Pagi itu aku bangun lalu aku membersihkan diri.Setelah selesai membersihkan diri,aku turun ke dapur untuk membuat sarapan.Sedang aku leka memasak didapur,telefonku telah bergetar tanda ada notifikasi yang baru masuk.
From Mr Duda <3 :
"Aku otw nak hantar anak aku kat rumah kau ni"To Mr Duda <3 :
"Okayy cepat sikit saya tak sabar nak jumpa hayden"From Mr Duda <3 :
"Cakap jelah kau rindu aku"
To Mr Duda <3 :
"Perasan"Mr duda send a emoji : 😂
Aku membluetick sahaja mesej naim.Lelebih sape nak layan?
Setelah selesai memasak , aku duduk diruang tamu sambil menonton tv sementara menunggu Hayden dan Naim.
Tok tok tok.Kedengaran kambeng yang luar biasa.Tak tak gurau je.Kedengaran pintu rumahku diketuk oleh seseorang.
"Assalamualaikum!!" laung Naim."waalaikumussalam "jawabku." hi mommy!"sapa Hayden kepadaku."Hi Hayden,jom masuk rumah mommy ? Sorry lah rumah mommy biasa-biasa je"balasku."Its okay lah mommy Hayden tak kisah"balas Hayden ceria."Ni aku taktahu bila aku balik,esok ke malam ni ke tak pasti sebab aku busy and aku kena pergi outstations.Kau tolong lah eh jaga Hayden.Kalau ada nak pakai duit kau call je aku ,aku boleh transfer duit " tegas Naim."Saya ok je"balasku sambil menggentel rambut Hayden.
Tiba-tiba aku perasan yang Naim memberi isyarat mata kepada Hayden untuk menyuruh hayden meninggalkan mereka berdua.
"haa kenapa?" soalku."kau kalau rindu aku call lah aku"kata Naim sambil mengenyitkan matanya."Ewww tak kuasa lah saya nak rindu awak"jelingku."Eleh , ha mana jantan yang terkurung dalam hati kau tu?"ejek Naim."Err saya single ok,saya tak membuaya macam awak"jelingku lagi."Eyyy geram je aku,kau tunggu aku balik Malaysia nanti,aku kahwin dengan kau"balas Naim sambil mencuit hidungku.
"Eleh siapa nak kahwin dengan awak yang p.o.y.o ni"sindirku."Wow ii apa kau cakap?poyo?orang hensem macam aku ni kau cakap poyo?kau ada mata tak ni?"balas Naim dengan mata yang membulat."Saya ada je mata,betul lah,celah mana awak hensem"sindirku lagi."Emm dah lah,kalau cakap dengan kau ni last last aku jugak tak pergi outstation tau tak"balas Naim."Haa dah pergi lah syuh syuh"halauku sambil menolak naim keluar."Eh pehal kau halau aku ni?"soal Naim terkejod."cakap nak pergi outstation nanti tertinggal flight padan muka " balasku.Naim menjelingku.Naim sempat mengenyitkan mata nya kepadaku sebelum dia pamit pergi.Aku tersenyum.Haihhh hensem beno mamat ni.
"Mommy" panggil Hayden."Yes sayang?"balasku sambil memasang pin tudung dikepalaku."Mommy nak pergi mana pakai lawa-lawa ni?"soal Hayden hairan."Mommy nak pergi butik mommy,jomlah Hayden"ajakku."Okayy"balas Hayden.
Setelah selesai bersiap,aku dan Hayden pun menuju ke butikku.
"Bossss anak siapa ni comell nyeeee" kata Aqila sambil mencubit geram pipi Hayden."Ni anak kawan saya"balasku."Kawan?lelaki ke perempuan boss?"soal Aqila lagi. "errr hish awak ni qila,dah-dah pergi buat kerja awak.Saya ada hal kejap dalam office saya" sambungku."Hayden??"soal Hayden sambil menatapku.Aku memandangnya sambil tersenyum lalu aku terus mendukungnya.Comel gilak budak ni aku culik kang."Omo anak mommy,okay okay Hayden nak stay sini ke nak ikut mommy pergi masuk office mommy ke ikut kamu lah,yang penting jangan keluar dari sini okay?"balasku."okay kalau macamtu hayden nak teman aunty Qila lah kat bawah ni"balas Hayden."Haaaa meh meh sini"kata Aqila sambil mengambil Hayden dari dakapanku.Aku tersenyum lalu terus memasuki office kecilku.
Aku menolak tombol pintu officeku.Ku lihat banyak kertas-kertas kerja yang belum disiapkan."Huh banyaknya kerja!"aku mengeluh perlahan."Tulah kau , sape suruh tak datang kerja,kan dah bertimbun kerja kau"omel ku sendirian."bebel apa tu cik kak oii??"sapa Amir."Hish menyibuk jela kau pondan"kataku sambil menjeling Amir."huh kau cakap aku pondan?aku tampo kang tau ah"jeling Amir."Eleh tampar lah!!" kataku sambil menjelir lidah kepada Amir.Hadeh puteri²,macam budak-budak!
"Heh ni put,anak siapa kat bawah tu?" soal Amir."ouh anak aku"balasku sambil ralit menyiapkan kerja dihadapan komputer."Hah?sejak bila kau kahwin ni?tak ajak aku pun"balas Amir terkejut."ha?aku cakap aku ada anak ke tadi?ok ok bukan-bukan tu anak kawan aku"balas ku."Kawan kau?mana kawan kau tu?"soal Amir ingin tahu."pergi outstations,dia takde orang nak suruh jaga so aku pun tawarkan aje lah diri aku untuk jaga anak dia,lagipun anak dia tu tak de lah degil mana"balasku dengan tenang."mak ai?mak dia? "Soal Amir lagi." Banyak tanya lah kau ni Mir,dahlah pergi buat kerja kau,ada ke pulak kau membawang kat sini,aku potong gaji baru tahu"balasku sambil menghalau Amir keluar."k lah byee cik adik molek!"pamit Amir sambil melambaiku.Aku jeling menyampah.Gedik bodo mamat ni.Dasar pondan!
******
"Mana anak aku ni tak rindu aku ke?" soal Naim sendirian.Naim pun mencapai iPhonenya lalu mendail nomborku.Tut tut
"Ha?" sapaku."assalamualaikum "balas Naim." Err w-waalaikumsalam"balasku."tau pun nak jawab salam,ni tibe je Ha?"sindir Naim."biarlah!!"laungku dipanggilan itu."awak nak apa ni?saya busy la"balasku malas."eleh busy konon.Ha anak kita mana?"soal Naim.Aku automatik lah terperanjat.Sejak bila tah aku dengan dia ada anak."Hayden la"balas Naim."ouhh hayden dia tengah borak ii dengan pekerja saya kat bawah tu haa"balasku."panggil la dia,cakap daddy dia rindu dia ni"balas Naim dengan nada manja."Eww gedik la daddy dia ni,okaylah kejap"balasku.Aku menjauhkan sedikit telefonku dari telinga lalu aku segera memanggil amir.
"Amir!!" laungku."ha kau nak apa terjerit bagai ni?"soal Amir."Panggil kan Hayden jap"balasku.Amir mengangguk lalu memanggil Hayden.
"Yes mommy why ?" soal Hayden."Daddy ni haa dia cakap dia rindu Hayden,nah cakap la dengan dia"balasku."Hello daddy?"kata Hayden."Hey my baby tak rindu daddy ke?"soal Naim."takkk"balas Hayden menganjing kerana disuruh olehku."Eiiyy sampai hati eh,daddy taknak kawan Hayden eh"bals Naim dengan nada merajuk."Bwerkk!!Hayden tak kisah! Hayden ada Mommy,Aunty Qila,Uncle Amir"balas Hayden lagi."aloo anak daddy ni habis daddy nak kawan dengan siapa?"soal Naim."dengan hantu~"balas Hayden sambil tertawa terbahak-bahak.Naim mencemik."Okaylah bye daddy mwahh"balas Hayden lalu mematikan panggilan.Aku tersengih sendirian.Haih macam-macam ragam dua beranak ni.
Sorry readers sebab author dah lamaa tak update! Hiatus lah konon hahahaha lama gilaaa..btw thankyou kepada yang vote!dah baca tu!vote la sekali hahahahahah okay lah see you guys at new chapters!
YOU ARE READING
MR DUDA PUJAANKU
General Fiction"Aku sebenarnya suka kau" "Sorry kita kawan biasa jela" Puteri Aira Aradea,seorang gadis yang hampir 5 tahun menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki dingin dan diminati ramai disekolahnya.Namun apakan daya,perjuangannya selama ini hanyalah permai...