Uusia oppilaita

2 0 0
                                    

Niko:

Lähdin kouluun. Tuli aika kiire lähteä. Olin nukkunut vähän pommiin mikä ei oikeen yllättänyt. Juoksin koko matkan koululle. Ehdin just ja just ruotsin tunnille. "Myöhässä!" muutamat huutelivat. "Laita tolle paskalle merkintä!" eräs poika huusi. Meidän opettaja ei reagoinut tuohon mitenkään. Menin omalle paikalleni takariviin.

Tunti meni aikalailla vaan omissa ajatuksissani. Säpsähdin taas tähän maailmaan kun opettajamme huusi "Niko!" Katsoin häntä ja muita oppilaita vuorotellen. "No?" kysyin. "Keskityks sä yhtään?" hän kysyi. "Joo" vastasin. "Sä voit sitten varmaa kertoo tohon kolmosen a:han vastauksen" hän sanoi. "Öö oliks se läksynä?" kysyin. "Joo. Onko tehty?" Pudistelin vaan päätäni.

Jaksoin taas hetken keskittyä kunnes taas aloin ajattelemaan kaikkea muuta. Eipä multa loppu tunnista kysytty onneksi enää mitään.

Menin etsimään Joonasta ja Joelia. En meinannut löytää heitä mistään. Päätin laittaa Joonakselle viestiä.

Niko: Missä sä oot?
Joonas: Mä en tuu tänään kouluun. Mä oon kipee ja Joel ei oo myöskään tulossa
Niko: Voi vittu. Must tuntuu et kaikki mun luokkalaiset on alkanu myös vihaamaan mua ja mua pelottaa et ne tyyliin hakkaa mut tai jotain
Joonas: Oo välkät vaikka vessassa ja kun koulu loppuu lähet heti kotiin niin nopeesti kun pystyt
Niko: Joo

Menin Joonaksen neuvosta vessaan odottamaan seuraavan tunnin alkua. Meillä oli kaksi tuntia enkkua. Ne tunnit meni ihan hyvin.

Olin lähdössä kotiin. Olli pysäytti mut. "Mennäänkö samaa matkaa kotiin?" hän kysyi. Nyökkäsin vastaukseksi. Tuo selkeästi halusi tutustua muhun. Se oli aika ihmeellistä. Yleensä kukaan ei haluu tutustuu muhun millään tavalla. Kaikki vaan vittuilee.

Lähdimme kävelemään kotiin. Olli oli melkein mun naapuri. "Kiusataaks sua vielä?" tuo kysyi. "Joo. Jaakko ja Miika pahiten mut kyl mun luokkalaisetkin näköjää alkaa vittuilee ja kiusaa nyt. Tänää se alko ruotsin tunnilla" kerroin. "Vituttaa tollaset kusipäät. Joo mä oon itekin ollu sellane mut silti" Olli sanoi. Nyökkäsin.

Juttelimme koko matkan vähän kaikesta. "Mehän voitais tehä yhessä musaakin yhes. Mä sain basson tos viikko sitte" Olli kertoi. "Joo. Mä voisin tulla tänää vaik sun luo nii voitas vähä soitella" sanoin. "Joo. Hae sun skeba ja tuu ihmees" Olli sanoi.

Menin kotiin ja otin kitarani huoneestani. "Minnes sä oot lähössä?" äiti kyseli. "Meen Ollille soittelee. Se sai basson viime viikolla" kerroin. Olin aika innoissani. Vaikka en luottanut Olliin yhtään niin halusin silti soittaa sen kaa. "Eiks se oo se sun kiusaaja?" äiti ihmetteli. "Joo mut se pyys anteeks ja oli oikeesti pahoillaan" kerroin. Äiti vaan nyökkäsi.

Juoksin melkein koko matkan Ollille. Soitin ovikelloa ja sieltähän Olli tuli. "Tuu vaan sisälle" hän sanoi.

