23

246 11 5
                                    

På bildet over ser dere hva Emma hadde på seg.
************************************
//Emma sitt perspektiv\\
Jeg kjente den hete varmen krable oppover den våte kroppen min. Det tar nok ikke lang tid før jeg kjenner vinden mot den kalde huden. Snart var jeg helt tørr på hele kroppen.

Solen som skinner utrolig sterkt i dag, gjør meg fort brun. Jeg kan så fall endelig kalle meg selv en tan person.

Ved siden av meg lå vakre Selena og leste i sitt favoritt magazine "Elle" og lo for hvert antrekk hun selv har som hun fant i bladet.

For meg, så var solen det beste med dagen. Ikke bare solen heller, men Oscar'en min, Ogge, han var også perfekt for meg i dag.

Vi har allerede fått gjort masse nytt og morsomt på denne ferie turen. Omar har også kommet, og det har vært en fantastisk anledning til å snakke sammen og løse de gamle konfliktene på.

Noe spesielt jeg ikke har tenkt så mye over Ogge, er at han bruker den samme parfymen han hadde på første gangen jeg møtte han. Lukten treffer nesen min på lang avstand, og jeg smiler bare av tanken.

Vår første date, var som denne ferien. Spennende, romantisk, vi er som barn igjen.

En 16 år gammel jente som nettopp hadde flyttet til Stockholm fra mitt kjære og elskede Norge. Trondheim.

Jeg hatet først tanken på det, men nå er jeg glad for at det skjedde.

Jeg møtte Oscar Hans Olof Molander.

Varmen tok overhånd den gang, og fremdeles har den overhånd. Jeg kan smile som en idiot, uten å være til bry for han. Hans vakre jeg, får meg til å tenke nye tanker om han hver eneste dag. Kun positive tanker.

Jeg åpnet forsiktig øynene og så midt i den brennende sola. Jeg følte det var på tide og gå til lugaren og skifte, for i dag skal vi innom Cuba. Jeg har litt lyst å gå en tur med Ogge, alene. Bare føle stillheten og holde om han. Kjenne vinden blaffre meg i håret, mens han holder rundt meg. Vi kan godt leie hender også, som vi alltid har pleid å gjøre. Denne dagen skal bli fenomenal.

"Jeg går til lugaren, du får kose deg med bladet", sa jeg til en lesende Selena. Hun snudde seg mot meg og tok av solbrillene og gliser forsvant så fort at jeg ble engstelig.

"Uten meg? Det tror jeg nok ikke", svarte hun. Hun prøvde å være seriøs men klarte det ikke, hun begynte å le og sa at jeg bare kunne gå. Noe som jeg gjorde.

"Omar! Ut!" sa jeg når jeg var kommet til lugaren til Ogge og meg. Omar hoppet ut av stolen han hadde sittet i, og gikk ut.

"Hvorfor skulle han gå?" spurte Ogge like etterpå. Jeg så på han, og tok av solbrillene mine, og la de forsiktig på det ene bordet nærmest meg.

"Fordi, vi ankommer snart Cuba, og vi to skal gå en tur der, og da må jeg skifte", forklarte jeg Ogge. Han så forståelsesfullt på meg, og bare nikket.

Jeg fant frem en hvit bikini som var tørr og skiftet til den, over tok jeg på meg noen hollister shorts, og tok på meg en svart lett topp over den igjen. På beina satte jeg på meg mine nye hvite nike air sko. De er veldig gode for beina og er mer fornuftig enn converse.

Selena kom inn døren når jeg var ferdig skiftet, og hun hadde satt opp håret sitt i en hestehale som hadde en spesiell flette bakpå, og samtidig hadde hun på seg et langt grått maxi skjørt som tydeligvis var fra Cubus.

Vi gikk sammen ut, og halende etter kom Omar og Ogge. Ogge tok meg i hånden med en gang, og vi så på hverandre. Øynene hans var fremdeles de samme gamle Ogge øynene fra ungdomsskolen. Jeg elsker han.

Når båten lenket og vi fikk 4 timer pause før vi måtte tilbake til båten og seile til det siste stedet, som var Singapore, så dro vi først til en resturant og kjøpte oss noe å spise. Jeg smakte på en nydelig gryterett, som jeg nesten døde etter å få vite hva hadde i seg. Da kunne jeg lage den hjemme også.

"Excuse me? What is it in this?" spurte jeg kokken. Han forklarte meg det og sa det var geit med noe annet som jeg ikke husket hva het. Jeg mistet litt lysten på det, så jeg lot være å spørre etter oppskriften.

Rett og slett fordi jeg er litt rar. Jeg liker ikke geit egentlig, men selv om denne var god, så er den nok ikke god når jeg lager den for å si det sånn.

"Skal vi gå?" spurte Ogge til slutt. Jeg nikket og han leide meg ut til en slags taxi. Når den stoppet var vi kommet til en brygge, og der gikk vi i en stille omgivelse rundt oss. Ingen av oss sa et eneste ord mens vi gikk og stillheten var egentlig litt behagelig. Vi begge satte på tenkefjeset og undret over alt.

"Jeg elsker deg", sa jeg og så på Ogge. Solnedgangen var like nær, og han flyttet blikket sitt mot meg. Jeg lukket øynene og små gledestårer rant nedover øynene mine. Jeg kjente et vått kyss på kinnet mitt, men jeg lot være å åpne øynene mine.

"Elsker deg også", hørte jeg Ogge si. Jeg åpnet nå øynene og så han smilte. Smilet hans var noe av det vakreste jeg noen gang hadde sett. Ingen andre kan måle seg med hans smil. Jeg smiler hver gang han smiler.

"Kan jeg spørre deg om noe?" spurte Ogge og fikk et seriøst blikk. Smilet hans bleknet og det samme gjorde mitt.

Nå kunne jeg kun høre pusten hans og bølgene som plasket inn mot land. Men varmen var fremdeles den samme.

"Selvsagt", hvisket jeg og plasserte hendene mine rundt midjen hans. Han så på meg, og smilte.

"Hvordan kommer det til å bli om noen år?" spurte han. Jeg ristet på skuldrene.

"Mellom oss. Mellom alle", svarte han like etterpå. Jeg så ned på sanden som var begravd rundt føttene mine. Den varme sanden boret små merker på føttene mine. Det gjorde ikke vondt, men var ubehagelig, slik som det han spurte om.

Jeg vet ikke selv hvordan alt blir.

"Vi finner det ut når den tid har kommet", svarte jeg og så på han.

"Så lenge jeg ikke mister deg, er jeg evig lykkelig", fortsatte jeg like etterpå. Etter en behagelig pause. Han pustet lettet ut og bærte meg opp.

"Oscar!" ropte jeg og hørte latteren hans. Jeg holdt meg fast på skuldrene hans og han bærte meg helt tilbake til båten. Nå var det å sette kursen videre og se hva mer som var i vente.

***********************************
Sorry dårlig oppdatering. Skal bli litt flinkere til å oppdatere nå! Jeg lover dere, men her fikk dere en liten del. Håper den falt litt i smak☺️💛

The Fooo Conspiracy 3Where stories live. Discover now