Part 11 - Luah

3K 67 2
                                    

Seperti biasa di hari persekolahan, keempat-empat pemuda itu sibuk membuat kerja sekolah yg x sempat disiapkan malam tdi.

"Ko keluar dgn Syed ke semalam?" Tny Syahir pad Haziq. Haziq menoleh ke kirinya.

"Haah, kenapa?"

"Sje tny. Tak sangka kau ngn dia dh rapat. Sbb sebelum ni kau bukan suka kt dia pun" Kata Syahir lgi.

"Tu dulu. But lepas dia belanja aku, aku dpt rsekan dia quite nice jugk" Jelas Haziq. Otaknya tiba² memikirkan peristiwa di wayang, dan di dalam bas semalam. Bibirnya mengukir senyuman.

"Eh eh ni dh kenapa senyum sorg²? Dh syok kt Syed eh?" Syahir buat muka menganjing.

"Babi apa ko. Merepek" Haziq menjeling.

"Lek ahh HAHAHA" Syahir ketawa lalu sambung menyiapkan kerjanya.

Pada waktu rehat, Haziq banyak berjalan dgn Syed. Mereka berdua juga sukakan mee sup. So, bertambah rapatlah hubungan dorg.

Mira memerhati kelakuan Haziq dan Syed dri jauh. "Apsl kau rapat sgt eh dgn budk jambu tu" Dia berkata perlahan.

"Ha? Apa kau ckp?" Tny Alia, kawan Mira di sebelahnya.

"Xde papelah. Jom gi jumpa Fikri" Kata Mira lalu menarik tgn Alia.

"Tahula nk jumpa bf. Lek arr" - Alia.

Bf? Apa maksud Alia? Bf Mira bukan Haziq ke?
.
.
.
.
.
Kimi diperhatikan Izhan dri jauh. Dia x kira, Dia mesti jumpa Kimi utk bgithu hal ni jugk. Dia pun pergi ke arah Kimi yg waktu itu tgh makan bersama rakan²nya.

"Kimi" Panggil Izhan. Kimi menoleh.

"Eh abg Iz. Nape?" Tny Kimi.

"Nnti lepas sklh jumpa abg kt kelas abg tau. Ada bnde nk bincg" Kata Izhan.

"Ha? Ok bang" Jawab Kimi. Izhan pun menghadiahkan senyuman lalu pergi dri situ.

"Asal dia nk jumpa kau?" Syahir bertny. Daniel hny pndg Kimi dgn muka xde perasaan.

"Entahlah. Aku pun x thu" Respon Kimi. Dia pun x thu sbb apa Izhan nk jumpa dia.

Waktu persekolahan dh tamat, Kimi menuju ke kelas Izhan. Suasana agak sunyi sbb semua pelajar dah pulang ke rumah masing².

Kimi membuka pintu kelas. Sekujur tubuh sdg menunggunya di satu meja di belakang skli.

"Sampai pun. Duduk sini" Pelawa Izhan. Kimi pun menuju ke arah Izhan. Dia duduk di depan Izhan.

"Knp nk jumpa bang?" Tny Kimi sambil mengangkat keningnya yg hitam pekat tu.

"Okay, abg straight to the point" Izhan buat muka serius. Kimi kelihatan gementar, dan tertny-tny.

"Malam tdi, abg mimpi pasal Kimi" Jujur Izhan.

"Mimpi? Pasal apa?" Kimi pelik.

"Abg mimpi kita buat seks. Sme²" Kata Izhan.

"Ha? S..s..ss..seks? Apa maksud abg?" - Kimi

"Ye. Seks. Abg mimpi kita seks sme². Kita berdua" - Izhan.

Kimi terdiam. "J..jadi?"

"Abg just nk mintk maaf je. Sbb mimpi mcm tu. Harap Kimi x amik hati" Kata Izhan.

"Ish xde apelah bang. Kimi okay jela" Kimi menguntumkan senyuman ala kadar.

"Hmm" Izhan mengeluh.

"Abang okay? Nampak mcm ada yg x kena je" Kimi melihat Izhan yg murung dri tdi.

Ruin My LifeWhere stories live. Discover now