Seminggu kemudian...
"Bro harini kau balik Malaysia dah kan?" soal Fawwaz,iaitu kawan kepada Naim."Haah,asal?"soal Naim sambil ralit bermain telefon."Takdelah , aku tanya je"balas Fawwaz.Naim diam sahaja.Tiba-tiba Fawwaz mendapat satu idea jahat.Fawwaz segera mengambil telefon Naim dari Naim yang sedang ralit bermain telefon sambil senyum-senyum itu.
"Wow patutlah senyum-senyum bagai! Mesej girlfriends rupanya!" sakat Fawwaz."biarlah girlfriend aku!tahu lah jealous"balas Naim smirk.
"Tak hingin lah aku nak jealous,mak aku lagi cantik" balas Fawwaz.
"Eh apa kaitan dengan mak kau nya?ni girlfriends aku,biar aku lah.Btw aku kesian kat kau,kau jealous sebenarnya sebab kau kan single HAHAHAHAHAHH" balas Naim sambil tertawa terbahak-bahak.Fawwaz menjeling Naim tajam.
"Mak aii jangan lah tajam sangat jelingan tu" balas Naim.
"Dah lah, malas aku layan kau .Baik aku pergi masak maggie." balas Fawwaz lalu menapak selangkah demi selangkah ke dapur.
"Wehh!!masakkan lah sekali untuk aku!aku lapar ah" jerit Naim dari ruang tamu."Kau suruh lah girlfriend kau tu"perli Fawwaz.Naim diam.Malas lah layan orang single tu.
********
"Mommy , bila daddy balik ?" soal Hayden mendatar."Hmm harini la,Hayden gi lah siap-siap.Kita nak jemput daddy dekat airport"balasku."Okay mommy"balas Hayden.Tut tut
"Naim" sapaku."assalamualaikum "balas Naim." waalaikumussalam " balasku malas."Ha ye saya kenapa?"soal Naim."Hmm kau balik harini kan?kau nak juga ke aku yang jemput kau kat airport nanti?aku malas lahh"balasku malas.
"Ehh wait-wait,siapa suruh kau bahasakan kau aku dengan aku ni?btw kau kan dah janji dengan Hayden nak bawa dia ke airport untuk jemput aku so janji tidak boleh dimungkiri" balas Naim menganjing.
"Okay fine awak , btw yela ii hshshsh " balasku menyampah.
"Ha macamni lah isteri mithali"
"Siapa isteri awak?! Perasan" balasku.
"Elelele nak gurau gurau manja dengan BAKAL bini pun tak bole eh" balas Naim sengaja menguji kesabaranku.
"Naim!dahlah malas saya bercakap dengan awak!" jeritku dipanggilan itu lalu segera mematikan panggilan.
"Uii garang kemain,takpe-takpe kau tunggu kalau kau dah jadi bini aku nanti" naim tersenyum senget.Author pun ghisau dengan Naim ni.psycho ke hapo ni?
*******
"Mana lah mamat ni,takde kerja aku nak tunggu dia lama-lama dekat airport ni" kataku sambil melihat jam ditanganku."Assalamualaikum ukhti" bisik Naim ditelingaku tiba-tiba.Aku apa lagi,terperanjat sampai tertampar pipi Naim weh HAHAHAH!
"Auch sakit la!" adu Naim.
"Eh sorry tak sengaja.Eh,tak tak saya memang sengaja tampar awak,padan muka awak" balasku sambil tertawa.
Naim geleng.Ni lah pompuan."Daddy!daddy tak rindu hayden ke?" soal Hayden sambil menatap Naim dari bawah.Almaklumlah Naim tu tinggi so anak dia tu pendek.Jadi comel lah kalau Hayden menatap dia dari bawah.
"Ehh of course la daddy rindu baby daddy sorang ni! Hayden dah makan?" soal Naim sambil mendukung Hayden didakapannya."dah,mommy yang masak"balas Hayden."Sedap tak?"soal Naim."sedap!! Sedap sangat sangat"balas Hayden memuji masakkan ku."Masakkan daddy sedap tak?"soal Naim lagi."Tak,"balas Hayden rindu.Naim mencebik , kata anak,takpe takpe.
"Naim awak nak pergi mana lepasni?" soalku."Aku rasa aku nak balik la dulu,penat,"balas Naim.Aku pun nampak airmuka dia yang dia tengah penat.Padahal duduk je dalam kapal terbang tu.Peliks ye anuck anuck.
"Dah dah jomla pergi dekat kereta" kataku."jom ii"balas Naim.
Aku segera duduk di tempat pemanduku."Ehh asal kau duduk situ?"soal Naim."Eh,yela saya nak bawa kereta la"balasku hairan."Dah-dah tukar tukar,biar aku drive"balas Naim.
"Asal pulak awak yang nak drive?ni kan kereta saya" balasku lagi.
"Biarla saya drive,baru nampak gentleman sikit,bakal husband kannnn" balas naim mengusikku.
"Hish ada-ada jela dia ni!ok lah" balasku menyampah.
Naim tersenyum kemenangan.Nasib Hayden kat belakang tu diam je tengok daddy dengan mommy dia.Perangai tak lain tak bukan macam budak budak!
*****
Hampir sejam perjalanan , akhirnya kami pun tiba di rumah Naim.
"Kau stay jela sini dulu, dont worry kat rumah aku ni banyak bilik" kata Naim."hmm yela yela"balasku.Aku mengantuk.so aku nak tidur.Jadi lah apa nak jadi.Tut tut.
"Assalamualaikum!! Mama dengar anak mama dah sampai malaysia!!" kata Puan siti."Waalaikumussalam ma,haah,im baru je sampai.Mama apa khabar?sihat?"soal Naim."Sihat walafiat je ni haa,kamu tu bilanya nak balik rumah mama ni.Macam dah takda orang tua!"perli Puan Siti kepada anaknya.
"Hish mama ni,apa cakap macamtu.Nanti im balik laa if ada masa lapang." balas Naim lagi.
"Hmm yela kan,orang ada girlfriend sebab tu busy sampai mama punn dah tak ingat yerk?" perli puan siti lagi.
"Haih mama ni,yela-yela esok im balik" balas Naim pasrah.
"Haa elok lah tu,bawak bakal menantu mama tu sekali" balas Puan Siti."bereh maa no problem"balas Naim."okay okay assalamualaikum "balas puan siti." waalaikumussalam "balas Naim lalu panggilan itu segera dimatikan.
Sorry lah mengarut sangat.Dah kehabisan idea ye anuck anuck btw vote la..tak kesian ke kat shaye hmmm k lah babai jangan lupa comment sekali ehek!
YOU ARE READING
MR DUDA PUJAANKU
General Fiction"Aku sebenarnya suka kau" "Sorry kita kawan biasa jela" Puteri Aira Aradea,seorang gadis yang hampir 5 tahun menyimpan perasaan terhadap seorang lelaki dingin dan diminati ramai disekolahnya.Namun apakan daya,perjuangannya selama ini hanyalah permai...