Prologkapitlet
Det har gått en vecka på sommarlovet och Bella har bestämt att vi tjejer ska träffa hennes pojkvän Tristan och hans kompisar, hon hade velat det länge. Jag och Grace var inte så exalterade som Bella, och verkligen inte som Ariana. Hon hade pratat om detta åtminstone en vecka. Vi hade bestämt att träffas på stranden allihopa för att grilla, Tristans idé. Om jag ska vara ärlig är jag ganska nervös, jag menar killarna är ju ett år äldre än oss och jag har aldrig träffat dem förut.
Jag gör iordning mig genom att duscha och sedan klä på mig lite finare men ändå somriga kläder. Efter det sminkar jag mig lite mer än vanligt men inte för mycket. När jag är klar väntar jag på att Macy ska komma förbi så vi kan gå tillsammans. Efter en kvart knackar det tillslut på dörren och jag går för att öppna. Jag och Macy börjar gå mot stranden, det är inte så långt bort. "Är du nervös?" Frågar jag Macy. "Asså, ganska eller jag vet inte, jag hoppas mest bara att någon av dem är snygg". Jag flinar mot henne som svar.
När vi kommer fram till stranden så är alla redan där och Bella kommer fram till oss. "Åh vad roligt att ni kom!" säger hon och ler. "Hörni, det här är Melanie och Macy!" Ropar hon glatt och alla vänder blicken mot oss. De hälsar vänligt och ler mot oss. "Det här är Jason, Austin, Elijah och Colin" säger hon och pekar på var och en. "Där borta är även Trey!" säger Tristan och pekar på honom och vinkar hit honom. Mot oss kommer det en kille med en cigarett i handen. Det värsta jag vet är när folk röker, så äckligt. När han närmar sig ser jag hur han ler lite mystiskt. Jag har bara sett honom i några sekunder men jag märker redan att han känns som en väldigt självgod typ. Men jag måste erkänna, han är ganska snygg. "Ja, det är jag som är Trey, kan jag få gå tillbaka till min lilla rökpaus nu?" säger han och jag himlar lite med ögonen, vilken grabb.
Kvällen rullar på och vi har det roligt tillsammans. Killarna är ett härligt gäng, men Trey har jag inte riktigt förstått mig på ännu. Han säger inte så mycket och verkar ganska ointresserad men det är ändå något speciellt med honom som jag inte kan sätta fingret på.
Jag och Macy är på väg hem. Vi diskuterar om kvällen. "Asså märkte inte du att han Trey var väldigt speciell?" frågar jag henne. "Jo, men han är ju väldigt snygg" svarar hon och ler. "Ja, det är ju sant men jag fick sådan konstig uppfattning av honom" säger jag. "Hur menar du?". "Jo, alltså han sa ju knappt något under hela kvällen". "Men han kanske är blyg eller något" säger Macy och verkar inte alls bekymrad. "Men vem tycker du är snyggast då förresten?" frågar jag och flinar lite. "Förutom Trey så är det nog Elijah" säger hon och ler. "Ja, han var ju så snäll också". "Jag vet, så gullig bara" säger hon och skrattar till lite.
YOU ARE READING
Easy baby, maybe I'm a liar
Teen FictionMelanie Sparks, en 16-årig tjej som bor en bit utanför Los Angeles i en villa med sin mamma, pappa, storasyster Kate och lillebror Liam. Hon är väl uppfostrad och lever ett bra liv, hon har bra vänner men när hon får största dissen av Nathan, som ho...