21

104 3 3
                                    

POV: Harry

Met trots kijk ik naar Draco die zijn excuses aanbied, en klap dan ook extra hard mee met iedereen. Alleen enige leerlingen die niet klappen zijn natuurlijk Ron en de zwadderaars. Ik weet dat het Draco pijn doet, en sla een arm om hem heen. Professor Perkamentus stond op van de lerarentafel en zei: 'er is in geen jaren voorgekomen dat er zo'n prachtige vriendschap is gevormd, hierbij 50 punten voor zwadderich en griffoendor'. Zijn ogen twinkelden terwijl hij het zei, en schonk ons een brede glimlach.

Met z'n drieën liepen we naar de bibliotheek, en gingen in de kleermakerszit in een hoekje zitten. 'dus Draco hoe gaat het met je?' vraagt Hermelien, 'uhmm prima denk ik? Hoewel ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik terug ga naar mijn common room' antwoord Draco. Ik vind het vervelend voor Draco. 'kom op we moeten richting toverdranken' zeg ik, en met z'n drieën lopen we erheen.

'Nu ben je natuurlijk beste vriendjes met Potter' sneerde Pansy, toen we naar binnen liepen. Ik kijk haar vuil aan, en nam Draco mee naar onze tafel. Professor Snape keek ons even raar aan, en begon met de les. Het was fijn om een keer een les te hebben zonder opmerkingen naar míj toe. Alleen was Draco nu de dupe, 'overloper' of 'verrader' werd er door het lokaal gefluiserd. Gelukkig ging de rest van de dag zonder problemen verder

Het is avond en ik staar in de spiegel van de badkamer. De afgelopen dagen was ik weer wat aangekomen, en ik haatte het! Hoe moest ik draco tot verkering vragen als ik eruit zag als een varken? Als eerst gooide ik al mijn eten er weer uit, maar toen ik weer in de spiegel keek voelde ik als nog teleurstelling. Ik zou weet tot mijn oude ritme moeten leven toch?

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 08, 2022 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

DrarryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu