A Hold 2. rész

56 4 0
                                    

Ez az ügy a szomszéd feleségének gyilkosságával furcsa mód tökéleten igaznak tűnt. Valóban élt két család egymás mellett a város határában és valóban az egyikük megölte a másik asszonyát. Voltak szem és fültanúk is akikről Tayen egy megbízható forráson keresztül szerzett tudomást. Semmi gyanús nem volt az ügyben ami felettébb gyanússá tette az egészet. Különös volt, hogy a megbízója nem igazán látszott megtörtnek, sőt úgy tűnt utazni készült, kikötőkbe hordta a cuccait és Lye említette, hogy előre kifizette a megbízást. Ha ennyi pénzt áldozott rá, hogy megbosszulja a felesége halálát miért utazik el mielőtt megbizonyosodhatna róla, hogy minden rendben volt? Tayen a gyanúsítottat is szemmel tartotta a biztonság kedvéért, tipikus kocsmában sört vedelő suttyó volt. A kocsmáros nőket zaklatta és igazából bárkit akinek nem ugyanaz volt a lába között mint neki. Néha más csirkéit lopta, hogy aztán italra cserélhesse és egyik este részegen kikotyogta, hogy megölt egy nőt. Tayen csendben várt a városszéli kis ház melletti fa egyik vastagabb ágán. Mivel még késő nyár volt, volt annyi falevél, hogy Tayen könnyedén elrejtőzzön közöttük. Bíbor színű volt az ég mikor a férfi hazaérkezett, Még a fa tetejéről is érződött az alkohol szag amit árasztott magából. Tayen lemászott a földre és megkereste a ház egyik nyitott ablakát. A sör bűzös férfi az ágyában feküdt, félig a földre csúszva horkolt. Tayen már akkor könnyedén elvághatta volna a torkát, de kíváncsi volt. A megbízója aznap reggel szállt hajóra szóval őt már nincs esélye kikérdezni, a feleség akinek még köze lenne az ügyhöz halott és mint utolsó résztvevő a tettest kell kifaggatnia amiről csak tudja. Fogott egy kancsó vizet amit az asztalon talált és a férfi arcába borította. Mielőtt a víz az arcát érte volna már ki is kapta övéből az alkar hosszúságú, enyhén görbített pengéjét. Nem volt olyan jó fegyver mint az ezüstkard, de annál jóval gyorsabb volt. Ezt szerette Tayen. A férfi nagyokat nyelve a levegőből riadt fel, de rögtön észhez kapott mikor megérezte a pengét a torkán. Utána már óvatosabban vette a levegőt.

-Tudtam, hogy eljönnek. Tudom mit tettem és gondoltam, hogy küldenek valakit.Viszont te...te nő vagy? Mióta vannak nők a bérgyilkosok közt?

-Nem fogok válaszolni a kérdéseidre, viszont ha te válaszolsz az enyéimre talán megkímélem az életedet.- csekély hazugság volt ez, a férfi bűnt követett el, Tayen-t kifizették ráadásul a férfi látta is őt így biztosan nem távozhat innen élve. A férfi zavaros tekintettel bámulta Tayen arca mellett a fal jobb és bal oldalát.

-Mit szeretne tudni kis hölgy?- vigyorgott a férfi, úgy kimondva a "hölgy" szót mintha az egy vicc csattanója lenne.

-Miért ölted meg azt a nőt?

A férfi dühös arcot próbált vágni, de ehelyett csak egy ronda grimaszra futotta a feltörni készülő hányástól.

-Az egy büdös szajha volt, én én én mondtam, hogy kifizetem később, de neki rögtön kellett a pénz. Megfenyegetett, hogy ideküldi a főnökeit. Mi mást tehettem volna?- nyögte ki nagy nehezen, tagolva a szavakat.

-Milyen pénzt követelt tőled?

-Na szerinted? Hát a szexért. Az a riherongy bárki másnak adott hitelt nekem miért nem?? 

-Szajha volt? A szomszédod tudott róla, hogy a felesége pénzért hált? 

Harsány nevetés tört ki a görbe fogak közül.

-Feleség? Az a nő annyira volt feleség mint én hegyi majom. Szomszédom meg 3 éve nincs mióta az öreg feldobta a talpát. Nagyjából egy hete költözött be abba a házba egy férfi, de nem láttam sűrűn, tudod nem volt a pohár alján pedig én nagyon kerestem. 

Tayen alig hallotta a férfi öblös nevetését, éppen azon agyalt akkor az a férfi ha semmi köze nem volt a halott nőhöz miért fizetett a megtorlásért.

-Akkor...elengedsz?- vigyorgott a férfi bárgyún mire Tayen válasz helyett tiszta vágással metszette el a torkát. Gyorsan felegyenesedett, hogy kihátráljon a vér útjából, de a hányásra a férfi szájából nem számított ami így a csizmáján landolt. Ezzel egy időben meghallott egy apró nyikorgást a tető irányából. Azonnal magára kapta a maszkját és a a fekete csukját. Öreg házaknál már szinte az lenne meglepő ha nem nyikorogna, de nem bízhat semmit a véletlenre. Úgy látta okosabbnak ha gyorsan otthagyja a helyszínt. Az ablakon amin bemászott óvatosan távozott és nagyon figyelve eltávolodott a háztól. Nem látott senkit, de volt egy olyan érzése, hogy most ne higgyen a szemének. Az erődbe érve elmesélte Lye-nek mit hallott, azt is hozzátette a férfi rettentően részeg volt és talán azt sem tudta mit mond. Talán ezzel magát is próbálta nyugtatni mert nem volt ínyére ez a meg oldatlan ügy. A férfi valószínűleg tényleg megölte az utcalányt, de érthetetlen a "szomszéd" milyen céllal bérelte fel Tayen-t. Lye említette, hogy a megbízó kimondottan a híres, legjobb emberét kérte akiről már olyan sokat hallott. Ez nem számított újdonságnak, sokan kérték kimondottan Tayen szolgáltatását meglehet, azt sem tudták mi a neve vagy, hogy hogy néz ki. A legtöbben kis termetű férfiként emlegették, ezt a pletykát terjesztették a városban szándékosan. A lakrészébe érve áldásosnak érezte a jéghideg vizet az arcán és a karján,a hányás szagú csizmát amilyen gyorsan csak tudta levette és megpucolta. Talán már egészen el is lazult volna a kád vízben mikor meghallotta az ablaka alá helyezett papírok zörrenését. Direkt rakta oda, pont az ilyen esetekre. A kád alá nyúlt ahol egy kisebb tőrt tartott amire egy hal minta volt felvésve. Nem látta az alakot az egyszerű fehér függöny és a fa térelválasztótól, de sejtette, hogy hol állhat. Felállt, próbálva úgy mozogni, hogy ne csapjon zajt a vízzel. Ez volt talán az egyik legnehezebb kihívás a lopakodás művészetében, hogy úgy mozogj a vízben mintha levegő lenne. Kilépett a kádból és eltolta a függönyt. Lépet előre még egyet és várt. Hirtelen elrántotta az elválasztót és döfött. A penge csak a levegőt szelte, nem volt ott senki. Tayan kinézett az ablakon, de már ott sem észlelt semmi mozgást. Talán nem is volt ott senki csak ő tévedett a megérzéseivel kapcsolatban. Talán valaki olyan járt a szobájában aki megtudta téveszteni. Mindkét lehetőség elég nyugtalanító volt ahhoz, hogy azon az éjszakán az ágyába rejtett fegyverére gondolva szenderüljön éber álomba.   

A Hold, az Eső és az OroszlánOnde histórias criam vida. Descubra agora