Sambungan BAB 3
"Maknanya kamu tarik diri dari misi ini?" Tanya raja Bahrin selepas mendengar cakapan Anwar itu.
"Tidak kami akan teruskan misi ini bagi tau iblis itu buat kacau di mana?" Kata Kirito.
"Wey kiri kau gila kah dah lah iblis tingkat S" kata Anwar dan yang lain hanya mengangguk tanda setuju dengan kata Anwar.
"Kau diam boleh tak aku ada rancangan aku sendiri kau takyah nak sibuk" kata Kirito dengan mukanya yang berubah serius dan aura yang menakutkan keluar dari tubuhnya mereka hanya terkaku termasuk raja Bahrin.
"O....ok" gagap Anwar sambil menelan air liur seram doh di kiri kalau serius.
"Baik.....iblis itu ada di gunung akami saya akan suruh orang saya bawa kamu ke sana" kata raja Bahrin.
"Baik tuanku kami minta diri dulu" kata Kirito dan berjalan pergi diikuti oleh rakannya.
"Wey kau serius ke nak ke sana" tanya Anwar.
"Ya kalau tak nak ikut kamu boleh pulang" kata Kirito masa mereka berbual datang seorang lelaki berambut brown dan mata brown.
"Hai nama saya Arya Wiguna saya akan membawa kamu ke gunung akami" kata Arya.
"Nama saya Kirito Sasaki ni putera Kotaro Ryu, Hikaru suichi, kame Yuji dan yang paling hodoh dan bodoh ni Anwari" kata Kirito sempat lagi nak mengejek si Anwar itu.
"Wey kau memang nak kena Bakar dengan api aku ni" ugut Anwar.
"Huhuhu takutnya saya" kata Kirito buat gaya gedik.
"Kau ni!!!" Marah Anwar telinganya mula berasap.
"Tak tak payah buang masa jom ikut saya" kata Arya dan membuka portal teleport ke gunung itu setibanya di gunung.
"Ini lah gunung akami dan gua depan kita di adalah tempat iblis itu sembunyi dan banyak orang ambil misi tapi tak keluar- keluar juga" kata Arya.
"Mungkin Dorang dah mati" kata Kirito. Lalu membuka langkah masuk ke gua itu tak lama berjalan mereka mula melihat sosok seorang lelaki bertanduk sedang tidur dan tiba-tiba.
"Hachum!!!" Bersin Anwar dan iblis itu bangun.
"Siapa itu keluar lah!" Jerit ya dan Kirito dan yang lain menunjukkan diri dan Arya hanya menunggu di luar pintu gua.
"Oh ternyata hanya sekumpulan manusia lemah" kata iblis itu dan tersenyum.
"Korang pergi serang" arah Kirito.
"Ok" sahut mereka semua Anwar mula menyerang begitu juga yang lain.
"Hujan api!!" Jerit Anwar.
"Peluru air!" Kata suichi.
"Panahan petir!!" Petir Kotaro menyambar iblis itu namun iblis itu masih berdiri tanpa sebarang luka.
"Cahaya syurga!" Kata Yuji.
Namun semua serangan mereka tak memberi sembarang kesan.
"HAHAHA lemah! Tu je?! Ok sekara giliran aku bebola kegelapan!" Kata iblis itu dan mulai menyerang mereka semua tak sempat elak dan jatuh pengsan dan kini tinggal Kirito.
"Eh satu kali serang je dasar lemah jadi tinggal kau?" Kata iblis itu dan melihat ke arah Kirito yang bersandar di dinding gua itu.
"Oh lama tidak jumpa ichiro kamagi aku tak sangka kau masih hidup selepas peperangan itu" kata Kirito.
"Macam mana kau tau nama aku!!" Tanya ichiro.
"Oh jadi kau tak ingat aku? Aku adalah RAJA kau dan aku dikenali sebagai RAZVAN" jawab Kirito.
"Tak mungkin Tuanku RAZVAN sudah hilang apa buktinya?" Tanya Ichiro.
"Ini buktinya" kata Kirito dan mengeluarkan api hitam dari tangannya api hitam hanya dua orang boleh guna.
"Hanya dua orang yang boleh guna api hitam ialah Tuanku Qynx dan..... Tuanku R.....RA..... RAZVAN" kata Ichiro gagap.
"Ya aku bagi 2 pilihan pertama kau boleh balik kepada aku dan kita akan bina semula edona namun bukan untuk takluk dunia hanya untuk menebus dosa kau selama ini dan pilihan kedua jika kau masih setia pada raja palsu itu aku takkan segan untuk membunuh mu" kata Kirito.
