🔥BAB 2: The fight🔥

44 13 2
                                    

Kirito mengikut para tentera ke istana kerajaan isfarghan.

'wow tak sangka banyak perubahan kat istana ni' bisik hati Kirito.

"Kita dah sampai di ruangan raja" mereka berhenti hadapan pintu.

"Oh thanks sebab hantar"kata Kirito.

"Ok" balas tentera itu.

Kirito membuka pintu itu dan terlihat sosok raja yang di agungkan.

"Oh kamu dah sampai?" Kata raja Ryudachi.

"Ya Tuanku" kata Kirito sambil menunduk hormat.

"Angkat kepala mu beta mau lihat wajah kamu" arah raja Ryudachi.

"Baik Tuanku nama patik Kirito Sasaki"katanya menggunakan bahasa istana sebaik saja Kirito mengangkat wajahnya raja Ryudachi terkejut.

'asal muka dia macam muka si tak guna itu!' kata raja Ryudachi dalam hati.

"Jadi kamu lah yang berani mencederakan putera mahkota beta ya?" Tanya raja Ryu dengan nada marah.

"Ya namun itu bukan salah patik tuanku putera yang terlalu lemah" kata Kirito separuh menghina.

"Oh jadi kamu rasa kamu cukup kuat?" Kata raja Ryu dengan senyuman sinis.

"Patik tiada niat untuk menghina namun itulah hakikatnya"kata Kirito.

"Jika begitu. Jikalau kamu dapat mengalahkan pengawal elite beta akan beta lepaskan kamu apa kamu setuju dengan cadangan beta?" Kata raja Ryu yang cuba mencabar Kirito.

"Dengan senang hati patik terima" kata Kirito dan menerima cabaran itu.

"Baiklah beta akan panggil pasukan elite beta sekarang" kata raja Ryu dan menelefon pasukan elite yang di banggakan itu.

Setelah menunggu lama baru sampai pasukan elite itu.

"Maaf lambat tuanku" kata pemimpin pasukan itu bernama indigo dan tiga anggotanya satu bernama Lave, Hana dan crish.

"Baiklah kalian boleh mula" kata raja Ryu.

"Kalau kau sampai cedera teruk aku takde kena mengena ok?" Tanya indigo kepada Kirito.

"Baik jangan sangka sebab kau perempuan aku tak akan berlembut" kata Kirito dan tersenyum.

"Kalah jangan nangis eee" usik crish.

"Yakin sekali anda" kata rakannya Lave.

Lave mula menyerang Kirito dengan pedangnya setiap seranganya di elak oleh Kirito.

"Sampai bila kau nak elak?" Tanya Lave.

"Ok" kata Kirito dan mula menyerang balas dengan pedangnya namun di elak Lave mula menggunakan kuasanya. Kuasa ais.

"Mizu no panku!" Kata Lave dan cuba menusuk kirito. Kirito sempat mengelak tapi pipinya tercalar.

"Sampai bila kau tak nak guna kuasa kau?" Tanya Lave.

"Kalau kau nak sangat ok" kata Kirito selamba dan muncul bebola hitam di sekelilingnya.

"Wow kuasa apa kah itu?!" Teruja pulak si Lave ni.

"Api ni akan bakar apa saja sehingga hilang atau jadi debu"terang Kirito.

"Ok aku mula YAMI NO TAMA" kata Kirito. Bebola hitam itu pergi terbang ke arah Lave dia tak sempat nak elak bahunya terbakar dan perlahan tubuhnya terbakar.

"ARGHHH!!! PANAS!!!! TOLONG!!!!" Rayu Lave yang merasa isi dagingnya hampir terbakar menjadi daging panggang Kirito petik jari serta merta api itu ilang.

RAZVAN: KING OF DARKNESS (BOOK 1)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang