Joonas:
Oli mennyt taas muutama viikko. Ihan perus viikot ollu. Onhan Jaakko ja Miika jatkaneet kiusaamista. Ronja, Jenna ja Teemu oli erotettu koulusta. Eli niistä ei ole enää mitään haittaa.
Lähdin keskiviikkona kouluun. Kuulin Nikon huutavan mun nimeä. Pysähdyin ja odotin että hän saa mut kiinni. Menimme samaa matkaa loppu matka.
"Tuntuuks sustaki et Alella ja Ollilla on jotain juttuu?" Niko kysyi. "Ei. Ne on vaan iha veljeksii. Tuntuuks susta vai?" sanoin. "Ei kai sitte" Niko sanoi. Aloin vähän miettimään asiaa enemmän.
Koululla kiinnitin vähän enemmän huomiota Olliin ja Aleksiin. Niko tais olla oikeessa. Noilla on jotain juttuu. Toi miten ne kattoo toisiaan.
Olli:
Meillä oli kemiaa kaksois tunti. Pääsimme sieltä pois vihdoin. En ollut keskittynyt yhtään opetukseen. En saa jostain syystä Aleksia pois mun mielestä. Onkohan mulla tunteita sitä kohtaan? Enhän mä oo ikinä ollu kiinnostunut pojista. Luulin etten ikinä voiskaan mutta näköjään voin. Tiedän kuitenkin ettei Aleksi pidä pojista. Se on itekin sanonut ettei vois ikinä kuvitella seurustelevansa pojan kanssa.
Näin Aleksin tulevan matikan luokasta ulos. Hän huomasi mut ja tuli luokseni Tommi ja Niko perässään. En voinut olla hymyilemättä kun näin ton komistuksen. Joonas ja Joel tulivat myös.
Koulu päivän jälkeen menin Aleksin kanssa samaa matkaa kotiin. "Haluuks sä tulla soittelee mun kaa tänää?" rohkenin kysymään. "Joo voin mä tulla" Aleksi sanoi.
Aleksi:
Pääsimme Ollin kämpille. Asuimme aika lähellä toisiamme. Olli meni edellä sisään. Heitimme takkimme ja kenkämme jonnekin hevonperseeseen ja menimme ylös Ollin huoneeseen. Hänen vanhempansa eivät tainneet olla kotona.
Menin istumaan Ollin sängylle ja kattelin kun tuo komistus otti bassoaan. Haluisin niin paljon ottaa tuon jätkän halaukseen ja halata ikuisesti. Olli on vaan niin vitun ihana. Ja komee tottakai. Mut se tykkää vaan tytöistä joten mun on turha ees kertoo sille.
Olli soitti mun vieressä sängyllä bassoa. Hän soitti ihan helvetin hyvin. Hän sai pari biisiä soitettua jonka jälkeen Olli ojensi bassoaan mulle. "Kokeile säki. Mä voin opettaa" Olli sanoi hymyillen. Nyökkäsin vähän epävarmasti, mutta otin basson kuitenkin käteeni. Olli neuvoi miten bassoa soitetaan. Sain tuon hyvällä opetuksella soitettua yhden biisin.
Olli soitti vielä yhden upean biisin. Katsoimme toisiamme ja lauloimme. Keräsin itteni ja päätin nytten näyttää että rakastan tuota jätkää. Toivon vaan ettei Olli suutu tästä mutta ainakin se tietää sen jälkeen se tietää mun tunteista.
Laitoin käteni Ollin käden päälle mikä oli basson päällä. Olli lopetti soittamisen. Katsoimme toisiamme pitkään. Hymyilin leveintä hymyä mitä oon koskaan hymyillyt. Olli hymyili vaan pienesti. Näytti siltä että hän on tosi järkyttynyt.
Suutelin häntä. Olli ei kuitenkaan ottanut suudelmaa vastaan. Olihan tää odotettavissa ettei se tykkää pojista.
Olli:
Aleksi hymyili mulle. Yritin hymyillä takasin mutta olin niin ihemeissään tästä tilanteesta etten pystynyt. Yhtäkkiä Aleksi suuteli mua. SE SUUTELI MUA! Tää oli niin outoa että Aleksi joka tykkää vaan tytöistä suuteli mua äsken.
Aleksi nousi sängyltä ja meni ovelle. Hän oli selkeästi lähdössä. "Aleksi" sanoin. Hän kääntyi kohti mua. En saanut enää sanottua mitään. "Anteeks" Aleksi sanoi hiljaa ja lähti. Kuulin hetken päästä oven menevän kiinni.
Aleksilla taitaakin olla tunteita mua kohtaan. Miks mä olin näin kusipää enkä suudellu takasin. Nyt se luulee etten mä välitä siitä yhtään ja varmaan luulee et mä vihaan sitä. Oikeesti mä rakastan sitä ihan helvetin paljon.
Niko:
Lähdin aamulla kouluun. Ketään jätkistä ei näkynyt matkalla. Yleensä joku jätkistä näkyy matkalla mutta ei tällä kertaa. Toivottavasti joku edes on tulossa niistä kouluun. En jaksa olla yksin koulussa niinkun niinä ensimmäisinä päivinä tai viikkoina.
