Hoofdstuk 1✨

1K 12 5
                                    

"Ik ben thuis!" Roep ik. "Heb je chips?" Vraagt Robin. "Ja, paprika" ik leg de boodschappen tas op het aanrecht. Robin is tv aan het kijken. "Hoe laat is het?" Vraagt Robin. Ik kom net terug van de Albert Heijn, waar ik natuurlijk boodschappen heb gedaan, maar waar ik ook werk. "Half zeven" zeg ik. Ik heb de tas helemaal uitgeladen en ga naast haar zitten op de bank. "Zo laat al? Ik doe alvast de pizza in de oven." "Heb je weer de hele tijd tv gekeken?" Ik zet Netflix aan, op vrijdag kijken we altijd samen een film. "Nee hoor, ik keek denk ik pas een uurtje toen jij kwam. Ik heb geleerd enzo, de examens komen eraan." Ik was een jaar ouder dan haar, dus ik was al klaar met school. "Oja, lukt het een beetje? Ik kan je altijd helpen, je doet toch dezelfde school" ze pakt een biertje. "Ja dat zou top zijn" zei ze. "Voordat je komt zitten wil ik ook wel een pilsje, ik ben vanochtend vroeg opgestaan omdat ik nog een rondje wou rennen, dus ik ben moe" ze glimlacht naar me en pakt een flesje bier uit de koelkast en geeft hem aan mij. "Welke film?" Vraag ik. "Doe maar E.T, heb ik zolang niet meer gezien" ik zet m op.

Na ongeveer 5 minuten gaat het gepiep van de oven. Robin loopt naar de oven. "Pak gelijk ook effe de chips" zeg ik. "Chips met pizza?" "Nee tuurlijk niet, maar als we dan klaar zijn met de pizza hoeven we niet meer op te staan" ze pakt de zak chips van het aanrecht. "Moet je morgen leren?" Vraag ik. "Nee, ik ben klaar voor deze week." "Zullen we morgen dan uit eten ofzo? Of ergens gaan lunchen?" "Ja hoor" zegt ze en gaat zitten op de bank.

Ik en Robin kennen elkaar al sinds we 4 en 5 waren. Ik ben nu 23 en zij is 22. We hebben altijd al samen op school gezeten, en nu wonen we samen in een appartement.

De film was afgelopen, het was negen uur. "Ik ga alvast naar mijn kamer, slaap lekker." Zei Robin. "Slaap lekker" zei ik. Ik zat nog even op de bank en at de rest van de chips op, en ging ook naar mijn kamer. Ik opende YouTube om te kijken of er iets leuks was. Na een tijdje scrollen zag ik een account genaamd 'bankzitters'. Ik had er nog nooit van gehoord. Er stonden 5 mannen op de thumbnail, allemaal van ongeveer 21-27 jaar. "Bankzitters meme review". Het zag er kinderachtig uit dus ik scrolde verder. Nadat ik een paar filmpjes had gekeken, besloot ik om te gaan slapen.

Ik bleef op de een of andere manier de hele tijd aan de bankzitters denken. Ik was nog tijdens het scrollen een paar video's van hun tegengekomen. Er was eentje die mij opviel. Hij had bruin haar en zag er jong uit. Het duurde even, maar ik viel uiteindelijk in slaap.

Nieuwe liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu