A Hold

115 7 0
                                    

Tetőről szekérre, szekérről hordóra. Patiw mozaikos utcáin sok meglazult darab okozott már kellemetlenséget Tayen-nek az apró megnyikordulásokkal. Ezek olyan minimális hangok melyeket napközben elnyom az árusok kiabálása, a lovaskocsik kerekének nyikorgása, de nem ilyenkor. Patiwban, Bodaway déli, kereskedő városában rettentően csendesek az éjszakák így Tayen a már jól kiismert utcákon könnyen kerülte ki azokat a részeket ahol tudta ,hogy zajt csaphat a kövekkel, így haladt előre tetőről szekérre ugrálva. Egy szűk utca felé haladt a köpenyes férfi akit követnie kellett ami főleg azért jött kapóra mert Tayen emlékezett, hogy egy árus bódéja az utca végén tanyázott ahol könnyen sarokba szoríthatja a célpontot. A számításai helyesek voltak, a férfi a sötétben nem számított a fabódéra így annak portékájában hatalmasat esett. Tayen a zajt kihasználva gyorsan megközelítette. Az mielőtt még felegyenesedett volna egy tálpat érzett a hátán és a földre zuhant. Tayen hosszú ezüst kardját a férfira szegezte.

- Kertin Mazalow. Örülök, hogy végre tudunk váltani pár szót, az utóbbi néhány napban minden percben megfigyeltelek. Tudod van egy ellenséged Aranock északi területeiről. Az illető rengeteget utazott, hogy megbízzon. Egész érdekes történetet mesélt rólad...

-Kérlek könyörülj rajtam, én kétszer annyit fizetek neked mint az az alávaló Darto, van egy rakománnyi...

-Szóval nem tagadod, hogy tudnád miről lenne szó, bevallod hát, hogy megbecstelenítetted Darto legkisebbik lányát? 

-Én...az nem

A mondat másik felét az ezüst penge és a bőr találkozása fejezte be. Tayen-nek nem volt többre szüksége, az elmúlt napokban hallotta a férfit ezzel hencegni egy közeli mulatozóban. Talán ez a kevés becsület ami megillethet egy gyilkost, ha tudja ,hogy amit tesz nem teljesen értelmetlen. Tayen megkereste a férfi pecsét gyűrűjét amiről a megbízója mesélt, ezzel fogja tudni bizonyítani ,hogy a munkát elvégezte. Kicsit örült ,hogy nem egy újjal a táskájában kell megvárnia a holnap estét mikor kifizetik. Betette a gyűrűt az egyik övén lógó erszényébe, a testet pedig egy közeli csatornába lökte. 

Mikor a Sáskaraj erődjébe ért látta, hogy a szokottnál kihaltabb a főterem. Ahogy haladt a lakrésze felé meghallotta ,hogy az étkező irányából halk beszéd szűrődik ki. Mikor benézett magyarázatot lelt a nagy csendre, mindenki egy - ha az emlékezete nem csal - Perien nevű csuklyás férfi történetét hallgatták. Tayen is csatlakozott a hallgatók köréhez.

- És akkor egyszerűen csak megremegett a föld, hatalmas darabokra szakadt pont ott ahol a tehenek legeltek. Majdnem beleestem egy nagyobb szakadékba is, de gyorsan elugrottam onnan.

- Szerintem nem volt az olyan gyors, hajlamos vagy kiszínezni a történeteidet mint mikor arról meséltél hány tollaskígyóval küzdöttél meg egyetlen tőrrel.- szólalt meg az egyik nagydarab, mély hangú férfi majd harsány nevetésben tőrt ki a legtöbb hallgató. Mikor a nevetés kezdett elhalni a mesélő újra folytatta.

-Jó nevessetek csak, de mondom én valami történik körülöttünk, valami rossz. Északon morajlanak a vulkánok, Ituna erdejeiből különös lények jönnek elő és a termőföldeken alig terem valami.

Csend volt a válasz, amit Tayen jó jelnek vélt ahhoz, hogy távozzon. Hallotta ő is Perien híresen lehetetlen történeteiről, nem lepte meg ez a mostani, de valami volt a férfi tekintetében, a rettegés igazi, kendőzetlen csillanása.Becsukta maga mögött az ajtaját és leszerelte magáról könnyű bőr mellényét és fekete köpenyét. Hideg vízben lemosta magáról az utca mocskát és befeküdt az ágyába. 


Reggel keresett a konyhában egy kis húst, fügét és mézet. Szobájába visszatérve volt néhány szabad perce megreggelizni és megmosakodni mielőtt Lye hívatta volna a lakrészébe. Leseperte a ruháját és elindult a nyugati szárny felé. Nem volt nagy az erőd, de belülről nagyon könnyű lenne eltévedni olyannak aki nem tudja merre kell menni. Lye szerette a nagy ablakokat, de több esze is volt annál, hogy egy erődöt ahol nagyjából 25 bérgyilkos élt és dolgozott a keze alatt ne egy palotához hasonlóan építtessen meg. A nő arca idősebbnek tűnt a koránál, de az esze élesebb volt mint bárkinek akit Tayen ismert. Ezért is csodálta őt olyan nagyon. Az ajtó előtt megállt és halkan benyitott. Tayen volt az egyetlen akinek Lye ezt megengedte, talán mert kicsit saját gyermekeként tekintett néha napján Tayen-re. 

-Hívattál.- szólt Tayen.

-Tegnap elintézted a megbízásodat? 

-Igen.

-Látott valaki?

-Nem, a város csendes volt, mindenki a mai ünnepségre készült. Többször is irányt váltottam, hogy megbizonyosodjak róla, hogy nem...

-Kaptál egy másik célpontot. Egy városbeli azt állítja a szomszédja megölte a feleségét mert az nem akart elszökni vele. Nem ismerem a férfit szóval járj utána mi történhetett. Egyszerű földműveshez képest többet is ajánlott mint amennyit kértem volna. 

-Különös.

-Igen.- Lye összeszorította vörös ajkait és úgy nézte a lányt. Tayen sokszor gondolkodott el ilyenkor vajon a közöttük lévő kapcsolat nevezhető-e jónak. Lyen egyértelműen nem volt egy meleg szívű anya típus, de mindig odafigyelt Tayen-re amióta 10 éves korában megvette őt egy rabszolga kereskedőtől. Tayen nem sok mindenre emlékezett abból az időszakból, zavaros gyerekkora volt, az apja nevelte őt miután az anyja rejtélyes körülmények között elhunyt. Tayen érezte, hogy ezután az apja máshogy tekintett rá, mintha már inkább kiképezendő ifjoncot látott volna benne mint a saját gyermekét. Mindez nem számított olyan sokat ugyanis öt évvel később az apját egy íjjász lőtte le miközben kint gyakoroltak. Tayen akkor látott életében először halált.

-Az aranock-i megbízód délután érkezik a bérdíjjal, hagyd a bizonyítékot az asztalomon, majd átadom neki.

Tayen így tett, náluk ez volta módszer, hogy lehetőleg senki se tudja meg, hogy közel 4 ország leghírhedtebb gyilkosa mindössze 19 éves kamasz leány.

A Hold, az Eső és az OroszlánWhere stories live. Discover now