Kaikki jätkät olivat jo koululla. Yllättäen noilla sohvilla. "Moro" sanoin kun menin noiden luokse. "Terve" Kaikki muut paitsi Olli sanoi. Menin Ollin viereen istumaan. "Onks kaikki ok?" kysyin tuolta ihan ajatuksissaan olevalta jätkältä.
Hän säpsähti ja katsoi mua kysyvästi. "Onks kaikki ok?" toistin. "Joo on" hän sanoi ja käänsi katseensa Aleksiin. "Mitä on tapahtunu?" Joel kysyi. Aleksi otti puhelimensa taskusta. "Me kerrotaan välkällä" hän sanoi ja lähti kävelemään musiikin luokkaan. Meillä oli seuraavaksi siis musiikkia. Koulun jälkeen jään taas soittelemaan musiikin luokkaan.
Meillä oli yksi tunti musiikkia ja yksi tunti äikkää ennen välituntia. Haluun niin paljon tietää mitä noille kahelle on tapahtunut. Toivottavasti ei mitään pahaa. Ne on niin vitun söpöjä yhdessä. Kumpa ne olis vihdoin alkanu seurustelemaan.
Tuntien jälkeen menimme takasin sohville. "Nonii nyt kerrotte mikä teillä kahella on" Joel sanoi. "Kerro sä" Aleksi sanoi katsoen Ollia. Kyyneleet alkoi valumaan noiden molempien silmistä. Aleksi juoksi vessaan. "Mitä vittua tää on?" kysyin.
"Aleksi oli eilen mun luona ja me soitettiin bassoo ja laulettiin. Sit Ale laitto kätensä mun käden päälle ja meille tuli pitkä katsekontakti. Sit se suuteli mua ja mä erkaannuin siitä. Nyt se luulee ettei mul oo mitää tunteita sitä kohtaan ja on selkeesti surulline siitä mut mä välitän siitä ihan helvetisti ja haluisin olla sen kaa yhes. Mä en tiiä miten mä puhun tolle" Olli kertoi aika nopeasti.
Joonas meni halaamaan tuota itkevää poikaa. "Sun pitää puhuu sille. Ei nää asiat muute selvii" Joonas neuvoi. Olli vaan nyökkäsi.
Aleksi tuli vessasta hetken päästä ulos. Hän lähti ilmeisesti jo seuraavalle tunnille päin. "Mä puhun sille koulun jälkeen" Olli sanoi ja lähti myös seuraavalle tunnille päin.
Aleksi:
Olin lähdössä kotiin koulusta. Luulin että pääsin vihdoin lähtemään ennen kun Olli tulee. En halua puhua sille nyt mitään. En ymmärrä itteeni. Miks mun piti suudella hetero poikaa? Mä tiesin että siitä on vaan ja ainoastaan haittaa. Meidän välit on nyt ihan paskat eikä saada ikinä selvitettyä tätä.
Lähdin juuri koulun ovesta ulos. Olin kävellyt muutaman metrin kunnes Olli juoksi mut kiinni. Hän otti mun olkapäästä kiinni että pysähtyisin. En kuitenkaan pysähtynyt vaan jatkoin matkaa. "Ale et sä voi ikuisesti vältellä mua. Meijän pitää puhuu" Olli sanoi takaatani.
Päätin pysähtyä ja antaa tuolle mahdollisuuden puhua. "Kerro" sanoin tosi tylysti. Eihän tää oo Ollin syy mitenkään. Mä ite suutelin sitä. Olli katseli vaan ympärilleen ahdistuneesti.
"Sä et selkeesti haluu kuunnella mitä mulla on sanottavaa" Olli sanoi vaisusti. Menin vähän lähemmäs häntä ja sanoin rauhallisesti "sori mä sanoin tosi tylysti." Annoin Ollille kysyvän katseen. "Mä oikeesti välitän susta. Mul on tunteita sua kohtaan mut mä oikeesti luulin et tykkäät vaan tytöistä. Menin vähän paniikkiin eilen kun yhtäkkiä suutelit mua" Olli sanoi.
Nyökkäsin hymyillen ja suutelin tuota. Hän vastasi siihen. Suutelun jälkeen halasimme aika pitkään. Siinä oli turvallista. "Nonii saittehan tekin vihdoin sovittuu" kuulin Nikon sanovan. Erkaannuimme halista ja katsoimme rakastamme tulevia jätkiä hymyillen.
——————————————————————-
Sanoja 1029Nonii nyt on saatu Olli ja Ale vihdoin yhteen. Seuraavassa luvussa olis sitten tarkotuksena alkaa joulu loma ja muutenki poikien joulusta enemmän.
YOU ARE READING
Uusi koulu ja uusi elämä
ActionTällänen kirja joka kertoo Nikon koulu ajoista ja kuinka bändi alko pikkuhiljaa löytämään toisiaan. Sisältö on tosi raskasta joten älä lue jos oot tosi herkkä. Oon varoittanu teitä joten älkää syyttäkö mua jos teille jää jotain traumoja tästä <33