... الخامس

521 30 2
                                    

امسك بيدها واسرع الي سطح المبني اغلق الباب ونظر لها بخفه وهي تعقد يدها بغضب.

اقترب ومسك كتفها لتبتعد بنزعاج..

تنهد بلطف وقال:  حبيبتي.. زي ما قولت كل الفكره اني مش عايز قدر يبقي لوحده.. فاهمني؟

ياسمين بنزعاج وهي تعقد يدها:  ما تكلمتش علي كدا.. بس ليه محدش قالي ليه انت ماقلتش؟؟

سلطان يفرك رأسه: امبارح بس كلمة العميد.. الموضوع فجأة صدقيني وحظي حلو ان الدكتور جون تعب!  حياتي!!  خلاص ها.

قالها بلطف وهو يقترب لتفك يدها وتقول وهي اقتنعت:  طيب وناوي علي اي؟

يقترب بحب ويمسك وجهه:  دلوقتي؟؟

تنظر له بخجل وتبتعد:  سلطاااان!!

قالتها بتحذير..

يتنهد ويبتسم بخفه:  تمام..

ياسمين تغير محور الحديث:  اي ناوي علي اي؟!

سلطان يقف ويميل للامام علي حيز وينظر للطلاب من فوق ليتنهد:  مش بيقولي علي حاجه!!

ياسمين تقترب بحيره:  قدر؟؟؟

سلطان بابتسامه:  مستغربه ليه؟

ياسمين بسرعه:  مستحيل يعني هو لو بس غير هدومه بيرن عليك يقولك "تقلد صوته"  سلطاني غيرت هدومي ورايح انام عاوز حاجه قبل ما نام؟

يضحك سلطان بقوي لتضحك ايضا.

سلطان:  في الحقيقة انا بعمل كدا برضو.

يضحكو...

ياسمين تهز رأسها:  لالا مش هينفع كدا معايا.

سلطان يبتسم بحب:  ليه؟

ياسمين بعفويه: يعني كل شويه تتصلو علي بعض لا.. وانا طيب.. مش لازم اقعد مع جوزي؟  لازمتي اي بقي في وجود قدر؟

تضحك...

لتلتفت وهي تمسك كتابها ودفترها.

سلطان يرمش بعينه بعدم تصديق تلتفت له لتقول بحيره:  مالك؟

سلطان يهز رأسه:  اكيد سمعت غلط!!

ياسمين بعدم فهم:  اي يلي سمعته غلط؟؟

سلطان يقترب بسرعه:  قولتي جوزي؟؟

كان قريب للغايه منها لدرجه انها توترت كثيرا  ابعدت وهي متوتره وتقول بخجل وتوتر:  يعني.. اقصد.. في المستقبل يعني..

سلطان يميل علي المكتب وهو ينظر بخبث:  اممممم...

تضع يدها في خصرها:  اي في اي؟  هو انا قولت حاجه غلط؟  عادي لو مش عايز.

سلطان يقف بسرعه:  مش عايز اي انتي هبله؟  يعني دا اليوم يلي مستنيه من عشر اسنين!!

تبتسم بخجل..

زوجه امير مافيا ج 2 "حب الجمر" حيث تعيش القصص. اكتشف الآن