KITABI GETIR!

53 7 3
                                    

Gelen mesaj ozel numaradandi. Beth hemen kitabin sahibini ogrenmek icin mesaji yanitladi. Ama aldigi cevap hic de bekledigi gibi olmadi. Bu kitap neydi, neden bu kadar onemliydi ki sahibi boyle aninda yoklugunu farkedip pesine dustu. Ve kitabi goturmezse basina neler gelecekti? Bunlari dusundu Beth.

Sonra kizlari aradi. Grup konusmasi yaptilar.
"Kizlar iste aynen size anlattigim gibi, bu kitabi aldim ve eve getirdim. Ama pesinden bir tehdit mesaji aldim."
"Sana inanmiyorum Beth! Bizsiz, tek basina, nasil girebildin oraya? Hem nasi kitabi aldin ya, delirdin mi sen?"
"Ya biraz korktum tabii, ama gercekten o kitabi merak etmistim."
"Liz hakli Beth, boyle bi derdi nasil, hangi cesaretle actin basina? Bu isin icinde bi isler var gibi. Burnuma kotu kokular geliyor!"
"Ne gibi Bec? (Rebeccanin kisaltilmisi)"
"Yani bana kalirsa o kitap sadece bitmemis bi roman degil. Daha fazlasi gibi. Yani oyle olmasa niye bu kadar onemli olsun ki?"
"Rebecca'ya katiliyorum Beth. Bu kitap bisey anlatiyor ya da biseye isik tutuyor olabilir."
"Yani... Simdi siz, bu yazilanlar gercek olabilir mi diyorsunuz?"
"Olabilitesi var, oyle degilse yazar uzerinde cok ugrastigi icin kaybolmasindan hoslanmamis ve biran once getirmen icin tehdit ediyormus gibi goz dagi vermis de olabilir tabii"

Konusma bittikten sonra Beth uzunca bir dusundu. Gercekten boyle bir sey olabilir miydi? Ama kim, neden yaptigi kotu seyleri bir kitapta toplasindi ki? Beth onca polisiye roman okumustu. Hic birinin de gercek olaylardan cikmadigini dusunuyordu. Tamam, belki birkaci gercek olaylardan esinlenilmisti. Ama kimse kendi isledigi bir cinayeti bu sekilde kitaplastirmamisti.

............

Gunes, perdenin cami kapatmadigi kucuk bosluktan Beth'in odasina suzuluyordu. Gunes isigini goren Beth istemsizce kalkti ve lavaboya dogru vucudunu surukledi. Zaten dogru duzgun de uyuyamamisti. Dunki mevzu hala aklindaydi ve ne yapmasi gerektigini bilmiyordu. Eger kitapta yazanlar gercekse ortada bir ya da bir kac cinayet vardi ve katili hala ortalikta geziyordu. Ama eger gercek degilse bu kitabi bu kadar ozel yapan neydi? Dislerini fircalarken bu dusuncelerde kayboldu Beth.

Okula vardiginda Liz ile karsilasti. Beraber okul kapisina dogru yururken Becci gorduler. Tam Beccaya dogru sarilmak icin kendini atmisken, Beth arkasinda bir sey hissetti ve o an bir gurultu koptu. Hersey saniyeler icinde olmustu ve herkes soktaydi. Etraftaki insanlar kizlara bakiyorlardi. Kizlarsa donmus bir sekilde yere... Bu bir saksiydi ve yukaridan dusmustu. Ya da belki de, atilmisti.

"Beth o saksi senin tam arkana dustu. Tam arkana! Kafana gelebilirdi. Ve sen, ve sen olebilirdin!..." dedi Liz saskinlik ve korku karisimi bir ses tonuyla. Beth de en az Liz kadar saskindi ve donup kalmisti. Kipirdayamiyordu. Az once basina bir saksi dusmesinden birkac milimle kurtulmustu...

"Kizlar, beni yanlis anlamayin ama bunun acaba o kitapla bir alakasi olabilir mi?" dedi Bec urkek bir sesle. "Sacmalama Bec, okulun terasinda bu saksilardan oldugunu biliyorsun. Ruzgarla yerinden oynamistir." "Ben de ayni fikirdeyim Beth." dedi Liz. "Bu tehdit mesajinin ardindan aylarca orda durup da bir kere bile dusmemis saksinin simdi dusmesi bana da pek mantikli gelmiyor."

Olabilir miydi acaba diye dusundu Beth. Olabilir miydi?

[GECIKME ICIN UZGUNUM ARTIK YENI BOLUMLERI EN KISA ZAMANDA PAYLASMAYA CALISACAGIM :)]

TÜNELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin