🌙BAB 24-𝕮𝖊𝖉𝖊𝖗𝖆 (Cedera)

53 2 0
                                    

"THANK you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"THANK you."

Aura senyum manis pada waiter lelaki yang hantar makanan di meja mereka. Waiter lelaki itu balas senyuman Aura. Cantik. Pujinya dalam hati.

Dia pandang pula lelaki dihadapan gadis itu. Mati senyumannya melihat mata yang tajam merenungnya. Bagai memberi amaran padanya.

"Enjoy the food." Ucap waiter lelaki itu. Kemudian dia berlalu pergi.

Aura pandang Adnan yang tidak lepas pandang waiter lelaki itu. Dahinya berkerut.

"You kenal ke waiter tu?"

"No." Adnan geleng.

"Habis tu? Kenapa pandang macam nak telan dia hidup-hidup?" Aura capai air fresh orange yang dipesan olehnya.

"Boleh tak kau tak payah senyum-senyum dekat lelaki lain depan aku?"

Bibir Aura melakar senyuman. Disudahkan hirupan kemudian bibirnya dilap dengan tisunya. Dia pandang Adnan dengan mata yang seakan bersinar-sinar.

"Cemburu ke?" Kening dijungkit. Jelas wajahnya papar riak mengusik.

"Bukan kau suka aku ke? Kalau kau mengedik dengan lelaki lain macam ni, kau fikir aku nak suka kau?" Adnan jeling Aura. Geram. Kata suka aku tapi duk senyum-senyum dekat lelaki lain.

Aura gelak kecil, "you nak beri I ruang untuk duduk dalam hati you ke?"

"Entah." Bersahaja Adnan jungkit bahu. Tidak pasti dia perlu jawab apa. Kalau kata ya, hatinya seiring kata ya ke? Kalau kata tidak, hatinya seiring kata tidak ke? Yang pasti, dia sedang keliru dengan perasaan sendiri.

Menyukai Atilia yang dia kenal bertahun pun sukar, inikan pula Aura yang baru dia kenal. Malah, dia tidak tahu apa-apa tentang gadis itu.

"You ni kan. Kasi I fake hope pulak." Aura rengus kecil. Cakap macam dah ready nak tersakiti tapi aku pulak yang sakit hati. Aura gerutu dalam hati. Kek coklat dihadapannya calit dengan sudu kemudian disuap ke dalam mulutnya.

Aura kunyah dengan penuh kesedapan kek coklat itu. Memang kena dengan tahap manisnya yang boleh tahan tinggi. Disebabkan dia sering bersenam dan tidak selalu makan-makanan manis, badannya sentiasa ramping dan kurus.

"Bagi aku sebab kenapa aku kena suka kau?"

Aura pandang Adnan kembali. Sebab ya? Mudah. Sebab aku nak puaskan hati abang aku. You need to be hurt like him. Namun, yang keluar dari mulutnya...

"Sebab I pandai masak."

"Aku pun pandai masak."

"Sebab I pandai."

"Bukan kau sorang je budak pandai."

"Sebab I cantik."

"Ramai je perempuan cantik."

4.0 | Aura : Memori Cinta 9 Bulan| OGWhere stories live. Discover now