بدايه.

2.2K 47 5
                                    

هدوء شديد عاصفه هوائيه شديد الهواء  يهب ويحرك الاشجار ... الاورق تعلو من الارض لترفر في السماء.
تضرب الاورق قدمه علي الارض التي يضمها بالقرب من صدره وهو ينظر للارض.

رفع نظره وابعد الاورق عن القبر الذي امامه.

نظر للقبر ليقول: بابا...
ابتلع ريقه واكمل: قولت ان لازم ابعد... انا بعدت بس محدش سابني في حالي.. كان همي بس اني اربي اعيالي واهتم بعيالتي خليت بالي من اعمالك وكبرته بقيت الافضل في الشرق الاوسط.. لكن الحقيرين مصميمن انو يخلوني امير مافيا... "ابتلع ريقه"  وعدت ندي مارجعش ابدا وعدي اسنين كبرت عيالي وهم بعيدين كل البعد عن العالم القذر دا.. لكن يابابا مش راضين يسبوني في حالي قربو مني وخدو مني حته مني خلو طفل صغير "تنزل دموعه"  يتيم!  مره تاني انا خسرت يابابا انا اسف مقدرتش اخلي بالي منهم.

ينظر للقبر بجوره: عمي... سعيد وحشني علي الاقل كان لازم انت تفضل جنبي.. كنت مفكر اني اول من يحصل ابويا بس انت اتوحشت اخوك.. سعيد انا قلبي وجعني ومش قادر اسيطر علي نفسي.

ينظر بجوره لقبر مني ودنيا...:  حتي انتو روحتو... ماما ويلي زي امي.. لله يرحمكم.

يقف امير وياخذ نفس عميق وضيق:  بس ارجوكم.. خلو بالكم منها.. بابا.. "يبكي بقوي" سامحني..

يتقدم بخطوات ثقيله ليقف امام قبر وينزل رأسه: اسف.. ملاكي.

يرفع رأسه ويهب الرياح ليظهر الاسم "ملك نصر الدين"
تخذله قدمه ليقع امام القبر ويسند بيده علي الارض وهو يخفض نظره.

يبكي بقوي..
امير: مقدرتش احميكي... ا.. انا اسف.

يرفع رأسه للسماء:  يالله...

يبتلع ريقه ويحاول التحدث:  عدي تلات اشهور في التلات الشهور ماكنتش مستوعب ان ملاكي راحت.. لما جيت فوقت اكتشفت انها اتقتلت.. قتلوكي..

ينظر للقبر الذي بجورها:  اسف ياعصام اسف...
يبكي..:  انت كمان مت بسببي.. اسف انت ومراتك خسرتو حياتكم بسببي.

امير يتقدم ليتمدد بجور قبرها وهو يربت علي التراب:  كل يوم باجي.. عارف انك بتحبي لما اجيلك وحشتيني ياملك..

يغلق عينه لتنزل دموعه.
امير وهو يربت علي التراب: ابنك بخير ملاكي.. عصام حماه لاخر نفس بفضله رمزي بخير بس "يبكي"  اول مافتح عينه بيدور عليكم.. اعمل اي ياملك؟!  مش قادر اصبره او حتي اخرجه من يلي فيه اذا انا منهار.
دا عنده خمس سنين!!

مر عشر دقائق واستقام ونظر للقبر وابتسم:  هاجي معه بكرا اكيد عايزه تشوفيه ملاكي..

يقف ويمسح دموعه.

يتنهد لينظر امامه وتعلو علي وجهه نظره العقد الذي كانت علي وجهه منذ 20 عاما تلك النظره التي ظهرت علي وجهه منذ وفاة ولده لتتحتل وجهه مره اخري يتقدم وسط العاصفه الهوائيه وهو يقول:
انا امير نصر الدين..
انا ابن المافيا والجريمه.. تخليت عن امير مافيا منذ سنوات لكن.. اليوم انا رجعت.

زوجه امير مافيا ج 2 "حب الجمر" حيث تعيش القصص. اكتشف الآن