Part 17 - Bahagia

3.7K 66 15
                                    

Puan Mariam perlahan-lahan keluar utk memberi peluang kepada Kimi dan Izhan berjumpa.

"Abg..." Dgn nafas yg tidak teratur, Kimi terus melutut di tepi katil Izhan.

"Kimi buat apa ni?" Izhan terus turun dari katil dia.

"Kimi mintk maaf bang. Kimi salah. Kimi punca abg jdi cmni. Maafkan Kimi bang.." Kimi menangis dgn sebaknya. Air mata yg mengalir jelas menunjukkan yg dia sgt kesal dgn perbuatannya.

"Ya Allah apa ni Kimi. Kimi x salah apa² pun. Abg yg salah sbb bwk motor x betul. It's okay syg. Abg x pernah salahkan Kimi" Lembut Izhan bertutur utk menenangkan hati budak comel dihadapannya itu.

"Abg please jgn buat Kimi mcm ni.. Kimi seksa tahu x.. Kimi x boleh hidup tanpa abg.. Kimi syg abg.. Kimi ta.." Izhan terus mencium lembut bibir Kimi. Nafas yg dihembus terasa hangat. Kimi seakan redha dgn perbuatan Izhan. Matanya dipejam utk merasai kenikmatan dunia.

Ciuman dilepaskan perlahan. Izhan hny tersenyum kpd Kimi sebelum berbicara. Pipi kimi disentuh lembut.

"From now on, you will be mine. I realize, all this time, you put your heart into my feelings, but I was too ego. Bila Kimi confess that day, fikiran abg jdi x menentu. I don't know if I'm normal or not. But, after all you did to me, I'm really felt that I am not straight. And that night, I realized, that you are the only one that can make me happy. Every second, minute, or even hours with you, I never feel bored or tired. Everything is filled with wonderful memories. I am very happy to have you in my life. I feel very, very happy. I'm promise, that I will never leave you behind again. Will you do the same for me" Mata Izhan tepat memandang Kimi.

Kimi mengalirkan air mata. Hatinya tersentuh dgn setiap kata-kata Izhan. Dia memeluk lelaki dihadapannya itu.

"Yes, I will" Jwbnya pada persoalan tdi.

**********

Tiga hari selepas Izhan discaj dari wad, kehidupannya kembali seperti biasa. Ramai jugk yg mengerumuni dia sebab kemalangan yg ditimpanya. Dia diarahkan utk berhat dari tugasannya sebagai seorg pengawas dan Razif yg akan menggantikan dia utk sementara waktu.

Waktu rehat, Izhan makan sekali dgn Kimi dan rakannya. Waktu rehat mereka diisi dgn gelak ketawa. Sampailah satu ketika...

"Auchhh sakitlah!" Syed mengaduh. Kepalanya dilanggar siku seseorang. Bajunya pun habis terkena kuah mi sup budak lelaki itu.

"Ya Allah saya mintak maaf. Saya mintak maaf sgt²" Budak lelaki itu meletakkan makannya dan terus membantu Syed. Dia gelabah sbb baju Syed basah plus kotor terkena kuah mi sup tu.

"Kau ni kenapa? Mata tu x reti letak elok² ke?" Haziq dh bersuara. Pantang dia kalau ada org buat sesuatu dkt Syed. Al maklumlah, dh couple 😗.

"Saya mintak maaf bang. Takpe saya bayar ganti rugi baju ni" Budk tu bersungguh nk mintk maaf. Dia sedikit tersentak dgn nada suara Haziq tdi.

"Takpelah. Benda dh jadi. Lain kali jalan elok² ya. Nah pergi beli mi sup yg baru" Syed menghulurkan sekeping wang kertas rm5 kepada budk itu.

"Dah dah, pergi dari sini" Haziq terus menghalau budak itu lalu budk tu pun pergi.

"Kau ni.. jgn garang sgt.. Sian dia" Tegur Daniel.

"Dahtu, klau takat langgar kepala xpela jugk, ni sampai kuah tumpah kt baju" Haziq menerpa ke arah Syed. "Kau okay tak?" Tny Haziq.

"Syed ok jela. Haziq ni lebih² sgt" Syed cuba utk tak bermesra sgt dgn Haziq. Bimbang rakan-rakannya tahu tentang hubungan mereka berdua. Haziq mengelap baju Syed yg terkena kuah itu.

Ruin My LifeWhere stories live. Discover now