POV: Harry
Mijn nachten waren vermoeiend, het was alsof er geen einde aan kwam. Na elke maaltijd gooide ik al het eten er weer uit, hoeveel honger ik ook had. Samen met Ron en Hermelien loop ik door Zweinsveld, terwijl het zonnetje schijnt. 'Harry doe die trui toch eens uit, het is daar veel ste warm voor!' Zei Hermelien, maar ik schudde mijn hoofd. 'komop Harry je moet wel stuk gaan daarbinnen' en ze trok aan mijn mouw. Ik sloeg haar hand weg, en vouwde mijn armen om mijn lichaam 'Laat hem Hermelien, als hij toch zo koppig wilt zijn' Zei Ron met een lichte grijns. De rest van de weg liepen we in stilte.
Tijdens het eten speelde ik wat met het eten op mijn bord terwijl ik naar de zwadderich tafel keek. Het verbaasde me dat Pansy niet aan Malfoy's lippen hing deze keer, sterker nog nu zat ze een héél eind bij hem vandaan. Ik kon niets anders dan glimlachen, Malfoy was nu niet meer bezet. Mijn enige probleem was nu wel Ginny, ja ik hield van haar. Maar dat is nu eigenlijk alleen maar afgenomen, hoe vertel ik dat haar?
Terug in de common room las ik een blad over zwerkbal, toen Ginny naast mij kwam zitten. Ze probeerde me een kus op de wang te geven, maar ik leunde een beetje weg. Ze keek me verbaast aan 'Harry? Wat is er?' vraagt ze. Ik zucht diep, 'Ik moet je wat vertellen Ginny, ik denk dat ik al die tijd iemand anders heb leuk gevonden zonder dat ik het besefte. Ik vond jou ook leuk maar-' PATS een hand komt hard op mijn wang terecht. 'JIJ VIEZE VUILE STOMMERD JE HEBT ME DUS GEBRUIKT OFZO' Schreeuwde ze naar me met de kracht van een orkaan. 'Nee Ginny je begrijpt het verkeerd-' begin ik, maar met tranen in haar ogen rent ze al naar boven. Shitshitshit waarom moet ze nou weer zo heftig reageren?
Het duurde dan ook niet lang voordat er een boze Ron op mij afkwam. 'Harry wat heb je in vredesnaam gedaan, ze is volledig over haar toeren!' zei hij boos. 'Wie is over haar toeren?' vraagt Hermelien die achter hem aankomt. 'Ze heeft het verkeerd opgevat Ron, ik bedoelde het niet zo' antwoorde ik. 'En hoe dan wel' vroeg Ron boos kijkend. 'Nou ik ben eigenlijk een tijd geleden al voor iemand anders gevallen, maar dat heb ik nooit beseft want het is nou ja..' stamel ik. 'wie is het Harry?' vraagt Hermelien 'het maakt mij echt niet uit hoor'. Ik zucht: 'het is.. en ik vertel niet wie... maar het is een jongen'. Ik bloos en kijk naar de grond, 'oh Harry wat goed dat je het hebt verteld, je mag houden van wie je wilt toch Ron?' zei Hermelien enthousiast. Maar Ron keek woedend 'Zie je wel, je hebt mijn zusje maar gewoon gebruikt, en nu ben je zo'n.. zo'n homo, gadver straks steek je mij ook nog aan' zei hij boos en stormde naar boven. Ik kon mijn oren niet geloven, heeft hij dat echt gezegd? Hermelien gaf me een dikke knuffel 'hij trekt wel bij Harry, maak je maar geen zorgen' Zei ze, maar ik kon horen dat ze het zelf óók niet helemaal geloofde.
JE LEEST
Drarry
FanfictionDit is een Drarry verhaal wat zich afspeelt rond het 5e jaar. er zal een hoop niét overheen komen met het boek zelf. TriggerWarning! in dit boek komt voor: -schelden -selfharm -homofobic -eet problemen toevoeging: ik heb niks tegen LHBTQ+, want ik...