Niko:
Viimeinen koulupäivä oli alkamassa. Vihdoin pääsee lomalle. Tää syksy on ollu ihan vitun rankka meille kaikille.
Lähdin kävelee kouluun. Joonas tuli vastaan joten menimme samaa matkaa loppu matkan. "Mitäs sä jouluna teet?" Joonas kysyi. "Emmä tiiä. Varmaan perheen kaa hengaan tai jotain" sanoin. "Sä?" kysyin. "Ei mul oo oikee mitää suunnitelmaa. Mun vanhemmat ja sisko lähtee Helsinkii jouluks nii oon vaa yksin himas" Joonas kertoi.
Olimme hetken hiljaa. "Tuu meille" ehdotin. Joonas antoi mulle kysyvän katseen "oikeesti?" hän kysyi. Nyökkäsin hymyillen ja Joonas alkoi myös hymyilemään.
Pääsimme koululle. Avattiin koulun ovet ja muut jätkät oli sohvilla. Menimme niiden luokse. "Vittu vihdoin pääsee ainaki hetkeks täält kidutuksest pois" Joonas sanoi kun istahti sohvalle Tommin viereen. "Tosi motivoitunu oot" Aleksi sanoi naurahtaen Ollin vieressä. He yllättäen pitivät käsistään kiinni ja tuijottelevat jatkuvasti toisiaan.
Onneksi tunti alkoi vihdoin eikä tarvinnut ainakaan hetkeen kestää noiden katseita ja käsistä kiinni pitämistä. "Ärsyttääks sua Ale ja Olli?" Joonas kysyi.
Säpsähdin omista ajatuksistani hetkelle. "Ei. Miks mua ärsyttäis?" sanoin. "Sä tuijottelit niitä aika ärsyyntyneenä/kateellisen. Haluuks säki jotain tollast?" Joonas kysyi. Pyöräytin silmiäni. "Eli haluut" Joonas sanoi. "Enhä mä sitä voi kieltääkää" sanoin hiljaa. Näin Joonaksen vaan hymyilevän.
Joonas:
Niko oli oikeesti tosi ärsyyntynyt siitä Aleksin ja Ollin suhteesta. Mä en tiedä mikä sillä on että on noin kateellinen. Kiva että se pyysi mua jouluksi niille niin voin kysyy siltä enemmän tosta. Pitäiskö mun yrittää saada sille joku ihan vitun ihana tyttö.
Meidän tunti alkoi. Menimme omaan luokkamme. Meidän luokan valvoja selitti meille jotain ihan täyttä paskaa niinkun aina. Meillä oli ruokailu ja olin tottakai jätkien kaa siellä.
Saimme ruokailun jälkeen meidän todistukset. Menin heti jätkien luo sohville. Katsoimme tottakai meidän kaikkien todistukset. Mun ka oli 7,4. Nikon 7,7 Tommin 9,0 Joelin 7,9 Ollin 8,3 ja Ollin 8,0. Mulla oli yllättäen paskin.
Menimme Nikon kanssa Nikolle. Pääsimme sinne ja Niko kysyi heti "voiks Porko tulla tänne jouluks? Se on joulun yksin himas kun sen vanhemmat on hesas" Niko sanoi. "Voithan sä tulla jos sä kestät Nikoo koko joulun" hänen äiti sanoi. "Ehkä just ja just" sanoin ja naurahdin. "Kyl sä täällä voit olla" hänen äiti sanoi. "Kiitos" vastasin.
Hain mun kitaran kotoa. Menin Nikolle takasin ja aloimme soittelemaan. Mitäs muutakaan me oltaisi tehty.
Hetken päästä mun puhelin soi. "Joel" sanoin ja vastasin. "Moro" sanoin. "Voiks mä tulla sun luo soittaa? Tääl himas oleminen vituttaa" Joel sanoi. "Me ollaan Nikon kaa Nikol soittelee nii tuu tänne" sanoin. "Joo" hän vastasi ja laittoi puhelun kiinni. Niko antoi mulle kysyvän katseen. "Joelia vituttaa himas olemine nii se tulee soittelee meijän kaa" kerroin. Niko nyökkäsi.
Niko:
Oli 23 päivä. Eli huomenna on joulu. Mä en ole vieläkään ostanut Joonakselle mitään joulu lahjaa. Laitoin Joelille viestiä asiasta:
Niko: Lähteeks ostaa Joonakselle jotain joulu lahjaa?
Joel: Joo mennää ihmees. Munki pitäis saada sille joku lahja hommattuu
Niko: Joo mä tuun sinne nii mennää siit yhessä keskustaan
Joel: Juu"Mä lähen ostaa Joelin kaa Joonakselle lahjaa" kerroin mun vanhemmille eteisestä. "Joo. Älä osta mitää turhaa paskaa sille" äiti huusi. "Joo en" vastasin. Laitoin takin ja kengät päälleni kun lähdin. Lunta oli tullut viime yönä ihan vitusti lisää.
Näin Joelin kun menin hänen talolleen. "Noni mennää" Joel sanoi. Lähdimme kävelemään keskustaan päin. "Mitä sä aattelit ostaa sille?" kysyin. "Jotain hauskaa. Viina tai kalja olis aika kova" Joel sanoi. Naurahdin. "Viina olis ihan vitun kova" sanoin. "Mites me saadaan viinaa sille hommattuu?" kysyin. "Mun faijalta" Joel sanoi. "Otanko ihan läpäl" Joel sanoi. "Joo. Ostetaan sille jotain muuta minkä se voi avaa mun mutsin edes ja sit sitä viinaa minkä se avaa mun huoneessa" sanoin. Joel nyökkäsi.
Saimme ostettua Joonakselle söpön possu pehmolelun. Ja sen lempi suklaata tottakai. Menimme käymään Joelilla. Otimme hänen faijan viina piilosta pullo viinaa. Laitoin sen mun reppuun. "Kiitos" sanoin ja lähdin.
Pääsin himaan. "Mitä sä ostit sille?" äiti kysyi ja tuli eteiseen. "Sellasen söpön possun ja sen lempi suklaata" kerroin. Äiti nyökkäsi hymyillen. Hän katsoi kun otin takin ja kengät pois. "Joonas taitaa olla sulle tosi tärkee" äiti totesi. "Joo on. Se on mun paras kaveri" kerroin. "Hyvä et sä oot saanu ystävii" äiti sanoi hymyillen. Nyökkäsin ja menin ylös omaan huoneeseeni.
Mulla oli siellä lahja paperia. Laitoin ensin viina pullon paperiin. Piilotin sen vaate kaappiini. Pakkasin myös muutkin lahjat.
Joonas:
Menin ostamaan Nikolle ja sen mutsille joulu lahjaa. Tiesin heti mitä ostan Nikolle mutta hänen äidille oli vähän vaikeampaa.
Menin keskustaan päin. Näin Vilhon ja Iiron tulevan mua vastaan. Ei vittu taas. He pysäyttivät yllättäen mut. He ottivat molemmat käsiinsä isot lumi kokkareet. Molemmat tulivat vatsaan. Muutamat potkut tulivat myös vatsaan. "Ai saatana" sanoin ja olin kyykyssä.
He tönäsivät mut maahan ja jatkoivat potkimista. Nauru vaan koveni koko ajan. Yhtäkkiä tunsin jonkun kengät mun poskessa ja kaikki sumeni.
Niko:
Äiti koputti oveen. "No?" kysyin. Ovi avautui ja äiti katsoi mua järkyttyneenä. "Mikä on?" kysyin. "Joonas ei taida olla ihan kunnossa" hän sanoi. Nousin paniikissa ylös "missä se on?" kysyin. "Kotona. Mä en tiiä mitä sille on sattunu mut paskana se kuitenki on" äiti kertoi.
Nyökkäsin ja lähdin juoksemaan rappusia alas. Pääsin eteiseen ja laitoin kengät jalkaan. Otin takkini mukaan ja lähdin ulos. "Niko" äiti sanoi. "Mä tuun mukaan. Mennää autolla nii päästään sinne nopeemmin" hän sanoi. Nyökkäsin. Hän laittoi kengät jalkaan ja otti takkinsa ja avaimet. Äiti avasi auton ovet ja menimme autoon.
Pääsimme Joonaksen kämpälle. Soitin ovikelloa. Hänen äiti tuli avaamaan. "Onks Joonas täällä?" kysyin. "Sen huoneessa" hän sanoi. Menimme sisälle ja hänen huoneeseen. Joonas näytti tosi kärsivältä. "Mitä sulle on tapahtunu?" kysyin huolissani. Joonas yritti nousta istumaan mutta se ei onnistunut. "Hei älä nouse" hänen äitinsä sanoi meidän takaa.
Menin istumaan Joonaksen viereen tuolille. "Mitä sulle on tapahtunu?" toistin. "Mä olin menos keskustaa ja Vilho ja Iiro tuli mua vastaa. Ne heitti mun vatsaa pari lumi lohkaret ja ne oli iha vitu kovii. Ne potki mua vatsaa ja joka paikkaa ja sit kaikki vaa sumeni. Mut ihanku mä olisin tuntenu mun poskes jonku kengän" Joonas kertoi.
Katsoin molempien matseja peloissani. "Siis kiusataaks teitä?" äiti kysyi. Katsoin maahan ja kyyneleet alkoi valumaan mun silmistä. "Hei rakas miks sä et oo kertonu mulle tästä mitään?" äiti kysyi ja tuli kyykkyyn mun viereen. "Mä kai vaan pelkäsin et ilmotat koululle ja ne alkaa kiusaa vielä enemmän" sanoin. Äiti nyökkäsi.
Käänsin katseeni äitiin. Kyyneleet oli hänenkin poskilla. Äiti halasi mua. "Sä et sit ilmota täst koululle tai kenellekään" sanoin hiljaa. "Jos sä et haluu niin en mut sanot heti jos se pahenee" hän sanoi. Nyökkäsin.
———————————————————————-
Sanoja 1063Terve vaan kaikille. Juu tälläne luku tällä kertaa. Seuraava luku on sitten enemmän joulu tyyppinen. Joo mä tiiän nyt on helmikuu mutta vitut ei se haittaa.
YOU ARE READING
Uusi koulu ja uusi elämä
AçãoTällänen kirja joka kertoo Nikon koulu ajoista ja kuinka bändi alko pikkuhiljaa löytämään toisiaan. Sisältö on tosi raskasta joten älä lue jos oot tosi herkkä. Oon varoittanu teitä joten älkää syyttäkö mua jos teille jää jotain traumoja tästä <33