Niko:
Tänään oli ensimmäinen päivä ylä astella. Olin samalla innoissani että se alkaa mutta jännitti se silti vähän. En tiennyt ketään kuka olisi tulossa samaan kouluu mun kanssa. Entä jos mua aletaan kiusaamaan? Entä jos mä oon aina vaan yksin?
Aamu koitti ja oli aika lähteä kouluun. Menin kävellen. Pääsin koulun pihaan vihdoin. Paikka näytti ihan kivalta. Menin koulun ovien eteen odottamaan että meidän luokka tultais hakemaan. Olin 7b luokalla. En ollut nähnyt ketään meidän luokkalaisia vielä.
Kello oli 9.00 eli vanhemmat alkoivat menemään sisälle. Mä ja muut seiska luokkalaiset jäimme ulos odottamaan.
Vihdoin meidät tultiin hakemaan. Mun luokan valvoja oli joku vanhempi nainen. Menimme luokkaan. Meidän luokka oli aika meluisa. Monet taisi tuntee jo ennen. Mä ja joku tyttö olimme yksinäiset. En muista mikä hänen nimeään kuitenkaan.
Saimme meidän lokerot ja kävimme koulun sääntöjä läpi. Olin jo ekana päivänä se takarivin hiljainen tyyppi.
Ruokailu alko. Menin sinne yllättäen yksin. Olin syömässä ihan normaalisti kunnes kaksi poikaa tuli mun luokse tarjottimien kanssa. "Moi" he sanoivat. "Moi" vastasin. "Kukas sä oot?" toinen pojista kysyi. "Niko. Te?" kysyin. Pojat nyökkäsivät ja lähtivät pois sanomatta mitään. Olin vähän ihmeissään että mitä helvettiä nää jätkät haluu.
Sain syötyä ja menin koti luokkani eteen odottamaan että ruokailu loppuu ja jatkamme päivää.
Pääsimme yhden tunnin jälkeen vihdoin himaan. Pääsin kotiin ja isä oli yllättäen kännissä. Äiti oli töissä. "Moi" isäni sanoi sohvalta viina pullo kädessä. "Moro" sanoin ja juoksin ylös omaan huoneeseeni.
Kuulin musiikin ihan täysillä alhaalla ja isän huutelua. Laitoin kuulokkeet päähän ja laitoin musiikit täysille. Vibailin hyvän musiikin tahtiin omassa huoneessani.
Noin tunnin päästä isäni tuli huoneeseen. "Mites sun päivä meni?" hän sopersi kännissä. Katsoin häntä hetken kunnes vastasin "ihan jees." Isäni tuli mun viereen ja ojensi viinaa mulle. "En mä sitä haluu" sanoin pudistellen päätäni. "Ota nyt. Se piristää sua" isäni sanoi. Kyyneleet alkoi valumaan mun poskia pitkin.
Olimme olleet siinä hetken aikaa kunnes isäni otti mun hupparin hupusta kiinni ja veti mut ylös tuoliltani. "OTA SITÄ VITUN VIINAA!" isäni huusi. "EN OTA" huusin vähintään yhtä kovaa takasin.
Lähdin juoksemaan alakertaan itkien. Isäni juoksi perässä. Laitoin nopeasti kengät jalkaan ja lähdin ulos. "Niko takasin!" hän huusi. Juoksin vaan mahdollisimman kauas kotoa.
Kun olin yhdessä puistossa aika kaukana kotoa soitin äidilleni itkien. "Moi rakas" hän vastasi. Itkin puhelimeen. "Hei rakas mikä on?" hän kysyi. "I-isä. Se oli i-ihan kännissä ja ta-tarjos mulle viinaa. Se halus väkisin että mä juon sitä ja sit mä vaan lähin pois" kerroin. "Vittu. Oo siellä ulkona niin kauan kun mä oon päässy sinne. Mä lähen ihan just. Älä vaan mee takas himaan yksin" hän sanoi. "Joo. Kiitos" sanoin ja lopetin puhelun.
Ei menny kauaa kun äitini laittoi viestiä että on perillä. Juoksin puistossa kotini eteen. Siellä äiti jo odotti. Halasimme ja kyyneleet alkoi valumaan taas mun silmistä.
Menimme sisälle. "Moi" äitini huusi varovasti. Vastausta ei tullut. Isäni oli sammunut sohvalle. Ympäri kämppää oli viina pulloja. Huokasin. Tunsin taas kyyneleet mun silmissä. Annoimme isän nukkua sohvalla.
Jossain vaiheessa isä alkoi heräämään. "Kauan sä oot ollu sammunu?" äiti kyseli. "Aika kauan varmaan. Huono olo mulla ainakin on" tuo sanoi ja juoksi äkkiä vessaan. Hetken päästä kuului oksentamista. Istuin sohvan nurkassa ja aloin taas melkeen itkee.
"Onks kaikki kunnossa? Teinks mä jotain paskaa?" isä kysyi kun näki mut. Nyt tuli itku ja ihan vitun paska olo. Äiti tuli halaamaan mua. Isäni jähmettyi paikalleen.
Sain vähän rauhoitettua. "Sä olit kuulema väkisin yrittäny saada Nikon juomaan viinaa" äiti sanoi. "M-mitä? A-anteeks. Sä tiiät etten mä koskaan tekisi oikeesti mitään tollasta" isä sanoi. Nyökkäsin kyyneleet silmissä. Sentään en saanu turpaan. Menin halaamaan isääni. Tunsin kyyneleet olkapäälläni.
—————————————————————
Sanoja 597
Terve vaan. Tää on nyt eka osa tätä kirjaa. Tää kirja tulee olemaan aika raaka joten en suosittele lukemaan muita osia jos oot herkkä koska sisältö tulee olemaan tästä vielä raaempaa. Teitä on varoitettu :)
YOU ARE READING
Uusi koulu ja uusi elämä
ActionTällänen kirja joka kertoo Nikon koulu ajoista ja kuinka bändi alko pikkuhiljaa löytämään toisiaan. Sisältö on tosi raskasta joten älä lue jos oot tosi herkkä. Oon varoittanu teitä joten älkää syyttäkö mua jos teille jää jotain traumoja tästä <33