Selesai membeli nasi lemak dan air, mereka bertiga menuju ke meja yg diduduki Haziq dan Syed.
"Uyoo, mcm dh rapat je dorg berdua tu" Kata Syahir. Kimi dan Daniel tersenyum bangga. Mereka bertiga nampak Haziq dan Syed yg sedang bergelak ketawa.
"Ha sampai pun. Apa yg lama sgt" Tegur Haziq.
"Biasala ramai org. Ha korg berdua ni dh rapat ke?" Tny Kimi. Haziq dan Syed berbalas senyuman.
"Haziq tertinggal dompet. Syed belanja la. Tu yg kitorg mcm dh rapat je hehehe" Ujar Syed.
"Ooo, igtkn dh..." Syahir tahan ketawa. Haziq dan Syed pelik.
"Dh apa? Kau ckp pelik², makan penumbuk kau hrini" Jeling Haziq.
"Hahahahaha sorry² bos" Syahir minta ampun. Dia masih nk ketawa lgi. Haziq mls nk lyn kwnnya itu.
Kimi dan Daniel pandang sesama sndri. Haziq dan Syed tersenyum to each other.
"Dah dah jom makan..Kang rehat habis" Kata Kimi. Mereka pun makan setelah membaca doa makan yg dipimpin Daniel.
Sesudah makan, mereka berlima jalan² di sekitar blok². Pelbagai topik yg mereka bualkan. Haziq dan Syed mula jadi kwn baik.
Di hujung bangunan, Izhan hny memerhati Kimi yg bergelak ketawa dgn rakan-rakannya. Sejujurnya dia nak rehat dgn Kimi, tpi malangnya dia kne bertugas and Kimi pulak ada kwn².
"Menung jauh nampak, terigt someone ke?" Bahu Izhan ditepuk perlahan oleh Razif.
"Ish kau ni, terkejut aku" Razif tersengih bila Izhan menjeling dia.
"Xdela, kau termenung je aku tgok dri tdi. Pndg spe?" Razif melihat pelajar² yg berada di sekitar tmpt mereka bertugas tu. Mulut dia tersenyum bila dia nampak Kimi.
"Ni mesti sbb Kimi kan?" Tny Razif. Izhan masih memerhati Kimi.
"Mana ada. Merepek je ko" Izhan cuba berdalih. Razif menggeleng kepalanya. Pelik dgn rakannya itu.
"Kau ni la.. aku dh kata, kalau kau nak dia, pergi. Go on. Confess kt dia. Bukannya duk perhati anak org tu" - Razif.
"Kau x fhm Zif. Aku bukan suka kt dia, aku bukan gay, aku x suka lelaki, tpi aku nak dia dkt dgn aku" Izhan hny mengeluh. Hmm..
"Aku fhm Iz. Aku thu kau syg dia as adik kau. Tpi apa bukti kau syg dia? Perhati mcm ni? No bro, cara cmni xkn buktikan kau syg dia. Kalau kau syg dia, pergi approach dia. Kau nk ke Zul rampas dia dri kau? Kau sndri nampak kan Zul buat apa kt kelas tdi?" Razif dah mula menegur.
Izhan mengangguk. Dia risau kalau² Zul buat something dkt Kimi. "Baik.. aku cuba" Katanya perlahan.
"Ha cmnilah yg aku nk. Even bukan skrg, but esok² kau kena approach dia. Ckp dgn dia face to face. Kata romeo, mestilah kena berani" Razif meletakkan genggaman tgn di dada belah kiri. Acah² salute hahahahaha.
"Puih romeo la sgt. Dh jom, rehat dh habis" Arah Izhan. Razif pun terus membuka pintu pagar di tangga utk memberi pelajar naik ke kelas.
**********
"Mira! Tggu jap!" Jerit Haziq. Mira pun menoleh ke arah Haziq.
"Ye kenapa awak?" Tny Mira. Haziq tercungap-cungap mengambil nafas lepas berlari dkt Mira.
"Sabtu nanti, kita pergi mall nak? Lama x date" Haziq berckp sambil menyedut udara dgn keadaan dada terombak-ombak. Penat nau berlari.
"Erm, maaf awak, sabtu ni saya kena pergi majlis tunang sepupu saya" Kata Mira sambil buat muka sedih.
YOU ARE READING
Ruin My Life
Roman d'amourHi, this is the story about Kimi, just budk sklh biasa. Tapi.. tersangkut plk dkt sorg senior dia. Anyway, I'm so sorry kalau cerita x menarik. and.. maybe.. akan ada part 18+ (x semua part), kalau x suka, skip aje, atau.. xyh bce? haha. Love u g...