البارت1

2.7K 37 4
                                    

ترن ترن ترن ترن ترن
تاخذ المنبه بغضب وتفصله بعد خمس ثواني
ترن ترن ترن ترن
تقوم باستغراب من فراشها وهي متذمرة علي من ايقظها من نومها في هذا الوقت نظرت في هاتفها فرات من اسم من ايقظها والملقب بفصلان😂.
_الو الو يا فصلان عايزة ايه صحتيني من احلي نومة
_من الجانب الاخر: قومي يا ختي ده وقته نوم يلا قومي صلي وانزلي هعدي عليكي نجري شوية عشان انهاردة اول يوم فالجامعة ولا ناوية السنة الاخيرة تبلطي في الجامعة.
_خلاص خلاص ايه بلاعة وفتحت فوشي غوري كتك داهية صحتيني من احلي نومة.
_بلاعة وكتك داهية بالله عليكي دي الفاظ تطلع من واحدة فمستواكي.
_ملك اقسم بالله لو مقفلتيش لانام تاني ولو رنيتي هقتلك واريح البلد من زنك.
ملك بحزن مزيف: واهون عليكي يا نونو قلبي انتي.
نوران بشمئزاز: نونو قلبك عارفة انتي خسارة فيكي صوحبيتي.
ملك بضحكو مستفزة: هههه... مهو فالاخر مش هتلاقي غيري يا نونو.
_واذا بصوت عالي ينادي علي ملك: مللللك يلاااا الفطااار.
ملك وهي بتقوم بسرعة: يلا يا نور اخلصي بقا امي هتعملني شورمة دلؤت سلام يا قلبي وقفلت السكة فوشها.
حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ نوران وهي ماسكة التليفون بصدمة: هي قفلت السكة فوشي ولا انا بخرف يا بت ال... ولا بلاش طنط ملهاش ذنب بردو فالتربية القذرة دي.
فردت نوران دراعتها بنشاط والمنبة يعلن عن توقيت٦صباحا قامت نوران واتجهت نحو المرحاض واخذت دش دافيء وتوضاءت وقامت بفريضة الصلاة وخلعت اصدالها وارتدت ترنج رياضي مكون من بنطلون رياضي اسود وسويت شيرت اسود واكمامه بيضاء وطاقية شتوي بيضاء وختمتها بكوتشي ابيض مزين بفيونكات سوداء من الخلف
وهبطت لاسفل الفيلا الفخمة وندهت علي مدبرة المنزل.
نوران: حجة عزة حجة عزة؟ فهي تكره ان تلقب احد بالخدامين فهي مقتنعة ان جميع البشر سواء ليس هناك خادم وملك فجميعنا خدام لخالقنا فقط.
حجة عزة خرجت من المطبخ بابتسامة بشوشة فهي سيدة في العقد الخمسين من عمرها طيبة القلب وتعتبر نوران وعائلتها هما مسئوليتها فمنذ وفاة والدة نوران وهي تعاملها كوالدتها وجعلتها تحج ولا تعاملها كخادمة لذلك تعتبر ابنتها التي لما ترزق بها.
_صباح الخير يا نوران يا حبيبتي ثواني والفطار يكون جاهز.
نوران وهي تحتضنها: ايه بس كل مرة احاول اسبقك عشان احضر الفطار قلاقيكي بردو صاحية بدري في ايه انا بشك انك بتنامي يا زوز وبحركة مرحة جعلت الحجة عزة تضحك وتقفز من مكانها.
حجة عزة: بس يا نوران بقا انا كبرت علي الحاجات دي وبعدين انا بصحي علي الفجر علطول عشان كده بسبق لكن انتي ملك بتصحي فيكي سنة وبتصحي بغلب.
نوران بتحرك ايديها علي راسها بتفكير: ايه ده هو نا مفضوحة اوي كده؟؟.
حجة عزة بمرح: ربنا ميجبش فضايح يا روحي وهي متجه ناحية المطبخ يلا هحضر الفطار عقبال ما البيه الكبير يصحي واخوكي كمان.
