Descriere și cuvânt înainte

31.5K 998 137
                                    

        Un joc bun trebuie să fie distractiv, să aibă o poveste interesantă și personaje bine conturate sau să prezinte un sistem inovator care să pună la încercare îndemânarea jucătorilor. Un joc excelent trebuie să aibă toate cele trei elemente de mai sus și încă ceva în plus.

        Last of the Heroes, la apariția sa, nu întrunea niciuna dintre condițiile care l-ar fi putut clasifica drept un joc bun. Cu timpul, însă, compania producătoare, Arc Games Entertainment, i-a adus tot felul de îmbunătățiri, scoțându-l astfel din anonimat. Devenind un joc bunicel, acesta a început să se răspândească pe tot globul, aducând companiei profituri tot mai mari.

        La scurt timp după ce Marc Evans își creează cont și începe să joace Last of the Heroes, el trece prin câteva experiențe îngrozitoare: devine martorul unor scene macabre în care oamenii sunt omorâți în fața lui de către un individ ascuns în spatele unei mantii negre. Mai mult chiar, Marc simte agonia victimelor de parcă el ar fi cel ucis. Din acest motiv, renunță să mai joace. Dar coșmarurile nu dispar, îl urmăresc chiar și după ce se îndepărtează de tehnologia de realitate virtuală.

        Cu timpul, învață să se descurce cu aceste experiențe, dar devine tot mai retras, tot mai închis în el. Într-o zi, însă, descoperă că acele crime nu se petrec doar în mintea sa, ci sunt cât se poate de reale. Pus în fața acestui adevăr cumplit, hotărăște să se întoarcă în joc, acolo unde a început totul, și să pună capăt coșmarurilor.

        De data aceasta, fuga nu mai este o opțiune.


        Seria aceasta aparține genului Science Fantasy, dar wattpad nu are o asemenea categorie, așa că am hotărât să o plasez în categoria SF. Totuși, ea s-ar putea încadra la fel de bine în categoria Fantasy, chiar dacă acest lucru nu este evident la începutul lecturii. Seria aceasta are o legătură strânsă cu universul (mai exact, este un univers paralel, un fir de praf în imensitatea care însumează Multiversul) pe care l-am creat pentru celelalte lucrări ale mele (Pedeapsa lui Akar, Ținutul Umbrelor etc). Legătura aceasta despre care vorbesc o reprezintă personajele principale, despre care nu am să spun nimic în plus.

        Fiind vorba de un univers alternativ, e normal să existențe diferențe între lumea noastră și cea pe care o s-o descoperiți pe parcursul lecturii. Desigur, există numeroase asemănări, dar și foarte multe deosebiri. De exemplu, Statele Unite ale Americii au o influență mult mai mică asupra țărilor din Europa. Alianța NATO nu există, iar Marea Britanie are rolul de gardian al Europei, deși acest lucru e valabil doar pentru vestul și centrul Europei. Țările din est se află sub influența Turciei și a Rusiei, până în momentul în care este înființat Blocul T. Ucraina (îmi pare rău că trebuie să spun acest lucru, dar am scris lucrarea înainte de invazia Rusiei) se află în mare parte sub controlul Rusiei, un lucru cu care SUA nu au fost niciodată de acord și pe care au încercat să-l schimbe în mai multe rânduri, ajungând de mai multe ori foarte aproape de a transforma totul într-un conflict direct SUA-Rusia. China, sau mai bine zis Imperiul Chinez, controlează mare parte din Asia, având relații strânse cu statele vecine, care par mai mult niște colonii, nu state independente. Granița dintre Rusia și Imperiul Chinez este de peste 8000 de kilometri, întinzându-se pe fostul teritoriu care a aparținut Mongoliei și care a fost împărțit între cele două puteri asiatice după invazia neașteptată a Rusiei. Numeroase state din Africa sunt de fapt colonii înființate de marile puteri ale lumii și aparțin sferei lor de influență. Desigur, diferențele nu se opresc aici, dar restul nu sunt atât de relevante.

        Totuși, trebuie să luați în considerare un lucru: omenirea se află la un nivel tehnologic pe care noi îl vom atinge în următorii 50-100 de ani (dacă avem noroc). Din acest motiv, dar nu numai, sistemele de guvernare, învățământ, medicină și chiar de apărare sunt diferite față de cele cu care suntem noi obișnuiți. Există diferențe destul de mari pe care unii cititori le-au sesizat și asupra cărora mi-au atras atenția. Pot să spun că aceste schimbări sunt cât se poate de normale și că, dacă este să fiu sincer, probabil că ar fi trebuit să fie mult mai accentuate, dat fiind faptul că în acest univers există o entitate care influențează mersul lucrurilor. Națiunile ar fi trebuit să se dezvolte diferit, iar harta lumii să nu aibă nimic în comun cu cea pe care o cunoaștem. Pe scurt, istoria ar fi trebuit să fie alta. Totuși, am preferat să plec de la premisa că, chiar dacă există o entitate care influențează mersul lucrurilor, cumva, distrugerile pe care le-a provocat au substituit dezastrele prin care a trecut planeta noastră (impactul unui asteroid, potopul, era glaciara și multe altele despre care nu știm probabil nimic). Este așa ceva posibil? Poate să existe un asemenea univers, atât de diferit, și totuși atât de asemănător? Nu știu, iar acesta ar fi un alt motiv pentru care seria se încadrează în categoria Science Fantasy.

        Cam atât am avut de spus. Să aveți o lectură plăcută!


        Ordinea lecturii:

        Aripi Virtuale - Asaltul demonilor - Primul volum al seriei Aripi Virtuale

        Gardienii Societății Virtuale - Volum de povestiri care acoperă perioada de timp dintre războiul cu Bael și războiul cu Adrian Malone (a se citit după primul volum al seriei Aripi Virtuale, dar înainte de cel de-al doilea)

        Aripi Virtuale - Riposta oamenilor - Al doilea volum al seriei Aripi Virtuale

        Aripi Virtuale - Amurgul Zeilor - Al treilea volum al seriei Aripi Virtuale

———————————————

        Videoclipul de la media se potrivește de minune cu povestea... cu întreaga serie, de fapt.

Asaltul demonilorUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum