En månad senare
Idag är det skolavslutning. Jag ser fram emot detta sommarlovet då jag och tjejerna har planerat så mycket. Jag lockar mitt hår och sminkar mig extra fint. Jag tar på mig min vita klänning och mina ballerinaskor.
När jag kommer till skolan står Bella och resten av tjejerna och väntar på mig. "Vad fin du är Melanie!" Utbrister Ariana och jag ler till svars, "Du också". Vi går och sätter oss där ute med resten av skolan. En lärare börjar prata i en mikrofon och alla tystnar.
Efteråt samlas vi i klassen för att säga hejdå, vi ska ju börja på en ny skola efter lovet. Alla kramas och några fäller ett par tårar. Jag, Grace, Macy, Bella och Ariana går till Nathans klass eftersom vi hade bestämt att äta pizza med Nathan och hans kompisar, Max, Jay, Tom och Juan, efteråt. "Hej tjejer!" utbrister Juan glatt när han ser oss. Juan är alltid en sådan glädjespridare. Han flyttade hit från Spanien när han var åtta år gammal, dock ser han inte så spansk ut. "Heej!" Svarar vi glatt och småskrattar lite. "Är ni sugna på pizza?" frågar Tom. "Ja, jag är jättehungrig" svarar Bella och alla nickar instämmande. Vi börjar gå mot pizzerian "Carpallo'z", som ligger rätt nära skolan.
På vägen till pizzerian pratar jag med Nathan, sen han berättade allt för mig har vi blivit mycket närmare. Jag är så glad att vi fortfarande kan vara vänner. "Ska du göra något speciellt i sommar?" Frågar jag Nathan och ler. "Jo, jag ska faktiskt till Hawaii i två veckor" "nej? Shit va kul!" Utbrister jag glatt och Nathan nickar till svars. "Dudå?" "Nja, jag och resten av tjejerna har planerat en del men annars inget speciellt" "Jag ska iallafall till Spanien!" Utbrister Juan plötsligt, jag skrattar till svars. "Ska du hälsa på släkt där eller göra nåt speciellt?" Säger jag. "Jo, jag ska hälsa på släkt men även umgås med min barndomskompis Alexo." "Vad kul!".
"Vad har du på din pizza egentligen, Jay?" Frågar Macy och alla skrattar. "Räkor, musslor, champinjoner, ägg och banan, vadå eller?" Svarar Jay och ler. "Det ser inte så gott ut" säger Tom och alla andra förutom Jay skrattar. "Fast det är det" säger Jay och tar en stor tugga. "Mmm". Ännu en gång skrattar vi alla till svars.
Efter att vi har ätit bestämmer vi att alla åker hem till sig för att byta om, eftersom vi ska spela fotboll allihopa lite senare. Jag tar på mig ett par jeansshorts och en vanlig topp till. Efter två timmar bestämmer vi oss för att träffas igen. Jag cyklar till skolan för det är där vi ska spela, jag möter upp Macy på vägen och vi cyklar tillsammans. När vi kommer fram är alla redan där och väntar på oss. Vi gör upp lag och sedan börjar vi spela. Mitt lag leder ganska stort, men det är mest för att vi har Juan. Han är grym på fotboll. Man märker att Max, i andra laget, blir irriterad på honom. Max är väldigt tävlingsinriktad. Vi fortsätter att spela ett tag till men när det börjar mörkna åker vi hem var och en.
YOU ARE READING
Easy baby, maybe I'm a liar
Teen FictionMelanie Sparks, en 16-årig tjej som bor en bit utanför Los Angeles i en villa med sin mamma, pappa, storasyster Kate och lillebror Liam. Hon är väl uppfostrad och lever ett bra liv, hon har bra vänner men när hon får största dissen av Nathan, som ho...