan jelas. Dia mula bgn dri tempat duduknya. Acah nk keluar.

'Abg nape la comel sgt ㅜ~ㅜ. Kimi tak tahan'

"Eh mana ada. Ala, duduk jela sampai malam. Kimi x kisah. Nk tido sini pun xpe. Lgipun bukan ada org lain dkt rumah ni" Ujar Kimi semanis mungkin. Izhan kembali tersenyum lantas kembali duduk.

"Abg gurau je. Sje nk teman Kimi. Tpi abg xleh tido sini, mak abang kt rumah sorg²". Kimi mengangguk tanda faham.

2 jam pun berlalu, Izhan perlu balik ke rumahnya. "Thanks Kimi utk air sirap tdi. Sedap" Ibu jarinya menunjukkan tanda 'bagus' dkt Kimi.

"Sama². Kalau ada masa, dtglah lagi sini. Rumah ni sentiasa terbuka utk abg" Kimi mula malu. 'Aduh, kau dh kenapa Kimi.. awal sgt ni. Lek dulu'

"Wow dpt greenlight. Hehe nnti hujung minggu abg lepak rumah Kimi ye" - Izhan

"Okay abg. Hati² jalan. Kalau ada org kacau, abg silat je" - Kimi

"Iyolah Kimi. Abg balik dulu tau. Hati² kt rumah. Kunci pintu. Jgn bgi org lain msuk. Faham tak? Kalau ada masalah, call abg. Abg sampai on the spot punya." Dah macam mak mak dah si Izhan ni. Bukan apa, risau dia dgn Kimi. Dhlh duduk rumah sorg². Kejiranan pun sunyi je. Bermacam-macam perkara buruk yg difikirkan Izhan, namun ditolak jauh².

"Err bang, nak call camne? Kimi xde nombor abg" Kimi menyengih. Malu jugk nk mintk nombor dri crush. (Author pernah merasakan benda yg sme cmni huhuhu)

"Eh haah lupa pulak. Cpt salin, 01680*****" Kimi cepat² menekan nombor di telefonnya. Siap.

"Nanti apa² wasap, or call ye" Izhan perlahan beransur pergi.

"Baik abg. Hati². Bye" Kimi melambai-lambai Izhan.

"Bye cutie!" Izhan membalas lambaian Kimi.

Sambil berjalan nk balik rumah, Izhan memegang tgnnya yg dicium Kimi tdi. Mse nk balik, Kimi salam dgn Izhan, and Kimi sempat cium tgn Izhan. Yela, adab dgn org lgi tua. Dia tersenyum sendirian.

"Lembut betul tgn dia. Comel pulak tu" Izhan tersenyum meleret.

'Ish apa ko ni Iz. Takkan kau suka budak tu kot. Kau tu straight lgi tau. Igt tu.' Izhan menampar pipi sendiri. Tapi dia masih tersenyum sambil mengusap lembut bekas ciuman Kimi tdi.

**********

Rumah Izhan; waktu malam

"Susah betul soalan ni. Aku pun x boleh jwb" Izhan menggaru kepalanya yg tidak gatal. Soalan addmath di depannya dipandang begitu je.

Ruin My LifeWhere stories live. Discover now