🌙BAB 12-𝕼𝖆𝖑𝖎𝖋

20 2 0
                                    

AURA renggangkan badan saat berdiri dihadapan tasik di taman berdekatan dengan perumahannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AURA renggangkan badan saat berdiri dihadapan tasik di taman berdekatan dengan perumahannya. Sudah menjadi aktiviti harian yang penting baginya. Pernah sekali Laila tanya dia, kenapa dia suka bersenam walaupun badan sihat dan kurus.

"Nak jadi hot girl, nak jadi playgirl, rupa paras kena mantap. Terutama sekali muka dengan badan."

Dia tak kisah apa jadi pada dirinya. Yang dia tahu, dia tak nak mukanya jadi hodoh dan buruk, dia juga tak nak badannya jadi berisi dan gemuk. Bagi Aura, asalkan rupanya kelihatan sempurna, dia akan baik-baik saja.

"Agak-agak, Aufa layan Sirat elok tak?" Gumamnya. Bukan dia tak tahu, abangnya itu paling geram dan tak suka dengan sikap pemalu Sirat.

"Ehmm"

Aura toleh tepi. Wajah tenangnya jadi tegang dan kelihatan dingin saat wajah Zakwan terlihat di ruang matanya. Ya, Syed Zakwan Jafri, bekas kekasih Laila, antara lelaki pernah dia permainkan dan playboy terhebat di SMS.

"Long time no see, sweetheart."

"I hope you're dead." Sinis Aura. Dia kembali berjogging menjauhi Zakwan.

Zakwan ketap gigi, geram.

"Kau tak pernah berubah, Aura." Gumamnya. Dia mengikut larian AURA dari belakang.

Melihat Aura dihadapan matanya, dia tidak punya perasaan apa-apa. Sejak dahulu lagi, baginya Laila dan Aura sama. Sama ego, sama selfish, sama dingin, sama keras hati, sama susah ikut telunjuk orang. Kerana sikap Laila begitulah, dia memilih untuk curang walaupun dia memang jenis kaki curang. Sekarang, dia ada seseorang yang boleh layan nafsunya. Tidak seperti Laila atau Aura, dua gadis yang amat pentingkan maruah diri.

"How your life?" Tanya Zakwan apabila dia berjaya saing disebelah Aura.

"Fine." Balas Aura malas.

"Really?"

"Please, Zakwan. Mind of your own business. Tak payah nak sibuk pasal hidup I. Tak penting pun bagi you." Tegas nada suara Aura yang jelas tidak suka Zakwan sibuk tentang hidupnya.

Zakwan tawa sinis, "I bukan apa Aura, I saja nak tahu you dah jumpa ke belum lelaki yang you selalu cakapkan tu. Lelaki yang ada ciri-ciri macam arwah kekasih you tu."

Aura berhenti berlari, bengis mukanya bila Zakwan menyebut tentang Alan. Begitu juga Zakwan berhenti berlari yang tunjuk riak sinis.

"I would like to remind you, mind on your own freaking business!"

Zakwan gelak sinis, "lah... Kenapa marah? I cuma tanya you aje. You dah jumpa ke penganti arwah kekasih kesayangan you tu."

"Tak payah sibuk hal I Zakwan! Since I berjaya kenakan you, I tak pernah langsung kisah pasal hidup you. You nak mati ke, tunggang terbalik ke, I don't ever care!" Kata Aura geram.

4.0 | Aura : Memori Cinta 9 Bulan| OGWhere stories live. Discover now