البارت3

588 13 2
                                    

ملك: نونو نونو اصحي يا بنتي معاد الميتينج جيه يلا عشان تجهزي.
نوران بنعاس وهي علي الاريكة: يا فصلان سبيني بقا ايه ده فالبيت والشغل حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ.
ملك وشها قلب احمر وراحت شربت ماية من الازازة ورشت علي نوران.

نوران قامت مخضوضة: ايه في ايه مين مات؟؟.
ملك بضحك من منظر نوران: ههههههه.... قومي يلا الميتينج بداء والكل منتظرك.
نوران قامت وقفت: طيب يلا اطلعي وانا جاية وراكي.
ملك: متتااخريش وخرجت ملك وقامت نوران وجهزت نفسها للاجتماع ودخلت بكل ثقة وجلست علي الكرسي امام جميع الموجودين.

نوران: اتفضلو الاجتماع بداء.
علاء(رئيس قسم الحسابات): حضرتك المشروع اللى احنا متفقين عليه معاه الشركة المنافسة ضخم وفي بنود في العقد مش في صالحنا.
نوران: ازاي انا قريت كل البنود اللى فالعقد وكلها فصالحنا.
علاء: لا حضرتك مقريتيش البندين اللى ضافهم للعقد اول بند بينص اننا في حالة كانت الموارد بتاعتنا مش سليمة فبكده بنكون متنازلين عن حقنا فالمكسب وهينزل من 50٪ ل20٪ والبند التاني بينص ان الشرط الجزائي بتاعنا هيكون ب 35مليون دولار بدل مكان 15مليون دولار وده شرط كبير جدا بالمزانية بتاعتنا هنخسر فالمشروع اكتر منكسب.

نوران بهدوء عكس العاصفة اللى فداخلها: ومين اللى وضع البنود فالعقد ده مش كنا متفقين عليه.
وجهت نظرها لمندوب الشركة التانية وهي بص وراها لفت الكرسي نوران وشافت......

جاسر دخل وهو لابس بدلة واكنه رجل اعمال فيوم وليلة وملك اتصدمت لما شافته ووقفت ونوران رجعو لموضعها ولا اكنها شافت حاجه.

جاسر: انا اللى ضيفت البنود دي.
نوران: ووالدك مش موجود ليه مش هو المتفق معايا.
جاسر اتجه ناحية الكرسي اللى بجانب نوران وملك امامه ونظرت نوران لملك وجلست.
جاسر بابتسامة: خلاص بقيت انا المسئول عن المشروع ده يا (بلغة خاصة) نورراان هانم (عرفت اسمك الحقيقي يا نور وقريب هعرف حياتك كلها هذا ما خطر في باله).
نوران: تمام مفيش مشكلة والدك حر يعمل اللى عايزه و(وقفت ؤدامهم بكل ثقة) ونا حرة ارفض الشراكة والمشروع و(مشيت خطوة ؤدامه) ابقا وريني هتعرف تجيب شركة تتعاقد معاك ازاي يا جاسر بيه (قالتها بنفس طريقته)حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ.

خرجت نوران برا غرفة الاجتماع وملك وراها.
ملك: ايه اللى عملتيه ده مش عارفة ان المشروع ده لو كسب هيرفع الشركة دي لفوق.
نوران جلست علي مكتبها: ونا مش عشان المشروع ده اراهن علي شركتي وحياة كل الناس اللى شاغلين هنا ابدا.
ملك: طيب بس كنتي اجلتي الموضوع لحد منشوف حل.
نوران بقوة وتحدي: مفيش حل يا ملك كل ده من تخطيط جاسر وبس عشان يبينلي انه اكتشف نوران مش نور وانه بكده مسك نقطة ضعف ليا بس هو يعرف نور الزميلة معاه ميعرفش نوران هانم زي مقال.
ملك بمزاح تحاول ان تخرجها من عصبيتها: خلاص خلاص اهدي اديكي لغيتي الاتفاق وطربقتيها علي دماغه.
نوران: فكك منه خلاص الموضوع منتهي قوليلي عملتي ايه فالاعلان.
ملك: ونتي نايمة كلمت كذا جريدة هينزلوا اعلان فاول صفحة وبكرة او بعده بكتير ونبداء المقابلات بس.
نوران: كويس اوي برافو عليكي يا ملك من غيرك مش عارفة كنت هعتمد علي مين.
ملك بابتسامة: مفيش كده احنا اخوات ونتي مديرتي اه فسني بس نعمل ايه حكم القوي يا ستي واهلينا عايزينا مع بعض بس كويس اقنعتي بابا اني ابقا معاكي مش معاه.
نوران: عشان عارفة هو جد قد ايه فشغله ومش ناقص جنانك فانا استحملك ارحم.
ملك بتعب وملل: طب يلا بقا الاجتماع خلص ومفيش حاجه تاني ممكن نروح بقا.
نوران وهي تمسك بالموبايل والمفاتيح وتضعهت فشنطيتها: تمام يلا بينا وذهبوا الاتنين فالاتجاه اللى المنزل.

مديرتي الصغيرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن