15

76 2 0
                                    

POV: Harry

Het deed me pijn dat Ron mij negeerde, ik kan er toch ook niet zo veel an doen dat ik op jongens val? Met geschiedenis ging hij aan een tafeltje zitten aan de andere kant van het lokaal! En hij loopt nu vaak met Daan door de school, ik voel me ziek. De afgelopen weken heb ik geen fatsoenlijke maaltijden meer gegeten, en ik ben nu eindelijk die 15 kilo afgevallen. Maar ik denk dat Malfoy mij nog steeds lelijk vind.

Voordat de andere spelers van mijn team zijn binnengekomen, heb ik me al omgekleed. Ik heb ze wel zien kijken naar me, ben ik dan echt zo lelijk? Stilletjes zit ik in een hoekje terwijl ik naar de speech van Plank luister. 'Dit jaar gaan we winnen jongens, ik voel het!' Het team juicht, en geven elkaar high fives. Het fluitje gaat, en met z'n alle stappen we op onze bezems. Het zwadderich team staat al klaar, en de aanvoerders geven elkaar een hand. Het fluitje ging nog een keer, en alle spelers kwamen van hun plek. De slurk werd doorgespeelt, terwijl er een beuker langs mijn bezem vloog, opletten Harry! Ik vloog omhoog en scande de omgeving, waar zou die snaai zitten? De wind speelde met de spelers, en ik begin me een beetje licht in mijn hoofd te voelen. Vanuit mijn ooghoek zag ik Malfoy naderen, wilt hij weer een opmerking maken? Ik merk dat zijn blik over mijn lichaam gaat, shit wat is er nu weer verkeerd? Snel vouw ik mijn arm om mijn middel, en gelukkig kijkt hij weer weg. Op dat moment zie ik een gouden flits, en tegelijkertijd vliegen we richting de snaai. Ik reageerde iets sneller, en de snaai komt binnen handbereik. Een vlaag van misselijkheid overvalt me als ik mijn hand uitsteek. Kom op bijna.. maar voordat mijn hand de laatste millimeters kan overbruggen. Begint mijn zicht te tollen en ik glij van mijn bezem, het laatste wat ik zie is dat Malfoy zijn hand al naar de snaai uitsteekt.

Mijn ogen zijn gesloten, en mijn hele lichaam doet pijn. Voorzichtig open ik mijn ogen, en zie dat ik in de ziekenzaal ben. Ik kantel mijn hoofd en kijk op de klok: Half zeven in de ochtend, een kreun ontsnapt er uit mijn keel als ik probeer overeind te zitten. tot mijn verbazing zie ik dat ik niet de enige ben in de ziekenzaal, want naast mij ligt Malfoy. Wat doet hij hier nou, hij heeft toch de snaai gevangen?

DrarryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu