"Puteri" kata cikgu Suraiya."Y-ye saya cikgu"balas Puteri takut-takut."Tahniah! Awak lulus ujian kali ni!i'm so proud of you!!"kata cikgu Suraiya sambil memelukku erat."Cikgu!"laung Qaisara."ye apa?"soal cikgu Suraiya."cikgu percaya ke dekat budak lembab tu?dia meniru tu"fitnah Qaisara."Cikgu harap sangat takda yang meniru"rayu cikgu Suraiya."Tak cikgu,saya tak meniru"sayu aku berkata.Puteri adalah seorang gadis yang lemah lembut dan mudah memaafkan orang sekeliling.Sebab itu dirinya digelar 'budak lembab'.
"Puteri,betul ke ni?" soal Cikgu Suraiya sambil memegang bahuku."ye cikgu,saya study siang malam"balasku dengan senyuman."Baiklah cikgu percayakan kamu"kata cikgu suraiya lalu memelukku erat.Cikgu Suraiya amat memahami diriku yang tak seberapa ni.
*******
"Baiklah,semua boleh rehat" kata cikgu suraiya lalu keluar dari kelas."Hey budak lembab,murahnya makanan!" ejek Qaisara sambil menuang air kedalam nasi Puteri."Sara,tolonglah,saya tak kacau awak pun"lembut saja nadaku."alololo kesian dia!!rasakan!!"kata Qaisara lalu menjirus air diatas kepalaku.Habis basah kuyupku dibuatnya.
"Qaisara!" laung Naim dingin."wow hero dah datang!jomlah guys kita pergi tempat lain"kata Qaisara kepada rakan-rakannya.
"Puteri,are you okay?" soal Naim.Aku hanya diam lalu terus bangun untuk menuju ketandas.Tiba-tiba aku dapat merasakan seperti ada yang memegang tanganku.
"Puteri,aku tanya ni" kata Naim lagi."saya ok je"balasku lalu segera berlari menuju ke tandas.Tanpa ku sedari,Naim mengikutiku secara diam-diam.
"Macam mana ni,tudung aku habis basah" kataku sendirian didalam tandas."Kau tunggu sini,aku nak bagitahu cikgu suraiya"balas Naim lalu terus berlari kearah bilik guru.Tidak sempatku membalas kata-katanya.Aku menghembus nafas berat.
"Ya allah puteri,macam mana boleh jadi macamni?" soal Cikgu Suraiya."S-saya terjatuh je tadi hehe"balasku sambil tersenyum tawar."Awak jangan tipu sayalah puteri,Qaisara jirus air dekat awak kan?"Teka Cikgu Suraiya."Tak apa lah cikgu bukan salah dia"balasku dengan senyuman palsu."Takpa awak cakap?takpe,awak pakai baju yang saya bawa ni,saya nak jumpa qaisara"balas Cikgu Suraiya sambil memberi sepasang baju T-shirt dan seluar trek kepadaku.Aku mengambil pakaian tersebut lalu terus memakainya didalam tandas.
******
"Boleh saya jumpa qaisara?" soal Cikgu Suraiya."Ye saya"balas Qaisara dengan muka seperti tidak bersalah."Kenapa awak jirus air dekat puteri?"soal Cikgu suraiya."M-mana ada,dia jatuh tu cikgu"tipu Qaisara."Betul ke puteri?"soal Cikgu suraiya kepadaku pula."B-betul"balasku ringkas.Qaisara tersenyum kemenangan."Baiklah Qaisara awak boleh duduk tempat awak semula"kata cikgu suraiya.Qaisara sempat menjelingku sebelum dia berlalu ke tempat duduknya."Awak pun duduk lah" balas Cikgu suraiya.Aku hairan,tadi cikgu ni caring sangat ni nak cover si sotong tu pulak!
"Pandai kau menipu" bisik Naim.Aku mendiamkan diri.
__________
Ha guys macam mana?vote okay ! Thankyou nanti author update bab2 and bab seterusnya❤
YOU ARE READING
MR DUDA PUJAANKU
General Fiction"Aku sebenarnya suka kau" "Sorry kita kawan biasa jela" Puteri Aira Aradea,seorang gadis yang hampir 5 tahun menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki dingin dan diminati ramai disekolahnya.Namun apakan daya,perjuangannya selama ini hanyalah permai...