البارت8

457 10 10
                                    

بدء يوم جلال بالعمل في ورشة الاسطة جلال بنشاط وهمة وبداء يندمج في شغله والزباين بيجو من كل حتة عشان بس يصلحوا عنده العربية وعرف يجيب علاج والدته واخته استمرت فالدروس ومدرستها وكانت بتعدي عليه بعد حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ المدرسة او الدرس وفيوم جت اسراء للورشة.

اسراء بدلع: صباح الخير يا اسطة.

جاد طلع من الورشة وبيمسح ايديه: صباح النور يا اسراء عاملة ايه وامك عاملة ايه؟؟.

اسراء: بخير الحمدلله وامي بتسلم عليك وبتقولك مفكرتش فالموضوع.

جاد رمي حتة القماشة من ايدي بنرفزة: لا مفركتش ويريت تقوليلها انها تنهي الموضوع ولو جاية عشان الموضوع ده يريت متجيش تاني يا اسراء.

اسراء بعصبية: طب متقول بتحب مين مين دي اللى مخلياك مش شايف غيرها.

جاد وقتها افتكر نوران بس هز راسه وكشر فوشها: مفيش يا اسراء انا دلؤت بشتغل يريت تمشي عشان اشوف مصالحي ممكن.

اسراء بنرفزة مشيت وهي مش طايقة روحها فنفس الوقت جت رنيم اخت جاد وهي بتعيط.

جاد شافها ساب اللى فايديه وجري عليها: رنيم مالك بتعيطي ليه في ايه حصل؟؟.

رنيم وهي بتشهق من العياط: هيهي..... اص.... اصل.
جاد بقلق: اصل ايه وفصل ايه اتكلمي.

رنيم بعياط: اصل المستر نقصني درجة فالامتحان.....
جاد باستغراب: يعني انتي بتعيطي العياط ده كله عشان درجة نقصتيها!!!!.

رنيم: ايواة منتا مكنتش بتنقص ولا درجة وطلعت مهندس وانا عايزة ابقا زيك.

جاد بإبتسامة هادية ظهرت بجانب شفاتيه: انتي مجنونة والله يا حبيبة قلبي عادي تنقصي درجة بس مش اقل من كده ومتخليش اي حاجه فالدنيا تخليكي تنزلي دمعة واحدة منك فاهمة؟.

رنيم وهي بتمسح دموعها بكف ايديها: حاضر طب ممكن طلب.
جاد: اؤمري.
رنيم ببراءة: هات عشة جنيه اجيب شكولاتة.
جاد بصدمة: انتي يا بت بتستغلي الموقف.
رنيم بغمزة: طبعا يا حبيبي يلا هات بقا.

جاد ضحك وايدلها العشرة الجنيه رنيم بفرحة باسته من خده وجريت تجيب الشكولاتة وهو ابتسم ان اخته رجعت ضحكتها تاني وراح يكمل شغله فهدوء.

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

ملك فالكليه: انتي شوفتي اللى انا شوفته؟؟.

نوران بهدوء جنبها: شوفته ايه يعني؟.

ملك بغمزة: يبت الدكتور مكنش بيشيل عينه من عليكي.

نوران بنفاء صبر: بقولك ايه انتي وتخيلتك مش عشان صليحتك امبارح هتصدعيني اهدي يا ملك وقولي هديت وسبيني فحالي.

ملك بتساؤل: مالك يا نور اول مرة اشوفك بالعصبية دي.
نوران: يا ملك شيفاني بشد فشعري يعني من ساكتة اهو.
ملك: خلاص يا ستي انتي حرة.
نوران: احسن بردو.
خلصت المحاضرة ومشين فالجامعة حد نده عليهم من بعيد.

مديرتي الصغيرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن