Part 15 - Stranger

3.3K 64 3
                                    

Tidak seperti biasa, kalini Kimi hny mengelamun di dalam kelas. Peristiwa malam tdi bermain-main dlm mindanya.

Dia tidak menyangka dgn tindakan drastik oleh Izhan. Sanggup Izhan buat dia mcm tu? Igt dia ni patung ke smpi xde perasaan? Air mata Kimi mengalir tiba².

Daniel yg kebetulan menoleh ke arah Kimi, terus menerpa rakannya itu. "Weyh kau asal ni? Nape nangis?"

Kimi yg menyedarinya terus mengelapkan air mata. "Takde papelah. Mata masuk habuk je" Jwb Kimi.

"Takyah tipula. Aku bukan hidup sehari dua. Kau ad mslh kn? Willing to share?" Tny Daniel.

"Its okay Dany. Aku xde pape pun. Srs mata masuk habuk" Balas Kimi.

Daniel mengeluh seketika. "If u have anything problem, let me know okay? Apa guna kwn kalau x bantu each other. I'll do anything for you" Daniel menghadiahkan senyuman yg menampakkan barisan giginya yg putih itu.

"Thanks Dany" Kimi menggangguk.

**********

"Korg, ada perasan apa² yg pelik tak?" Syahir memulakan gosip seperti biasa.

"Pelik? Apa yg pelik?" Soal Kimi. Dia memandang kiri kanan bahagian kantin. Xde apa yg pelik pun.

"Syed dgn Haziq" Jwb Syahir.

"Okay... kenapa dgn dorg?" Daniel menyoal pula.

"Aduh korg berdua ni.. dedua budk pandai, tpi slow bethol" Syahir mengeluh sebelum menyambung bicara.

"Lately ni dorg makin rapat. First² kenal dulu dh mcm apa si Haziq tu lyn Syed. Skrg, dh mcm bff. See, rehat pun dorg berdua je." Terang Syahir.

"Alah biasalah tu. Nama pun kwn" Daniel menyuap nasi lemak ke dalam mulutnya.

"Mmgla kwn. Tpi hritu, aku ternampak dorg pergi wayang sesama, arked sesama, and paling penting, aku ternampak Syed beli dua gelang kaler hitam. So i think gelang tu mesti utk Haziq" Panjang lebar Syahir menyatakan hipotesisnya.

"Ish kau ni.. mana kau thu dia beli utk Haziq? Kalau ye pun, biar jela. Maybe dorg buat cmtu utk jdikn simbolik brotherhood? Ckp jela kau jeles kan.." Daniel membangkang.

"Jeles kejadahnya. Malas la aku lyn kau. Baik aku lyn Kimi. Hai Kimi" Syahir dgn tibenya menyapa Kimi.

"Bye" Tu je jwpn Kimi. Daniel dan Kimi dah terbahak ketawakan Syahir.

"Dah ah merajuk ah cmni. Haziq dgn Syed. Korg plk berdua. Habis aku sorg²? Fine." Syahir memuncung.

Sedang mereka makan, Izhan dan Razif singgah di meja mereka bertiga.

"Hai korg. Makan ke?" Tny Razif.

"Tak ah main bola" Syahir berseloroh.

"Ewah ewah ewah budk ni. Main kasar nmpk" Razif bersilang tgn.

"What? Dh thu org tgh mkn, tny lgi buat apa" Syahir mendengus.

Kimi berasa tidak selesa dgn kehadiran Izhan. Dia hny mendiamkn diri sahaja. Izhan pun turut diam shj.

"Siap kau" Razif mengecilkan mata pada Syahir. Berdendam nau tiba² HAHA.

Syahir hny menjulingkan matanya.

"Dah ah jom. Busukla ada ikan masin kt sini" Kata Razif.

"Apa? Spe yg kau panggil ikan masin?" Syahir bangun dri tempat duduknya.

"Ada aku sebut nama kau ke? Tpi kalau terasa tu, nk buat mcm mne kn.." Razif ketawa terbahak.

"Kuang asam kau. Dah ah jom ah weyh. Malas aku lyn sundal ni" Syahir mengajak rakannya utk ke kelas.

Ruin My LifeWhere stories live. Discover now