Tanpa ku sedari,aku telah tertidur dipangkuan ibuku.Tiba-tiba aku dapat merasakan yang pipi mulus ku diusap pelahan oleh tangan kasar milik Naim.
"Eiiyyy awak ni dah kenapa main sentuh sentuh?haram tau tak!! Tak tahu hukum hakam ke?" marahku selamba."Sshhh just shut up,honey"balas Naim."Apa honey honey?hishhh"decitku perlahan."Ni bila kau nak mandi?busuk tau tak,"kata Naim selamba tatkala pipi ku sudah memerah kerana ditegur Naim.
"Hishhh nak mandi lah ni sibuk jelahh" kataku lalu terus mencapai pakaian dan tuala ku lalu segera menuju kedalam bilik mandi didalam ward itu.Almaklumlah ni private ward .
Sebelum aku menuju kebilik air,sempat aku mencium sekilas dahi ibuku.
******
"Nah,makan aku ada beli makanan untuk kau " kata Naim."Mmm taknak lah"balasku."Cepatlah nanti perut kau masuk angin"balas Naim lalu sempat dia mengerling sekilas jam tangannya.Tepat pukul 8.00 pagi."Awak makan jelah saya takde selera" balasku sayu."no,if you don't eat , i won't eat either"balas Naim dingin . Aku berdecit perlahan."yelah yelah"balasku pasrah akan naim."Goodgirl"kata Naim dengan senyuman kemenangan.
Bukan senang nak menang dengan perempuan ni!
Sedang leka aku menikmati Nasi lemak itu,tiba-tiba mataku tertancap kepada figura seorang doktor perempuan sedang mengetuk pintu.
"Maaf menganggu puan,tuan, saya cuma nak periksa keadaan puan Natasha" kata doktor."Ya tak mengapa buatlah"balasku lalu sambung makan manakala Naim masih lagi bermain alat canggihnya diatas sofa.
"Err alhamdulillah keadaan puan Natasha semakin stabil tetapi beliau perlukan rehat yang cukup, jangan beri beliau stress , kalau takde pape dah insyaallah hari ini juga puan Natasha dibenarkan discharge.
" thankyou doctor " kataku dengan senyuman manis.Doktor itu pun memberikan senyuman sambil mengangguk lalu segera beredar dari ward tersebut.
"Kau stay jelah sini dulu,aku nak keluar jap,ada hal" kata Naim."Okay"balasku ringkas lalu mataku terus merenung anak mata hazel milik ibuku.
Al maklumlah family aku ni ade mix italy.So sebabtu lah ada mata hazel.Ko takde?biasalah kau kan xde mix italy BAHHAHAHA (AUTHOR GELAK JAHAT JAP)
"Ibu...ibu okay ?"soalku lembut." okay je , mana Naim?"soal ibuku.Aku berdecit perlahan.
Hish aku tanya pasal dia,dia tanya pasal mamat tu pulak.Sape anak dia sekarang ni?
"O-ouh Naim tadi dia cakap dia keluar , ada hal katanya" balasku."Ni ibu nak tanya ni"kata Puan Natasha."Apa bu?"soalku dengan dahi yang penuh dengan kerutan."Kamu bila nak kahwin?"tanya Puan Natasha.
Perghh dalam banyak-banyak soalan,soalan ni lah aku paling benciiiii
"Err k-kenapa ibu tanya ni?" soalku."Kamu tak ingat ke janji kamu dengan ibu haritu ?"tersentak aku tatkala mendengar ayat yang dilontarkan oleh ibuku itu.
"B-buk--" tergantung kata kata ku tatkala aku melihat doktor sudah mengetuk pintu.
Fuh terima kasih doktor engkau lah penyelamat aku dari jawab soalan tu!!! #sosyg
"Selamat tengah hari Puan berdua,saya cuma nak beritahu yang ibu puan sudah dibenarkan discharge.
" seriously doktor?Alhamdulillah "ucapku tatkala tanganku mula mengusap tangan ibuku." Okaylah saya pergi dulu ya?nanti pembayaran boleh dilakukan di lobby"pamit doktor itu.Sempat aku mengerling sekilas ibuku sebelum tanganku laju melipat baju baju ibuku lalu diisi kedalam bag.
"Yaahooo ibu dah boleh balik!!" sorakku gembira."Aipp janganla jerit jerit tak elok orang dengar anak dara menjerit"kata ibuku membuatkan aku tersentak sedikit."Err hehe sorry lah bu put just excited sebab ibu dah boleh balik je,"balasku sambil sengih macam kerang busuk.
YOU ARE READING
MR DUDA PUJAANKU
General Fiction"Aku sebenarnya suka kau" "Sorry kita kawan biasa jela" Puteri Aira Aradea,seorang gadis yang hampir 5 tahun menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki dingin dan diminati ramai disekolahnya.Namun apakan daya,perjuangannya selama ini hanyalah permai...