"Kukas sä oot?" joku pikkunen kysyi. "Mä oon Niko. Ollin kaveri" kerroin. "Joo tää on mun pikkusisko Olivia" Olli kertoi. Nyökkäsin. Menimme Ollin huoneeseen ylös.

Ei me ehditty kovin kauaa siellä olla kun oveen koputettiin. "No?" Olli sanoi. Oven avasi ilmeisesti hänen äiti. "Kukas tää on?" hänen äiti kysyi katsoen mua. "Niko" Olli sanoi. "Se jota sä kiusasit?" hän sanoi ja antoi Ollille kysyvän katseen. "Joo. Mut Niko anto mulle onneks anteeks" Olli sanoi hiljaa. "Hyvä" hänen äiti sanoi ja laittoi oven takaisin kiinni.

Soittelimme jonkun aikaa. Se oli yllättävän kivaa. Olen aina luullut ettei sellaiset ihmiset jotka kiusaa osaa olla millään tavalla kivoja, mutta olin väärässä. Olli on tosi kiva.

Timeskip seuraavaan maanantaihin
Aleksi:

Olin menossa mun ystävän Tommin kanssa uuteen kouluun tänään. Meidän entinen koulu oli ihan helvetin kiva. En tajua miks meidän pitää vaihtaa koulua. Tai no ensin mulle sanottiin et mun pitää vaihtaa koulua ja Tommi sitten halusi tulla mukaan. Onneksi se onnistui.

Menimme samaa matkaa kouluun. Ensi lumi satoi. Oli marraskuun alku mutta olemmehan me Oulussa eli lunta tulee tähän aikaan yleensä jo.

Pääsimme koululle. Olimme 7b luokalla. Meillä oli matikkaa ensin. Pääsimme luokkaan. "Joo eli teijän luokalla taitaa olla kaks uutta oppilasta" matikan opettajamme sanoi. Kaikki käänsivät katseensa meihin.

Yhtäkkiä eräs brune pitkätukkainen poika juoksi luokkaan. "Sori et mä oon myöhässä" hän sanoi. Kun hän näki meidät hän sanoi "ootteks te uusii?" Nyökkäsimme vastaukseksi. Tuo poika meni takariviin vapaalle paikalle. Menimme Tommin kanssa kahdelle vapaalle paikalle mitkä olivat tuon pojan edessä. Matikan tunti meni ihan ok. En osaa yhtään mitään mutta ihan sama.

Lähdimme luokasta ulos tuntien jälkeen. Menimme eräille sohville istumaan. Tuo pitkätukkanen poika hengasi kahden blondin kanssa. Yhtäkkiä rappusista tuli tosi komea poika. Hän meni noiden porukkaan.

"Aleksi? Kaikki kunnossa?" Tommi kyseli. "Joo on" vastasin. "Ei toi jätkä ny nii komee voi olla" Tommi sanoi. Miten toi jätkä tuntee mut noin hyvin? "Ei ookkaan" yritin valehdella. "Hei älä kuseta" Tommi sanoi.

"Moro" tuo erittäin komea poika sanoi. He tulivat meidän luokse. "Moi" sanoin aika vaisusti. "Ei tarvii pelätä meitä. Me ollaan ihan hyvii tyyppei" blondi pitkätukkanen sanoi. Nyökkäsimme molemmat. "Voidaanks me liittyy seuraan?" nuo kysyivät. "Joo tulkaa ihmeessä" Tommi sanoi.

"Mä oon Niko ja tää täs on Joel" meidän luokkalainen sanoi. "Mä oon Olli ja tää yks sankari täs näi on Joonas mut voitte kutsuu myös Porkoks" komea äijä sanoi. Nyökkäsin ja esittäydyin itsekin "mä oon Aleksi."

"Mä oon Tommi" Tommi sanoi. Nuo vaan nyökkäsivät. He kertoivat meille tästä koulusta jotain. Joelin tarinat olivat aika hauskoja. Hän on ysillä joten tarinoita kyllä riittää. Tuntu nyt jo masentavalta ajatukselta että Joel lähtee tän vuoden jälkeen pois. Menimme ruotsin tunneille. Niko hengasi siellä meidän kanssa tottakai.

Tunnin jälkeen menimme samoille sohville odottamaan muita tunneilta sinne. Matkalla kuitenkin meidät pysäytettiin. Jotkut kaksi jätkää. "Aa tääl on uusia" toinen sanoi. Nyökkäsimme Tommin kanssa.

"Mä oon Miika ja täs on Jaakko" toinen kertoi. "Mä oon Aleksi ja täs Tommi" sanoin. "Aijotteks te mennä näiden kusipäiden joukkoon? Tiesiteks te et nää on ilmottanu poliiseille parista meijän koulun ysistä ilman mitään syytä. Ei näiden apinoiden kaa kannata hengaa" Jaakko kertoi. Jotenkin oli vaikea uskoo että nää olisi tehny poliiseille ilmotuksen kenestäkään. Tai varsinkaan turhaan.

He antoivat meidän vihdoin mennä ja kysyimme asiasta Nikolta. "Nosiis me löydettiin Joonaksen kaa Joel parin Joelin kiusaajan jostain vitun varastosta tajuttomana. Sen kädet ja jalat oli sidottu. Me vietiin se sit sairaalaan ja tottakai ne ilmotti sit poliisille ja hyvä et ilmotti. Ne Joelin kiusaajat sai aikamoiset sakot siitä" Niko kertoi. "Huhu mikä juttu" Tommi sanoi ihan järkyttyneenä. Itse en saanut edes sanoja suusta kun olin niin järkyttynyt.

Menimme muiden luokse sohville. "Miks te ootte noin järkyttynee näkösii?" Joel kysyi. Toi äijä on kokenu ihan vitun kovia. "N-niko kerto sen mitä sulle tapahtu" sanoin. Joel meni vaisuksi. "Sori. Mä halusin vaa varottaa näit et mitä tääl voi oikeesti tapahtuu ja miten paska paikka tää on" Niko sanoi. "Ei se mitää iha hyvä vaa et osaatte sit varautuu mitä tääl voi tapahtuu" Joel sanoi.

Loppu päivä meni ihan hyvin. Meille ei tultu oikeestaan enää vittuilemaan tämän päivän aikana. Joita pieniä naureskeluja ja katseita käytävillä mutta se kuuluu tähän kun on uusi oppilas. Varmaan osittain myös sen takia että ollaan Tommin kanssa poikien kaa joita kiusataan eniten koko koulussa. Näistä on tullut meille molemmille jo hyviä ystäviä vaikka ollaan tunnettu vasta päivä.

Koulun jälkeen menimme Tommin kanssa Tommille. Hänen äiti ja isä tulivat hymyillen eteiseen. "Mitä?" Tommi kysyi naurahtaen. Kumpikaan ei vastannut mitään. Menimme olohuoneeseen. Huoneen nurkassa oli rummut. "Rummut? Onks noi mun?" Tommi kysyi. "Joo on" hänen äiti sanoi.

Tiedän kuinka paljon Tommi on toivonut rumpuja. Nyt hän vihdoin sai ne. "Kiitos" Tommi sanoi innoissaan ja meni heti rumpujensa luokse. "Me laitetaan noi rummut tonne ylimääräseen huoneeseen nii saat siellä sit soittaa ihan rauhassa" tuon isä kertoi. Tommi nyökkäsi.

————————————————————————
Sanoja 1198

Nyt on Tommi ja Aleksi myös kuvioissa. Mitä veikkaatte aletaanko Tommia ja Aleksia myös kiusaamaan? Pysyykö Tommi ja Aleksi muiden jätkien porukassa vai meneekö hekin kiusaajien puolelle?

Uusi koulu ja uusi elämäWhere stories live. Discover now