"Saya pilih pilihan pertama dan saya nak bagi tau Raja Qynx akan menyerang satu persatu kerajaan dan ingin menakluki dunia" kata Ichiro.
"Baik lah untuk pastikan kau tidak khianati aku akan buat kontrak" kata Kirito dan membaca mentera dan muncul tanda di telapak tangan ichira tanda sayap hitam.
"Ok dah. Kau adakan kuasa mengecilkan diri aku nak kau mengecil dan masuk ke poket seluar aku ni nanti aku kata ke RAJA Bahrin yang kau dah mati" kata Kirito. Ichiro hanya mengangguk. Kirito berlari keluar gua dan meminta tolong Arya angkat rakannya yang pengsan itu ke hospital dan Kirito pula pergi menghadap raja Bahrin.
"Tuanku kami sudah mengalahkan iblis itu jadi kami akan pulang esok tunggu rakan saya sedar" kata Kirito.
"Baiklah beta sungguh berterima kasih kepada kamu semua" kata raja Bahrin.
"Sama-sama saya minta diri dulu" kata Kirito. Kirito berjalan ke hotel yang dia sewa dan menyuruh ichira membesar.
"Aku nak tanya siapa lagi yang terselamat selain kau?" Tanya Kirito.
"Aku dan asmorius, Rais dan yang melindungi kami adalah reiki yang mengorbankan nyawa untuk kami" jawab Ichiro dan tersenyum kelat dan tiba-tiba muncul shiki.
"Argh lama tak jumpa kau Ichiro kau sehat?" Sapa shiki.
"Weh lama tak jumpa dan kau masih single hahaha naga tua yang single" usik Ichiro dan bermulalah pergaduhan antara dua beruk itu.
"Boleh diam tak aku nak tidur ni esok kita akan balik ke ISFARGHAN" kata Kirito dan melelapkan matanya.
Keesokan paginya langit yang cerah dan kicauan burung terdengar jelas dan rakannya yang lain sudah sedar dan di benarkan pulang.
"Wey betul ke kau kalahkan iblis tu macam tak percaya aku?" Tanya suichi.
"Hmmm" Kirito hanya berhmmm.
"Dah mula dah bahasa hmmm dia tu" ejek Anwar.
"Kau diam ah masuk cepat" kata Kirito dan membuka portal ke bilik pengetua.
"Oh kamu dah balik macam mana misi selesai?" Tanya pengetua Ardan.
"Ya" jawab Kotaro.
"Jadi kerana sudah selesai kamu di benarkan pulang" kata pengetua Ardan.
"Baik!" Sahut mereka semua dan berjalan pulang.
DI RUMAH
Kirito yang baru sampai langsung naik ke atas dan masuk ke biliknya.
"Oi ichiro dan boleh keluar kau pun naga tua single" usik Kirito. Dan Ichiro kembali besar dan SHIKI pula berubah menjadi manusia.
"WOW boleh tahan hensem juga naga tua ni kalau jadi manusia" kata Ichiro.
"Tu puji ke perli?" Tanya shiki.
"Terserah kau nak anggap apa" jawab Ichiro.
"Oi ichiro aku nak tanya kau boleh?" Tanya Kirito.
"Boleh saja Tuanku" kata Ichiro.
"Tak payahlah nak bertuanku tunggu kita selesai bina kembali EDONA. Aku nak tanya tentang raja Qynx itu aku tak pernah dengar nama dia dan apa nama kerajaan dia?" Tanya Kirito.
"Entah aku tak tau dia tu dari mana tapi dia sangat kuat dan nama kerajaan dia Aurora dan tentera dia lebih dari 90 000 tentera" jawab Ichiro.
"Hmmm kita kalah jumlah dan kekuatan kita kena bersatu dengan kerajaan lain" kata Kirito.
💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
Yo apa khabar semua sorry jikalau cerita aku ni membosankan dan nanti kan lah bab seterusnya ok. Chaw.
KAMU SEDANG MEMBACA
RAZVAN: KING OF DARKNESS (BOOK 1)
FantasiaOrang-orang Mengatakan Jika Kalian Memiliki Kekuatan Dan Kekayaan Kamu Bisa Melakukan Apa Saja Tapi Bagi Ku Ia Salah Kerana Aku Telah Mengalami Hal Yang Sama Di Mana Aku Hanya Mementingkan Kekuasaan, Derajat, Harta, Hamba Setelah Semua Itu Berlaku A...