Kapitel 10

82 3 0
                                    

En vecka har gått och Tristan har frågat oss tjejer om vi vill hänga med på fest, han har pratat med de andra killarna och det var de som ville det. Jag och tjejerna brukar inte festa eller så men nu när vi blev erbjudna så tackar vi ju inte nej. Festen är ikväll hemma hos Austin, alltså en av Tristans kompisar. Jag ska till Ariana om någon timme, vi tjejer ska göra oss iordning där.

"Den här eller den här?" frågar Ariana och håller upp två klänningar som ser nästan exakt likadana ut. "Vad är det för skillnad ens?" undrar Grace och vi andra instämmer. "Men ser ni inte, den här är ju längre och mörkare?" säger Ariana och himlar med ögonen. När vi alla är klara så går vi till Austin, på vägen möter vi upp Tristan för vi vet ju inte var Austin bor. När vi kommer fram till hans hus går vi in och det är väldigt mycket folk här. Vi känner oss ganska vilsna, vi känner ju knappt någon. Tristan och Bella går iväg för att hälsa på några, Ariana har redan försvunnit så jag, Macy och Grace är kvar i hallen och vet inte vart vi ska ta vägen. Vi går och sätter oss i en tom soffa. "Kolla!" säger Macy och pekar lite diskret mot köket några meter bort, där står Elijah. Elijah pratar med Colin. "Men gå fram till honom då!" säger jag och ler mot henne. "Men det kan ju inte göra?!". "Jo, herregud, gå nu!" säger jag och Grace och försöker övertala henne. Macy kollar osäkert på oss men reser på sig. Vi ser hur hon går fram till honom och Elijah får ett stort leende på läpparna. "Ska ni inte ha något att dricka?" säger Ariana och dyker upp från ingenstans. Både jag och Grace nickar och följer med Ariana. Vi tar varsitt glas med cider och står och pratar lite alla tre.

"Jag behöver gå på toa" säger Grace helt plötsligt. "Gör du det så kan jag sätta mig där vi satt förut så länge" säger jag och Grace går. Jag vänder mig om och precis där står någon, jag råkar hälla ut lite av min dricka på personen. "Oj, gud förlåt!" Utbrister jag och kollar upp. Trey. "Helvete också, tack då!" säger han och ger mig en arg blick och går där ifrån. Vad var det där? Han fick knappt något på sig ju. Jag går och sätter mig i soffan och hoppas på att Grace ska komma tillbaka så fort så möjligt. "Hallå" säger någon och jag tittar upp. "Hej Tristan, och Bella!". "Varför sitter du här själv?" frågar Bella. "Uhm, jag väntar på att Grace ska komma tillbaka, hon är på toa" svarar jag. De nickar till svars och kollar sig omkring. "Förresten, har du sett Trey?" Frågar Tristan helt plötsligt. "Öh, ja det har jag, hurså?". "Nej men jag har inte sett honom på hela kvällen och han brukar aldrig missa en fest". "Jaha, men jag har iallafall sett honom" svarar jag kort. "Okej, men jag får se om jag hittar honom, vi ses!". Jag nickar till svars och ser Grace komma mot mig. "Hallå där" säger hon glatt. Jag ler mot henne.

"Ska vi dra hem nu eller?" frågar Grace. Jag nickar och reser på mig. Vi börjar leta efter Macy och Ariana, Bella skulle inte följa med oss. Vi hittar Macy och hon berättar om att hon har varit med Elijah hela kvällen och hur trevlig han är. Nästa steg är att hitta Ariana. Vi hittar henne i köket. "Hej tjejer!!" Utbrister hon och alla kollar på henne. Hon var inte i så bra skick. Vi tar med henne ut och börjar gå hem. Vi skulle alla sova hos Ariana.

---------------------------
Hej! Ville bara säga att jag har glömt att nämna att vi är två tjejer som skriver denna story, japp japp. Ha det bra! / Lovisa & Maja -> maja_karlssson

Easy baby, maybe I'm a liarWhere stories live. Discover now