AMARAN, SCENE 18+ (Ringan2 je)
Kimi membelek telefonnya. Dia sedang mencari menu utk dijamu kepada rakan-rakannya. "Kfc? ke Mcd?" Jarinya masih scroll pada skrin. ".. pizza pun ok jugk kan"
"Assalammualaikum" Seseorang memberi salam dari luar. Kimi yg mendengar terus ke pintu. Bibirnya mengukir senyuman tatkala melihat susuk tubuh yg sgt dirinduinya.
"Waalaikumusalam. Abang Iz, masukla", pelawa Kimi.
"Buat apa tu?" Tanya Izhan. Dilihatnya meja kopi yg agak berserabut dgn buku latihan.
"Buat homework je. Pstu tgh cari mknn utk malam ni" Jwb Kimi.
"Makanan?" Izhan kehairanan.
Kimi senyum. "Haah, malam ni kwn² nk dtg. Nk study sesama. Igt nk jamu mknn sikit". Izhan mengangguk faham.
"Nak abg tolong apa² tak?" - Izhan.
"Erm xde kot. Kimi igt nk order pizza dgn ayam goreng Mcd je.." ujar Kimi sebelum menyambung ayatnya. "..ha abang kenapa dtg? Ada masalah ke?"
"Eh xdela. Sje je dtg nk jenguk. Lgipun rindu la dkt budak comel depan mata abg ni" Kimi tersengih apabila Izhan bermanis mulut.
Kimi bangun dan duduk sebelah Izhan. Namun Izhan baringkan Kimi di atas riba dia. Rambut lembut Kimi dimain-main.
"Zul apa jdi?" Tny Kimi. Izhan tersentak dgn soalan Kimi. Sejak kejadian itu, Kimi tak pernah nampak Zul di sekolah, malah dalam kelas Izhan pun kelibatnya tak kelihatan. Memangla Kimi nak Zul jauhkan diri, tapi ni memang dh betul² jauh ni.
"Dia pindah sekolah" Jawab Izhan senada.
"Sebab?" Tny Kimi.
"Parents dia nak hantar dia pergi tahfiz. Katanya nak dia insaf. Eh dahlah ckp psl dia. Jijik abg dgr" Ujar Izhan. Kimi terus diam. Dia faham, Izhan begitu risau dgn dia.
"Abang" Panggil Kimi.
"Hm?" Izhan memandang Kimi. Kimi memuncungkan mulut. Izhan senyum lalu mencium bibir Kimi perlahan.
**********
Jam 8.21 malam.
"Ha kita nak study subjek apa dulu?" Tny Daniel.
"Memandangkan Syed sorg je kelas akaun, so subjek elektif kita tolak tepi. Kita study subjek teras je ok" Kimi memberi cadangan. Mereka semua mengangguk.
Sesi mengulang kaji berlalu dgn lancar. Masing² bertungkus lumus bersedia utk peperiksaan yg akan berlangsung x lama lgi.
Setelah 2jam, mereka berhenti rehat. "Lapar gila sia" Syahir menggosok perutnya.
"Jom makan. Aku dh order ayam Mcd dgn pizza" Pelawa Kimi. Masing² berteriak.
Waktu makan dipenuhi gelak ketawa. Kimi merasakan dia sgt beruntung pindah ke sekolah baru. Rakan-rakannya sgt berbeza dari sekolah lama.
"Lepas makan korg balik terus ke?" Tny Kimi. Entah kenapa dia tidak mahu berpisah dgn rakannya.
"Kenapa? Nk kitorg tido sini ke?" Tny Haziq.
"Aku on. Lgipun esok cuti" Jawab Daniel. Ha dia kalau budak paling pandai setuju, yg lain komfem follow jugk.
"Bukan selalu sleepover sesama" Tambah Syahir.
"Orait malam ni kita tido kt ruang tamu ni. Jom kemas²" - Kimi.
.
.
.
.
.Jam 11.47 malam
Toto dibentang. Bantal disusun. Selimut dihampar. Mereka baring satu persatu. Namun masing² belum mengantuk.
"Aku xleh tido lgi la" Kata Syahir.
YOU ARE READING
Ruin My Life
RomansaHi, this is the story about Kimi, just budk sklh biasa. Tapi.. tersangkut plk dkt sorg senior dia. Anyway, I'm so sorry kalau cerita x menarik. and.. maybe.. akan ada part 18+ (x semua part), kalau x suka, skip aje, atau.. xyh bce? haha. Love u g...