نوران وهي ماشية وراها: لا لا متحضريش فطار دلؤت انا هطلع اجري شوية انا وملك وبعدين هاجي البس عشان الحق الكلية انهاردة اول يوم ويكون بابا ومالك صحيوا ونفطر سوا'وهبطت علي خدها تقبلها سلام يا زوز واتجهت للخارج.
حجة عزة: سلام يا بنتي ربنا يحفظك ويسعدك دايما يارب.
حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ اتجهت نوران لخارج الفيلا تنتظر ملك كعادتها فملك تخبرها دائما انها ستنتظرها ولكن يحدث العكس وهي فانتظار صديقتها او نقول اعز صديقتها فهي معاها منذ الطفولة ولما تفراقها ابدا ياتي شابين باتجاه نوران ويحاولان مضايقتها.
الشاب الاول: في جمال كده علي الصبح انا لو كده مش هنام ابدا.
الشاب التاني: تصدق عندك حق انا معرفش ان القمر بيطلع الصبح.
نوران تغيرت ملامح وشها عن زي قبل واكنها منفصمة الشخصية واكنها لم تكن تمزح وتمرح منذ لحظات: ايه شبح منك ليه متلم نفسك يلا انت وهو بدل موريك يا امور النجوم فعز الضهر كمان.
الشاب بوقاحة مد ايده علي شعرها: طب متورينا كده يا قمر.
نوران وظهر شرار الغضب من عينيها مسكت ايديه اللى ماسكة شعرها ولويتها ورة ضهره وبركتبها ضربته فضهره اسقطيته علي الارض ينبح مثل الكلاب من الالم والشاب الاخر قبل ان يقترب منها سبقته نوران باديها وضربته بوكس فسقط هو الاخر ومعه بعض من اسنانه وكل واحد يلتوي من الالم.
نوران بقرف: اتفووو علي الرجالة عشان بعد كده تبقوا تفكرو قبل متمدوا ايديكوا علي واحدة تاني.
الاتنين قاموا ومشيوا من الوجع واقسموا ان لا يفعلوا هكذا مرة اخري.
ملك اتيا من الاتجاه الاخر وهي ترتدي بنطلون ذيتي وبلوفر قصير نبيتي وطاقية شتوية بينك فا فيلا عائلة ملك بجانب فيلا عائلة نوران.
ملك باستغراب من ملامح نوران الغاضبة: مالك يا بنتي انتي لسة مضايقة ولا ايه انا كنت بضحاك معاكي نوران بصتلها بقلة صبر لا لا لا ده شكلك مش مني وحصل حاجه في ايه؟.
نوران: اتنين زبالة عكسوني فعملتهم الادب.
ملك بعصبية: هما فين هما فين ولاد*#@$&*
نوران مسكتها من وسطها بضحك: احنا اسفين يا صلاح ولا يهمك يا كبير انا ادبتهم.
ملك بتمثيل القوة وتخبط علي كتف نوران: تربيتي جدعة يا بت.
نوران: يا بت!!! وبتتريقي عليا لما بقولك بلاعة.
ملك: يا ستي خلاص احنا اصلا مش شكلنا ولاد ناس اخرنا نقعد تحت الكوبري نشد كولا.
نوران فضلت تضحك علي صديقة عمرها فهي تعلم انها الوحيدة الذي تسطيع اخرجها من اى حزن بمرحها.
ملك:ايواة كده فوقي شوية واهو اتعلمه درس منك يا سيد المعلمين.
نوران وهي تدفع ملك للامام: يلا يلا نجري يا ختي الناس بتتفرج علينا من الفاظنا فضحتينا.
ولسة ملك هتكلم هشششش اجري من غير كلام عايزين نخلص عشان نجهز للكلية مفيش وقت.

مديرتي الصغيرة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن