Prolog

253 7 0
                                    

Melanies POV:
Bella hade bestämt att vi tjejer skulle träffa hennes pojkvän Tristans kompisar, hon hade velat det länge. Jag och Grace var inte så exalterade som Bella, och verkligen inte som Ariana. Hon hade pratat om detta åtminstone en vecka. Vi hade bestämt att träffas på stranden allihopa för att grilla, Tristans idé. Om jag ska vara ärlig var jag ganska nervös, jag menar killarna var ju ett år äldre än oss och jag hade aldrig träffat dem förut.

Jag gjorde iordning mig genom att duscha och sedan klä på mig lite finare men ändå somriga kläder. Efter det sminkade jag mig lite mer än vanligt men inte för mycket. När jag var klar väntade jag på att Macy skulle komma förbi så vi kunde gå tillsammans. Efter en kvart knackade det tillslut på dörren och jag gick för att öppna. Jag och Macy började gå mot stranden, det var inte så långt bort. "Är du nervös?" Frågade jag Macy. "Asså, ganska eller jag vet inte, jag hoppas mest bara att någon av dem är snygg". Jag flinade mot henne som svar.

När vi kom fram till stranden så var alla redan där och Bella kom fram till oss. "Åh vad roligt att ni kom!" sa hon och log. "Hörni, det här är Melanie och Macy!" Ropade hon glatt och alla vände blicken mot oss. De hälsade vänligt och log mot oss. "Det här är Jason, Austin, Elijah och Colin" sa hon och pekade på var och en. "Där borta är även Trey!" sa Tristan och pekade på honom och vinkade hit honom. Mot oss kom det en kille med en cigarett i handen. Det värsta jag vet är när folk röker, så äckligt. När han närmade sig såg jag hur han log lite mystiskt. Jag hade bara sett honom i några sekunder men jag märkte redan att han kändes som en väldigt självgod typ. Men jag måste erkänna, han var ganska snygg. "Ja, det är jag som är Trey, kan jag få gå tillbaka till min lilla rökpaus nu?" sa han och jag himlade lite med ögonen, vilken grabb.

Easy baby, maybe I'm a liarWhere stories live. Discover now