"Boss,boss nak balik dah ke?" soal Aqila."Erh haah,saya ada hal..saya balik dulu eh?"pamitku.Aqila mengangguk.Aku segera berjalan menuju ke parking yang menempatkan kereta ku.
Sedang aku dalam perjalanan pulang ke rumah,aku melihat ada seseorang yang tidak dikenali telah menelefonku.Tetapi,aku hanya membiarkan sahaja panggilan itu.
Setelah tiba dirumahku,aku membersihkan diri dan duduk diatas sofa.iPhone ku dicapai lalu aplikasi whatsapp dibuka olehku.
From ? :
"Asal tak angkat call aku?"Aku masih lagi bingung,siapa ni miskah?
To ? :
"Maaf siapa ni ye?"Selepas membalas,aku segera mematikan telefon.Kepalaku ligat memikirkan Naim yang baru ku temui setelah 5 tahun tidak berjumpa. Tiba-tiba aku melihat ada notifikasi di skrin telefon ku.
From ?:
"Aku naim,boleh ark kita jumpa kejap?aku ada benda nak cakap"To Naim :
"Errr kat mana?"From Naim :
"Starbuck cafe"Aku sekadar mem'bluetick' sahaja mesej naim itu.Dulu dia pun selalu bluetick mesej aku hikhik!
Aku naik kebilikku lalu memilih pakaian."baju apa aku nak pakai eh?sweetshirt?"soalku kepada diriku sendiri."Argh hentam jelah pakai baju apa pun,bukan pergi dating pun.mAcam mana aku nak dating kalau pakwe pun tkde"bebelku sendirian.Apo lah nasib single ni.Setelah selesai bersiap,aku segera bergerak menuju ke lokasi yang dikatakan oleh Naim.
*******
"Sorry saya lambat,jalan jem" kataku lalu duduk dihadapan naim."sokey"balas Naim ringkas."Apa yang awak nak cakap?"soalku."Takdelah,aku tak de nak cakap pape pun,saje nak dating"sakat Naim.Aku segera memaparkan reaksi menyampah."ok kalau takde pape nak cakap,saya nak balik"kataku lalu bangun dari kerusi."Eh! Duduk lah dulu,aku baru nak borak-borak dengan kau,yela kita dah 5 tahun tak jumpa kan?"kata Naim ."Haah kenapanya?"soalku sambil menikmati air starbuck itu."Kau kerja apa sekarang?" soal Naim."sibuk je nak tahu"jeling ku."Ala tanya je"balas Naim manjah."Eleh,yela ii aku bukak butik "balasku." Uish srs la?! Aku ingat budak nerd macam kau ni takde masa depan"kutuk Naim."diam lah kau,kalau kau nak hina aku,baik aku balik jela"balasku sambil menatap Naim tajam."Ilek lah,aku gurau je,haduh kau ni"balas Naim sambil mencuit hidungku."hish dont touch lah naim!"kataku sedikit menjerit.
"Aik bukan ke dulu ade orang tu confess dekat aku ke?" kata Naim mengingatkan masa lalu ku."Boleh tak jangan ungkit perkara lama?semua bende tu dah lama berlalu so please jangan ingatkan saya dah"balasku malas."kenapa kau serious sangat ni?"soal Naim.Aku diam sambil menyilangkan tangan ku didada."kau dah ade boyfriend ek?"soal Naim.Aku segera menggeleng laju."Naim saya rasa takde bende dah nak dibincangkan kan?so saya balik dulu"pamitku.Naim menghembus nafas berat.Nampaknya Puteri dah betul-betul berubah 360 darjah.
Hm kesian kan naim?dulu org confess tknk accept.kesian...vote and comment! Tq<3
YOU ARE READING
MR DUDA PUJAANKU
General Fiction"Aku sebenarnya suka kau" "Sorry kita kawan biasa jela" Puteri Aira Aradea,seorang gadis yang hampir 5 tahun menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki dingin dan diminati ramai disekolahnya.Namun apakan daya,perjuangannya selama ini hanyalah permai...