POV: Draco
Gister was het weer leuk met Harry, en ik vind dat ik vandaag met Hermelien moet gaan praten. Ik loop richting de zaal om te gaan lunchen, en gelukkig zie ik potter. Ik maak een draaiende beweging met mijn vingers van 'hier na' en doe dan alsof ik eet, Harry knikt en steekt vlug zijn duim op. Ik loop naar de zwadderich tafel om bij Korzel en kwast te gaan zitten, en zie dat Harry zoals gewoonlijk plaats neemt naast Hermelien. Ik adem uit, en begin met mijn lunch. Ik at wat toast en een hoop roerei, met een glas sinaasappelsap. Toen ik klaar was wachtte ik totdat de meeste leerlingen al vertrokken waren, en stond op. Korzel en Kwast keken mij vragend achter hun volgeladen borden toen ik naar de griffoendor tafel liep. De andere docenten keken ook mijn kant op, wachtend op een ruzie. Een paar griffoendors keken mij vuil aan, en ik legde de laatste paar meter af naar het duo. Hermelien zag mij ook al aanlopen en tikte Harry aan, maar die glimlachte alleen maar. Rustig ging ik naast Harry zitten, en ik merkte dat de hele griffoendor tafel hun adem in hield. Ron keek vanaf een afstandje mee, en alle docenten deden alsof ze ineens heel druk bezig waren met hun handen. 'Hoi Hermelien' begroette ik haar, en ze keek me schuw aan. 'Harry wat is hier aan de hand?' vroeg ze voorzichtig, 'vraag dat hem zelf maar' zei harry met een grijns. Ik gaf hem een mep 'niet zo plagen harry' grapte ik, 'je- je noemde hem Harry?' zei Hermelien verbaasd. 'ja, en ik zal jou nu ook gewoon bij jou voornaam noemen Hermelien. Nadat ik Harry had gered van zijn bezem, zijn we in gesprek geraakt in de ziekenzaal. En we kwamen erachter dat de ander zo gek nog niet is. We hebben meerdere avonden op een rustige plek afgesproken om ongestoord te kunnen kletsen, en we hadden besloten dat het een goed idee is dat ik aan jou mijn excuses aanbied voor mijn gedrag. Hierbij mijn excuses voor mijn gedrag, ik moest me zo gedragen van mijn vader sorry'. Mijn wangen worden rood van schaamte, bij de laatste zinnen. Hermelien haalt adem 'wauw dat had ik niet verwacht Malfo- ik bedoel Draco, bij deze excuses aanvaard' zegt ze waarbij ze haar hand uitsteekt. Ik schud haar hand dankbaar, waarna er een applaus opsteekt vanaf de leeraren tafel die al die tijd hebben meegeluisterd. Meerdere mensen beginnen te klappen, behalve de zwadderaars.
JE LEEST
Drarry
FanfictionDit is een Drarry verhaal wat zich afspeelt rond het 5e jaar. er zal een hoop niét overheen komen met het boek zelf. TriggerWarning! in dit boek komt voor: -schelden -selfharm -homofobic -eet problemen toevoeging: ik heb niks tegen LHBTQ+, want ik...