Niko:
Muutama päivä oli mennyt uudessa koulussa. Olin tutustunut vähän yhteen Danieliin. Hän oli 7c. Me ollaan nähty vaan koulussa. Sentään en oo ihan yksin koulussa.
Muutamat tyypit oli kattonut mua muutamia kertoja vähän vinoon koulussa kun olen ollut bändi paitojen kanssa koulussa. Tuntui että jään kaikesta ulkopuolelle. Ainoo mikä ei hylänny oli musiikki ja äiti.
Menin keskiviikkona taas kouluun. Näin koulun pihassa muutaman Danielin luokkalaisen. "Moro" he sanoivat kun tulivat luokseni. Pitkä blondi poika alkoi esittelemään mulle porukkaa "mä oon tosiaan Jaakko, tää brune jätkä on Olli ja tää blondi täs näi on Miika." Nyökkäsin vaisusti.
Olin menossa heidän ohi koulun sisälle. "Et sä näin helposti meijän ohi kuule pääse" Miika sanoi ja otti pitkistä hiuksistani kiinni. Hän veti niistä tosi kovaa. "Ai saatana. Lopeta!" huusin. Kaikki nauroivat.
Miika päästi vähän ajan päästä irti. Menin sisälle ihan kun mitään ei olisi tapahtunu. Sain taas parit oudot katseet matikan luokkaan menessä. Miks kaikki kattoo mua jatkuvasti?
Matikan tunnin olin melkeen kokonaan omissa ajatuksissa. En pystynyt keskittymään yhtään ton edellisen jälkeen. Halusin kotiin mutta samalla en halunnut taas mennä kattomaan kun faija on kännissä. Se ei oo muutamaan päivään ollu kännissä josta oon vähän yllättyny.
Vihdoin matikan tunti loppu. En tehny yhtään mitään koko kaksois tunnin aikana. Menin vessaa missä ajattelin olla välkän. En halunnut niitä katseita yhtään. Mulla olis seuraavaks liikuntaa kaks tuntii. Vittu. Tajusin että se on Jaakon, Ollin ja Miikan kaa. Mitä mä teen? En mä haluu mennä sinne mutta en mä lintsatakaan haluu. Jos äiti kattoo wilmaa ja näkee että oon lintsannu niin mun olis pakko keksii joku teko syy koska en haluu kertoo tosta.
Yritin rauhottuu vessassa. Tuntu alkaa 2min päästä. Liikunta sali oli ihan tän vessan vieressä joten meen vasta sit kun se alkaa.
Tunti oli nyt alkamassa. Menin vessasta ulos ja näin Ollin, Jaakon ja Miikan. Meidän opettaja ei ollut vielä tullut. He katsoivat mua kunnes lähtivät kävelemään mun luokse. Okei en voi enää paeta mitenkään. "Mitäs meijän paska kasa voi?" Olli kysyi. He nauroivat mulle. Hetken nauramisen jälkeen Miika sanoi "vitun iso paska kasa onkin."
Näin meidän opettajan tulevan portaista. Muut menivät jo pukkareihin ja mä menin viimeisenä. "Tänään me pelataan futista" liikunnan opettaja kertoi. Kaikki innostu siitä aika paljon. Meillä on tyttöjen ja poikien liikunta erikseen ja tytöt meni ulos.
Meidät jaettiin salissa joukkueisiin. Miika, Olli ja Jaakko oli eri joukkueessa. He juttelivat heidän joukkueen kanssa. He kattoi mua samalla. Aikookohan noi tehä mulle jotain?
Aloimme pelaamaan. Mulle syötettiin ja heti kun olin saanu pallon Jaakko ja Olli juoksivat mun luokse. Olli tönäs mua ihan täysillä niin että kaaduin maahan. Jaakko otti pallon ja teki maalin.
Kaatuminen sattu tosi paljon. "Onks kaikki kunnossa?" opettaja tuli kysymään. Nyökkäsin ja nousin ylös. Tai yritin nousta. "Olli tuu tänne!" opettaja huusi. "Miks sä tönäist Nikoa noin kovaa?" hän kysyi. "Sori se oli vahinko" Olli sanoi ja lähti pois. Kuulin noiden nauravan. Menin kentän laidalle loppu tunniks.
Päätin vaan lähtee pois liikunnan tuntien jälkeen. Mulla olis ollu enää kaks tuntia kemiaa. Menin kotiin eikä kukaan ollut siellä. Mietin vähän minne faija on menny. Varmaan juomassa jossain sen frendien kaa.
Äiti tuli kotiin 17.15. Faijaa ei vieläkään näkyny. "Miten päivä meni?" äiti tiedusteli. "Ihan jees" valehtelin. "Hyvä. Missä isäs on?" äiti kyseli. "Emmä tiiä. Ei se ollu täällä kun tulin koulusta" kerroin. "Varmaan juomassa jossain" jatkoin.
Äiti oli ollut hetken puhelimella. "Sulle on tullu luvaton poissa olo kemian tunneilta. Miks sä et oo ollu siellä?" äiti kyseli. "Mä kaaduin liikan tunnilla ja mua sattu selkään nii en pystyny kunnolla kävelee. Selkä oli tosi kipee" sanoin. Äiti nyökkäsi ja otti mut kainaloon. "Kai sä tiiät että voit kertoo mulle mitä vaan" hän sanoi. Nyökkäsin.
En mä uskalla kuitenkaan puhuu niistä mun kiusaajista. Kyllä ne sen joskus lopettaa. Ne alkaa kiusaa mua vaan enemmän jos mä kerron.
Olli:
Pääsin koulusta kotiin. "Moi" huusin ovelta. "Moi" kuulin äidin äänen olohuoneesta. Otin kengät pois ja olin jo menossa yläkertaan. "Tuu tänne" äiti sanoi.
Menin äidin viereen sohvalle. Katsoin häntä kysyvästi. "Sä olit saanu liikunnan tunnilta jonkun merkinnän että olit tönässy jotain niin että sitä oli sattunu aika pahasti. Miks?" hän sanoi vakavasti. Vitun vittu. Jos faija kuulee tästä mä saan turpaan ja pahasti.
"Se oli vahinko. Ja mä pyysin anteeks heti" kerroin. Äiti nyökkäsi. "Kerroks sä faijalle?" kysyin. "Se tietää jo. Tulee vähän alle tunnin päästä töistä" äiti kertoi. Vittu. Nousin sohvalta ja menin ylös mun huoneeseen.
Kuulin oven avautuvan. Nyt tää taas lähtee. Oon saanu jo neljä kertaa aikasemmin turpaan kun oon saanu paskan merkinnän.
Kuulin kun joku käveli vihaisesti rappusia ylös. Faija avasi mun huoneen oven. Istuin mun sängyllä puhelimella. "Mitä vittua sä oot menny tekemään?!" faija huusi. Heitin puhelimeni sängylleni.
"Nouse ylös" hän sanoi. Nousin seisomaan hänen eteen. Katsoimme hetken hiljaa toisiamme. Faija näytti tosi vihaiselta ja huuto alko "mitä vittua sä hakkaat siellä koulussa ihmisiä?! Kai sä tajuut kuinka kusipää sä oot?! Pilaat sun mainees kiusaamalla! Meijän pojat ei tee mitään tollasta paskaa!" En vastannut yhtään mitään.
Yhtäkkiä faija löi mua nyrkillä poskelle. Ja vielä toisen kerran. Ja kolmannen. Hän lopetti kolmannen jälkeen ja lähti huoneesta pois. Jäin istumaan lattialle. Nenästä tuli verta ja aika paljon.
Juoksin vessaan. Mun naama oli tosi veressä. Varmaan jotain haavoja poskessa ja nenästä vuotaa verta. Sain veret pois. Poskessa oli haava josta verta oli tullut. "Olli? Onks kaikki kunnossa?" kuulin äitin kysyvän. "Joo" vastasin.
Menin vessasta hetken päästä ulos. Äiti oli ulkopuolella odottamassa. Hän näki haavani ja järkyttyi. "Mitä helvettiä?" hän sanoi. "Faija vähän löi" kerroin hiljaa. "Voi rakas" äiti sanoi ja tuli halaamaan mua. Kyyneleet alkoi valumaan.
Näin faijan tulevan rappuset ylös yläkertaan. En pystynyt katsomaan häneen päin. "Anteeks Olli. Mä en olis saanu tehä noin" faija sanoi. Erkaannuimme halista ja näin isän silmissä myös kyyneleet. Hän tuli halaamaan mua. "Mä lupaan etten vedä sua enää ikinä turpaan. Mä oon ihan paska faija" hän sanoi. "Voits sä antaa mulle anteeks?" hän kysyi. "Joo" sanoin.
————————————————————————
Sanoja 974Tällänen osa tällä kertaa. Yritän saada joka päivä julkaistua ainakin yhen osan. Mulla on tällä hetkellä motia kirjottaa aika paljon. Joten osia saattaa tulla aika paljon.
YOU ARE READING
Uusi koulu ja uusi elämä
AkcjaTällänen kirja joka kertoo Nikon koulu ajoista ja kuinka bändi alko pikkuhiljaa löytämään toisiaan. Sisältö on tosi raskasta joten älä lue jos oot tosi herkkä. Oon varoittanu teitä joten älkää syyttäkö mua jos teille jää jotain traumoja tästä <33