𝐝𝐫𝐞𝐚𝐦 𝐩𝐫𝐢𝐧𝐜𝐞 🌷 [ 𝐞 ]

894 62 21
                                    

Buku tebal yang berjudul 'the lost prince' dipegang kemas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Buku tebal yang berjudul 'the lost prince' dipegang kemas. Iman tersenyum tatkala memandang kulit buku itu.

Ini sudah masuk ke tiga kali dia membaca cerita itu dan setiap masa dia berasa gembira, sedih, takut dan marah. Itu semua normal apabila membaca buku. Iman sudah biasa. Tetapi buku ini membuatkan dia berasa lain macam. Ada rasa yang tidak dapat diungkapkan apabila iman membaca buku ini.

Contoh apabila prince itu mengungkapkan cinta nya kepada princess itu. Kata - kata nya ditulis dengan sangat terperinci dan indah. Ia membuatkan iman tersenyum dengan lebar.

Apabila sebut tentang prince, iman teringat akan angan - angannya semasa kecil. Dia tertawa kecil apabila terkenang perbualan bersama abi nya.

𝐟𝐥𝐚𝐬𝐡𝐛𝐚𝐜𝐤

" Abi, bila iman besar nanti, iman pun akan dapat putera raja yang handsome juga ke macam dalam tv?" soal Iman yang berumur lima tahun itu. Dirinya masih lagi tidak dapat menghilangkan rasa teruja apabila menonton cerita kanak-kanak classic yang berjudul 'Cinderella' bersama abi nya sebentar tadi. Abi dia pun hanya ikutkan aje.

Abi iman hanya tersenyum nipis.
" Mesti la iman akan dapat juga. Tapi ia tak senang. Dekat luar tu ada ramai putera tau."

" Kalau macam tu iman nak pilih yang handsome je lah." kata Iman lagi. Dia menepuk tangannya sambil tersenyum lebar.

Abi iman tergelak kecil. Dia menggeleng-gelengkan kepalanya.
" Iman, seseorang yang akan jadi putera kamu nanti tak semestinya perlu nampak handsome." kata Abi iman. Dia mengusap lembut kepala anak perempuan tunggalnya.

Iman mendongak ke atas apabila mendengar abi nya berkata begitu.
" Maksud abi?" soalnya dengan polos.

" Abi cuma nak cakap yang... kalau iman nak pilih putera raja yang betul dia mesti lah ..."

𝐁𝐚𝐢𝐤

" Ambil plaster ni. Dan jangan lupa basuh luka kau dulu "

𝐏𝐞𝐧𝐲𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠

" Jangan jadi penakut sangat. Aku ada dengan kau "

𝐏𝐫𝐨𝐭𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐞


" Tolong jaga diri kau. Aku tak nak kau cedera "

𝐃𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐬𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐝𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐈𝐦𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐭𝐢𝐚𝐩 𝐦𝐚𝐬𝐚


" Aku janji akan selalu ada dengan kau sampai akhir hayat aku "


𝐞𝐧𝐝 𝐟𝐥𝐚𝐬𝐡𝐛𝐚𝐜𝐤

Iman memandang jejaka yang sedang berdiri tidak jauh dari nya. Dia tersenyum lebar apabila memikirkan kata-kata abi nya dahulu. Sekarang baru dia faham apa yang abi nya maksudkan.

" Kau tercegat apa lagi dekat situ? Tadi cakap nak solat asar?" Lelaki itu bersuara sambil memandang Iman dengan riak wajah serious.

Iman yang mendengar itu terus berkata " Iya, sabar lah." Dia berjalan ke arah lelaki itu. Tangan mereka berdua digenggam erat seperti tidak mahu melepaskan satu sama lain.

" Awak, kalau kita pergi pantai lepasni boleh?" Iman bertanya sambil tersengeh kecil. Dia membuat muka yang paling comel seperti hendak memujuk.

Rudy memandang isterinya. Keningnya terangkat ke atas. " Nak buat apa? Tadi kau cakap dah penat." kata Rudy. Bukan main tadi iman cakap penat jalan kaki. Nak balik lah. Kaki dia dah nak tercabut la. Sekarang nak pergi tempat lain pula?

Iman tersenyum seperti kerang busuk. Mungkin sebab rudy kut. Bila dia tengok je muka kacak suami nya, dah hilang rasa penat. Eceh!

" Alaaa, bukannya selalu pun kita keluar dating. Saya dan awak ni asyik sibuk dengan misi je tau." kata Iman, mulutnya dimuncungkan ke hadapan.

Rudy memandang wajah iman yang terlihat sedang memujuk nya sedaya upaya. Akhirnya rudy mengangguk.
" Hm ye lah."

Tersenyum lebar iman dibuatnya.
" Terima kasih awak!" Lengan rudy dipeluk dengan lebih erat.

" Hm dah jom solat asar. Nanti lambat pula nak kena pantai." kata Rudy lagi.

Iman mengangguk sambil tersenyum. 'Abi, iman rasa.... iman dah jumpa putera raja iman.'

𝐓𝐡𝐞 𝐄𝐧𝐝

Hello everyone! I'm back with a new weird chapter

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hello everyone! I'm back with a new weird chapter. I know this is short. I'm so sorry.

Is it okay? Cakap je jujur, yaz tak kisah. Your opinion really help! <3

Btw this chapter hits different. I'm the one who write this and it make me feel single 🤡

Okay, sorry sebab banyak sangat cakap. Mengarut je si author ni. Entah apa-apa. Stay safe everyone and don't forget take care of yourself 💗

𝐑𝐔𝐃𝐘𝐌𝐀𝐍 ❝ 𝐨𝐧𝐞𝐬𝐡𝐨𝐭 ❞Where stories live. Discover now