7

71 2 0
                                    

POV: Harry

Na wat aanmoediging van Ron ( en geklaag) vind ik weer moed om mijn bed uit te komen. Het is vroeg in de ochtend als ik wakker word, en wrijf in mijn ogen. Ik kom onder mijn deken vandaan en doe een poging om op te staan. Ik wankel even op mijn benen en sjok richting de badkamer. Gespannen kijk ik in de spiegel, zou ik al wat afgevallen zijn in twee dagen niet eten? Mijn adem hapert als ik in de spiegel kijk, ik zag helemaal geen verschil. Ik voelde me licht in mijn hoofd en nam een slokje water, pas toen ik het proefde merkte ik hoeveel dorst ik had. Ik dronk beker na beker zonder te kunnen stoppen, hoeveel calorieën zouden er in water zitten? Heel even voelde mijn maag gevuld, maar het kwam gelijk weer omhoog.

Even later liep ik met Ron en Hermelien naar de grote zaal om te ontbijten, ik wilde eigenlijk helemaal niks eten maar Hermelien drong aan. 'Je moet echt wat eten Harry, de afgelopen dagen heb je ook niet zo veel gegeten'. Ik had ze toen verteld dat ik wel wat had gegeten, ook al was dat helemaal niet zo. Ik speelde met met het eten op mijn bord en nam af en toe met tegenzin een hap omdat Hermelien anders er weer iets van zou zeggen. Maar ondertussen voelde ik me vreselijk dik.

Toen we naar bezweringen liepen, passeerde Malfoy ons. Ik verwachtte weer een hatelijke opmerking maar dat kwam niet. Hij gaf me alleen maar een vlugge blik, zag ik nou dat hij blij keek? Ik moest me niet zo veel dingen verbeelden. De dag ging tamelijk langzaam voorbij en bij waarzeggerij kreeg ik weer mijn portie 'doodsvoorspellingen', echt irritant.

In de avond kwam een dood nerveuze Ginny naar mij toe, 'Harry?' vroeg ze twijfelend. Ik keek op uit mijn perkament rol met aantekeningen 'Ja ginny?'. Ze werd rood en stotterde een beetje 'ii-kkk wou zeggen da-tt ik je leuk vond'. En haar gezicht veranderde in een knalrode tomaat. Wow ik had twee jaar lang over haar gefantaseerd, maar ik wist niet zeker of ik haar nog leuk vond. Ik bedoel ik viel voor Malfoy toch. Maar ik wist dat ik hem nooit zou kunnen krijgen, vooral niet door die Pansy. Ik besefte me dat Ginny wachtte op antwoord, en mijn lichaam bewoog vanzelf. Ik stapte uit mijn bed en kuste haar op de lippen. Het begon twijfelend, maar daarna zelfverzekerde vol passie en brandende liefde. Het voelde heerlijk om weer gelieft te worden.

DrarryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu