البارت 13

432 11 0
                                    

*تذكرني*

لقد مضي على فراقنا أَيّام أَتذكر خصالك كُلُّهَا وَأَفْعَالك مَازِلْتُ أرى خطواتك المبتعدة عَنى لازلت أَسْمَع وعودك الْكَاذِبَة لي ملأني الوَهَن مِن إبتعادك وإنغمست فِي الدَّجْن لمفارقتك أَشْكُرُك عَلى حَيَاتِي التي ملأتها التُرهَات والأكاذيب بكلماتك وعلى ثِقَتِي التِي إخْتَفَت بِسَبَبِك.

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

نوران صحيت من النوم والصداع متمكن منها ومن كتر الوجع مش قادرة تقوم بس حاولت حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ علي قد متقدر تدخل الحمام وصلت الحمام بصعوبة وبدات تاخد دش ولسة حاسة بالصداع واجع راسها خلصت وبدات تلبس هدومها اللى عبارة عن بنطلون بيجامة ابيض وعليه تيشيرت بكم ولبست طاقية شتوي ونزلت في الدور اللى تحت شافت مالك قاعد بيتفرج التلفزيون فاتجهت ناحية المطبخ.

عزة: صباح الخير يا نور ايه النوم ده كله يا بنتي.

نوران ماسكة راسها بصداع: هي الساعة كام.

عزة: الساعة12الضهر يا بنتي انتي شكلك دماغك مصدعه.

نوران: اه والله معلش هتعبك معايا عايزة مج قهوة يفوقني.

عزة ببتسامة: من عينيا تعبك راحة يا بنتي.

نوران ابتسامتلها وخرجت تقعد فالجنينة شوية وخلصت عزة القهوة وجبتهالها.

عزة: احضرلك الفطار عشان القهوة دي غلط الصبح كده.

نوران: لا لا شوية وملك هتيجي ونتغدي كلنا لكن فطار مليش نفس نهائي هو مالك فطر .

عزة: اه فطر من بدري معايا.

نوران: خلاص ادخلي انتي انا هستني هنا.

عزة: ماشي انا جوا لو احتاجتي حاجه اندهايلي.
نوران: تمام.

مشيت عزة وسابت نوران قاعدة فالجنينة ودخلت عليها ملك بفرحة.

ملك: بخخخخ خضيتك قولي اني حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ خضيتك قولي قولي.

نوران ببردو اعصاب: انا دماغي تعباني مش فايقالك مالك جاية مبسوطة كده خير.

ملك بضحكة بلهاء: هههه... خير يا صديقي الصدوق كلمت اتيليه حلو اوي هيحضرلنا فساتين حلو.

نوران: طب وايه اللى يبسط مهو عادي يعني.

ملك بغمزة: اصل اول مرة هشوفك بفستان يا شيخة كنت بحس اني مصاحبة واحد مش. واحدة.

نوران بسخرية: بطلي هبل انا اصلا ممكن مروحش ده عشانك مش اكتر.

ملك بنص غمضة بصوت واطي: بقا عشاني ولا عشانه.

نوران: بتقولي ايه؟؟.

ملك: لا مفيش حاجة انتي شكلك لسة صاحية.

مديرتي الصغيرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن