Bab 4

59 8 0
                                    

Aku pergi ke sebuah tasik untuk menenangkan fikiran.

"Kenapa lah aku jumpa balik eh dengan kau naim?aku dah cuba untuk melupakan kau tapi kenapa kau wujud kembali Naim?tolong lah,aku dah tak sanggup nak derita macam dulu" gumamku."aku cintakan kau Naim,tapi kau buat aku macam wujud tak wujud je..but sekarang kau dah duda dah pun,anak 1 pulak tu " gumamku lagi.

"Memang saya duda,tengah cari mommy baru untuk Hayden lah ni" Aku segera berpaling ke belakang.Terkejut beruk aku melihat Naim dibelakangku."Naim!awak buat apa kat sini?!"soalku terkejut."sajee"balas Naim.Aku menjeling Naim tajam."Woi"kata Naim."Apa kau woi woi?kau nak apa?"soalku malas."Erm kau nak tak kalau jadi pengasuh anak aku?aku busy lah minggu ni"kata Naim."Boleh je"balasku ringkas."butik kau?" "sokey  pekerja saya ramai,takpun saya bawa je Hayden pergi butik saya" balasku.Naim mengangguk."Okay esok aku hantar Hayden kat rumah kau"balas Naim.Aku mengangguk.

"Okaylah aku balik dulu" pamit Naim."Ha ok"balasku.Aku masih termenung jauh ditepi tasik itu.
naim pun hilang dari pandanganku.
Aku masih hairan,si Naim tu kerja apa?sampai busy bagai,office kot.

*******
"Daddy where you go?" soal Hayden."Jumpa mommy"balas Naim."whyy daddy tak bawa Hayden sekali?Hayden nak jumpa mommy!"balas Hayden."Nope,esok daddy hantar Hayden dekat rumah Mommy,mommy jadi pengasuh Hayden"balas Naim."Seriously daddy?yeay!!"sorak Hayden gembira.Naim tersenyum melihat anaknya gembira.Dalam masa yang sama terbit juga rasa kasihan terhadap anaknya itu kerana belum cukup kasih sayang seorang ibu."agak-agak kalau aku masuk meminang budak tu,dia accept ke aku?"gumam Naim didalam hati.

*******

Keesokan harinya...

"Daddy!!cepat lah!!cakap nak hantar Hayden dekat rumah mommy,kenapa daddy tidur lagi ni??" soal Hayden sambil melompat-lompat diatas katil Naim."Hayden!! Jangan lah lompat-lompat kalau roboh katil daddy ni nanti macam mana?"balas Naim seperti marah tetapi dia masih menahan kemarahannya itu."I'm sorry daddy"balas Hayden monyok sambil tunduk kebawah."sokey"balas Naim.Hayden segera turun dari katil Naim lalu terus kebiliknya.Rasa serba salah mula bertandang difikiran Naim.Tulah kau Naim,sape suruh marah anak kau tu.Dasar bapak tak guna.Pakayu👊

Naim bingkas bangun dari katil nya,dia mencapai tualanya lalu segera ke kamar mandi untuk membersihkan diri.Dahlah single takde orang nak siapkan pakaian hm kesian.(single macam author)

Selepas selesai membersihkan diri,Naim segera menuju ke bilik anaknya.Dia melihat anaknya sedang duduk dimeja.Naim juga melihat anaknya sedang tenung sebuah gambar.Naim segera menyorok kerana dia mendengar seperti Hayden berkata sesuatu.

"Mommy,Hayden rindu mommy.Kenapa mommy dah taknak jumpa Hayden?Hayden jijik ke dengan mommy?I miss you mommy.Mommy tak kesian ke dekat Hayden takde kasih sayang seorang mommy?Kawan-kawan Hayden kat sekolah semua tuduh Hayden ni anak luar nikah." sayu Hayden berkata seorang diri.Naim melihat anaknya sedang menangis.Dia segera masuk lalu memeluk anaknya.

"Hayden" Sapa Naim perlahan."D-daddy"balas Hayden sambil mengelap airmatanya."kenapa ni?"soal Naim."Hayden rindu mommy hm"luah Hayden."Sokey,Hayden bersiap then kita pergi rumah mommy puteri okay?"pujuk Naim.Mata Hayden segera bersinar."okay daddy"balas Hayden teruja.Naim tahu anaknya itu rindu akan ibu kandungnya,namun apakan daya,Naim sudah tidak membenarkan bekas isterinya untuk berjumpa dengan Hayden.

Naim dan bekas isterinya bercerai gara-gara bekas isterinya itu kaki curang.Naim pula seorang yang panas baran dan suka membuat tindakan diluar kawalan.Mereka bercerai semasa Hayden berumur 3tahun.
Naim nekad untuk mencari ibu baru untuk Hayden tetapi siapa? mungkin korang tertanya-tanya kan siapa bekas isteri Naim tu.Bekas isteri Naim bernama Aisyah Qaisara.Rakan sekelasnya sewaktu di sekolah dahulu.Betina tu musuh aku hohok.

Haa terjawab dh kan soalan korang?so yeah jgn lupa vote!

MR DUDA PUJAANKUWhere stories live. Discover now