Bab 2

78 8 0
                                    

"Kau jalan kaki je ke Puteri?" soal Naim."haah"balasku ringkas."naim,boleh tak aku nk cakap sesuatu?"soalku."Ye apa"balas Naim."a-aku sbenarnya suka kau"balasku"sorry kita kawan biasa jela"balas Naim."kau tumpang lah mak aku"balas Naim. "eh takpelah,sokey aku boleh je jalan kaki rumah aku dekat je" balas ku yang cuba untuk mengelak."Jomlah"rayu Naim. Aku pasrah.Menyampah aku dengan budak ni.Mereka pun memasuki kereta.

"Naim,ni ke kawan Aim yang Aim cerita kat mama tu?" soal Puan Siti,iaitu mama kepada Naim."haah ma"balas Naim.Aku mengukir senyuman kepada Puan Siti lalu segera menyalam tangannya."Cantik juga orangnya,bolehlah jadi menantu aunty"sakat Puan Siti.Aku apa lagi,blushing tahap ayah pin ler oi."Tak ada lah aunty gurau je,ha ni,kamu tinggal kat mana and dengan siapa?"soal Puan Siti mesra."Saya tinggal dengan ibu dan ayah saya"balasku.Puan Siti mengangguk.Beberapa minit,mereka pun tiba dihadapan rumahku.
"Terima kasih aunty tumpangkan saya,susah susah je" kataku."eish takde yang susahnya"balas Puan Siti."bye"kata Naim perlahan.Aku sempat menjelingnya sebelum pamit masuk ke dalam rumahku.

"Siapa yang hantar tu ?" soal Ibuku."Kawan "balasku ringkas."sejak bila kamu ada kawan?bukanke tak ada orang yang kawan dengan kamu ke?" soal ibuku."Tahlah bu,dia yang tawarkan diri nk hantarkan saya,saya taknak pun,dia dengan mama dia yang paksa"balasku.Ibuku mengangguk."saya masuk bilik dulu"pamitku lalu terus memasuki bilikku.

Aku berbaring diatas katil.Jauhku termenung memikirkan nasibku dimasa akan datang. Kini aku dah berumur 17 tahun.Tak lama dah nak habis sekolah.

*******
5 tahun kemudian...

Kini,aku telah menjadi seorang usahawan berjaya.Aku telah membuka sebuah butik.

"Boss,saya ingat nak minta cuti lah dalam seminggu,boleh tak hehe" kata Aqila,iaitu pekerjaku."uish lamanya,awak nak kemana?"soalku."Saya nak bertunang hehe"balas Aqila."lah,nak tunang dah,boss awak ni pun menyingle lagi"kataku sambil tertawa.Aku dan aqila pun tertawa bersama."okay,boleh je,tapi syaratnya..."apa boss?"soal Aqila cemas."Awak kena jemput saya HAHAHAHA"balasku sambil tertawa.Kami pon tertawa lagi sekali sehingga sakit perut.Hadeh.

"Qila majlis tunang awak tu kat mana nanti?" soalku."dekat hotel bla bla bla"balas Aqila."uish,tunang pun dekat hotel branded ye"sakatku.Aqila sekadar tersenyum sambil tertawa kecil.

**********
Hari ini adalah hari majlis pertunangan Aqila.Aku sudah bersiap cantik cantik untuk pergi ke majlis qila itu.Kot kot ade jodoh kat situ,siapa tahu kan hikhik.
________
"Sampai pun boss" kata Aqila."Sorry la qila tadi jalan jem pula"balasku."hihi takpe,pergilah duduk dulu boss"balas Aqila.Aku mengangguk.

Sedang aku leka mencari tempat duduk,tanpa sengaja aku telah terlanggar seorang budak.

"Ehh sorry sayang,akak tak perasan" kataku kepada budak itu."Takpe,salah anak aku,dia suka merayap"balas Daddy kepada budak tersebut.Aku terpegun.Perghhhh suami sape ni siak!! Lelaki ni ada ciri ciri lelaki idaman akuuu!!

"Hello?" kata Lelaki tersebut sambil memetik jarinya dihadapan mukaku yang sedang dalam lamunan."Ha ye saya,kenapa?"soalku."Jom duduk"kata Lelaki tersebut."A-aik?isteri awak?"soalku hairan."jom mommy"kata budak itu sambil menarik tanganku.Aku tergamam."mommy?"

"Apa nama mommy?" soal Budak tersebut."Err n-nama m-mommy Puteri"balasku tergagap."nama saya Hayden!"balas Hayden."ouhhh nice name!"pujiku.Kemudian,pandanganku beralih kearah Lelaki tadi yang sedang ralit bermain telefon.

"Encik,ha mana isteri encik?" polos aku bertanya."aku tak de isteri"balas Lelaki tersebut ringkas."Ha?meninggal ka? Ke-"belum sempat aku menghabiskan kata kata ku,Lelaki itu segera memotong."yes aku dah cerai"balas lelaki itu.

Aku memerhati dirinya dari atas hingga kebawah.Perghhhh bapokk smartnye!!dengan suit hitam lengkap,kasut berkilat,tie kemas ya allah Tergoda i...auchh rawr!(author gila jap).

"T-tapi kan,asal aku macam kenal kau eh?" soal lelaki itu hairan."ha?erk"balasku."Nama kau Puteri kan?Puteri Aira Aradea?"Soal lelaki itu.Aku terdiam seketika.Haish macam mana pulok doh mamat duda ni kenal aku.

"Eh kejap,a-awak,N-Naim Ezra kan?" soalku.Naim mengangguk. Aku sudah tidak keruan.Hah sudah macam mana lah aku boleh jumpa lagi mamat ni.Aku dahlah masih dalam percubaan nak move on!hiks sekarang makin hensem+duda pulak tu hish!! Ni butterfly ni! tapi kau tak boleh puteri,kau kena move on!

"Err saya minta diri dulu eh?" pamitku.Ku lihat Naim hanya membiarkan saja pemergianku.Cis tak gentlemen langsung!

Okay 172 word! Thankyou kepada yang vote hehe <3

MR DUDA PUJAANKUWhere stories live. Discover now