HARI in hari sabtu, ikutkan malas nak keluar rumah tapi sebab tak tahu nak buat apa. Jadi, Aura nak jumpa Aufa. Well, dah lama tak jumpa kembar nerakanya itu. Asyik duk hospital je.
Aura masuk ke dalam hospital dengan penuh gaya divanya. Walaupun masih pelajar sekolah tapi gaya pakaian Aura sangat vogue. Bentuk badan Aura yang diidam-idamkan oleh perempuan diluar sana. Mata hazelnya ditutupi dengan kaca mata hitam, baru nampak lebih hot.
Sampai saja dihadapan lif, dia tekan button anak panah ke atas.
"Syaz! Kau boleh cepat sikit tak? Aku tengah risaukan Adnan, boleh pulak kau jalan lembab-lembab."
Aura berpaling. Terkejut melihat Shahrul dan Syazwan. Aura sudah gelabah bila dua beradik itu semakin mendekati dirinya.
"Dahlah aku tak pakai contact lens!" Gerutunya. Rasa nak maki diri sendiri je.
Aura terus masuk ke dalam lif apabila semua orang yang di dalam lif turun tadi. Shahrul dan Syazwan juga masuk.
Shahrul pandang perempuan yang berdiri disebelahnya. Berkerut keningnya. Macam kenal.
"Cik- eh! Aura! Awak buat apa dekat sini?" Tanya Shahrul hairan. Hujung minggu? Dekat hospital? Bukan ke Aura ni set-set budak mall?
Aura mengeluh kecil. Entah bagaimana, Shahrul boleh kenal dia. Selalunya, orang takkan perasan kalau orang tu pakai kaca mata hitam.
Syazwan juga pandang perempuan yang ditegur oleh Shahrul. Memang betul. Itu Aura Marissa, classmate barunya.
"What are you doing here, Aura?" Tanya Syazwan pula bila Shahrul kena palau.
"Er--I-ermm" Takkan dia nak jujur yang dia nak melawat Aufa? Memang rosaklah plan kalau sesiapa tahu yang dia itu adik kembar Aufa. Tak ada siapa tahu siapa abang kembarnya. Orang hanya tahu dia ada abang tapi tak ada siapa tahu siapa orangnya. Tak ke pelik kalau ada orang tahu?
"Awak nak melawat Adnan ke? Siapa bagitahu awak yang Adnan sakit?" Soalan Shahrul buat Aura bingung. Dia pandang Shahrul dengan riak pelik.
"Hah? Melawat Adnan? Sakit? Since when? Macam mana dia boleh sakit? Dia sakit apa? Teruk ke?" Tanya Aura bertubi-tubi. Terbit rasa risau pada jejaka kacak itu. Jantungnya mula berdebar takut. Kronik sangat ke sakit Adnan tu sampai masuk hospital?
"So, awak tak tahulah yang Adnan sakit?"
Aura geleng kepala. Macam mana dia nak tahu? Nombor Adnan memanglah dia ada sebab Syazwan kasi tapi dia belum lagi chat Adnan.
"Adnan sakit semalam sebab dia ada alahan. Entah apa yang dimakannya." Syazwan mengeluh. Risau mengenangkan sahabatnya dimasukkan ke hospital di wad emergency semalam. Walaupun Affan cakap Adnan sudah berada di wad biasa persendirian dan lepas tahap kritikal tapi dia tetap risaukan sahabatnyanya itu.
YOU ARE READING
4.0 | Aura : Memori Cinta 9 Bulan| OG
Roman d'amour[ Know as Tersuka Pulak! / 9 BULAN ] [ Highschool / teenfiction version ] PERINGATAN : PLAGIAT & COPY PASTE DILARANG SAMA SEKALI . TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI MEMBACA Adnan Azrel | Aura Marissa Mempermainkan perasaan lelaki? Itu perkara biasa yang...