🔥BAB 9: Journey to SKYWALK 🔥

26 13 0
                                    

Sambungan BAB 8..

"Wey Kiri kau kan ada kuasa teleport asal tak guna je ke Skywalk?" Soal Anwar yang duduk di dalam kereta kuda itu.

"Aduh kau ni boleh tak simpan sikit bodoh kau tu untuk masa depan atau anak kau ke. aku pun ada batas aku boleh teleport ke tempat yang pernah aku pergi je lah Ngok" bengang Kirito.

"Oh.." mereka berohh.

"Tapi Skywalk tu kan kerajaan yang berada di atas langit bagaimana kita ingin ke sana?" Soal Ardan.

"Kita kan ada naga kuat perkasa yang digeruni ramai" Kirito membodek si Shiki.

"Heh kau ni masa ada dia nak je baru puji bagai" bengang shiki yang sudah masak dengan perangai Kirito itu.

"Hahaha naga tua tengah marah" gelak Ichiro yang berada di atas kuda.

"Kau aku makan kau kang" ugut shiki.

"KYAA!! Takutnye saye" Ichiro membuat gaya gedik semua yang melihat itu meluat.

"Jauh sangat ke Skywalk tu?" Soal suichi.

"Hmmm lebih kurang 1 tahun" ujar Kirito.

"Hah!!" Jerit mereka semua tak percaya kecuali Shiki dan Ichiro.

"Hahaha gurau 2 hari gitu baru sampai" gelak Kirito melihat reaksi mereka.

"Ceh tak lawak lah!" Geram Yuji.

"Ini akibatnya menipu putera Kotaro MAGIC: PETIR MERAH MENYAMBAR!!" Petir menyambar Kirito dan hampir kena yang lain namun dengan mudah Kirito menahannya dengan tangan kosong.

"Hoi kau nak bunuh kami juga ke hah!?" Bengang Yuji.

"Tak mati lagi kan?" Slumber je mamat ni aku Terajangan kang hehe.

"Tu jer?" Soal Kirito dan tersenyum sinis.

"Kau MAGIC: PANAHAN PETIR ME-" Belum sempat Kotaro menghabiskan Menteranya mulutnya di tutup oleh Ardan.

"Kamu nak bunuh kami ke?" Soal Ardan.

"Hahaha dah-dah lah itu keluarlah sampai bila kau nak ikut kami dari pokok-pokok tak penat ke?" Soal Kirito memandang satu kelibat yang sejak mereka pergi dari kerajaan Aquaria. dia mula menunjukkan dirinya.

"Aku kagum kau dapat kesan keberadaan aku walaupun aku dah sembunyikan aura aku selama aku jadi pembunuh upahan tidak pernah satu orang pun yang dapat kesan keberadaan aku" puji Orang itu atau lebih tepatnya Ramura.

"Terima kasih..tapi aku tak terima pujian dari watak jahat" balas Kirito.

"Kau apa bezanya kau pun dulu telah membunuh ramai orang Razvan" balasnya pula.

"Oh..tapi aku adalah watak utama dalam cerita ini" balas Kirito.

"Hah! Sudah lah. MAGIC: API PENGHANCUR!" Bebola api menuju ke arah Kirito dia hanya tenang.

"Haih..aku malas lah nak berlawan ni" keluh Kirito dan menangkap api itu dan memakannya.

"Mustahil api aku boleh di makan?!" Terkejut Ramura.

"Hmmm ni? Api dan aku bagaikan sahabat" jawab Kirito dan masih lagi mengunyah api itu.

"Baiklah terima kasih untuk makanan ini MAGIC: TELEPORT" Kirito sudah berada di hadapan Ramura tersentak Perutnya di tumbuk hingga melayang terbang entah ke mana lah nasib si Ramura itu.

"Okey misi selesai jom sambung jalan" arah Kirito dan naik kembali ke kereta kuda itu.

"Apa jadi kat dia?" Soal Anwar.

"Melayang di udara mungkin sampai ke kerajaan Isfarghan kot" balas Kirito slumber je mamat ni.

"Hari dah nak gelap kita rehat kat sini je lah ye" sampuk Ardan memang betul langit mulai gelap.

"Tapi kita tiada bekalan makanan" kata suichi.

"Kau nak api ni?" Soal Kirito dan menghulurkan api yang belum habis di makannya itu.

"Kau ingat kami macam kau ke makan api?!" Bengang Kotaro.

"Hehehe.. ok-ok aku pergi cari kot-kot lah ada mangsa buruan ke" Kirito berjalan ke dalam hutan.

"Jangan kau bawa benda yang bukan-bukan sudah" pesan Yuji.

Di dalam hutan..

Kirito sedang mencari buruan terlihat seekor serigala.

"Baiklah mangsa di kesan MAGIC: TELEPORT"Kirito tiba di hadapan serigala itu dan menikamnya dengan pedangnya dan dia pun kembali ke kereta kuda.

"Woi apa kau bawa lah pula ini" ujar Ardan melihat anaknya yang membawa seekor harimau.

"Aku dah dapat tangkap serigala tapi dia datang dan makan serigala itu jadi aku ambil dia jelah" jelas Kirito.

"Bukan itu maksud tuan Ardan yang kau bawa ni harimau ada ke orang makan daging harimau kirito-kirito" Anwar menggeleng kepala.

"Apa susah masukkan dalam mulut kunyah dan telan sudah?" Slumber je kalau aku jumpa ni real life memang aku dah belasah orang ni hahaha.

"Kamu..ini!!" Ardan mula naik darah.

"Ok-ok saya tak nak makan api ayah tenang" ujar Kirito.

"Dahlah baik tidur untuk lupakan rasa lapar itu" ujar Araji yang baru mula bersuara.

"Oh ada suara rupanya aku ingatkan bisu" sindir Anwar.

"Kau.." Araji hanya menahan geram dengan perangai Anwar yang suka mengusik dia. Dan akhirnya mereka memilih untuk tidur.

Keesokan harinya..

"Ayah, Yuji, shiki?, Ichiro, suichi, Kotaro, Anwar, Araji, bangun!!!!" Jerit Kirito dan membangunkan mereka semua.

"Tsunami lari!!" Latah Anwar.

"Tak perlulah jerit si** ba** anj*** Pu***** kau" marah Kotaro.

"Ish Ish Ish sebagai putera tak bagus memaki tahu" nasihat Kirito.

"Semua sebab kau lah!" Marah Kotaro.

"Oh ok-ok sambung jalan dah pukul 4 petang ini" jawab Kirito mereka semua ternganga mulut luas.

"Tak baik tahu buka mulut luas sangat nanti masuk lalat kang" slumber betul mamat ini.

"Asal tak kejutkan kita orang!!?!?!?!" Jerit mereka.

Setelah lama berjalan hinggakan malam..

"Jom kita berhenti kat sini je lah" ujar Ardan memberhentikan kereta kuda.

"Ayo tidur!" Jerit Anwar sebelum di buai mimpi begitu juga semua.

Bersambung..

Hambar? Hehe sorry lah..

Nanti kita akan perang habis-habisan ya

Siapakah pemenangnya antara umat manusia dan Ibis?

Jadi nantikan BAB seterusnya jangan lupa vote ya..

Nanti bab seterusnya mengisahkan perjumpaan antara Razvan Amaria dan Ryu Shin ya guys..

Dan jangan lupa follow..

Jadi sekian terima kasih..CHAW!!!!

RAZVAN: KING OF DARKNESS (BOOK 1)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang