🔥BAB 1🔥

111 16 21
                                    

ISFARGHAN

"HAHAHA KESIAN KAU DAPAT ABANG CACAT!" kata penduduk kepada Kotaro adik Kirito Sasaki.

Kotaro hanya lari sambil menangis. Sesampainya di rumah.

"BETUL APA SEMUA ORANG KATA KAU NI MEMANG PEMBAWA SIAL!!" kata Kotaro ke pada abangnya.

"Apa adik cakap ni?" Tanya Kirito.

"KAU TAK PAYAH NAK PURA-PURA TAK TAHU SIAL KENAPA KAU TAK MATI JE?!" kata Kotaro.

"tenang dulu apa jadi ni?" Tanya Kirito.

"AKU AKAN BUNUH KAU TAK GUNA SIAL!!!" Jerit Kotaro. Kotaro hilang kawalan dan langit mulai gelap kilat biru menyambar Kirito dia menahannya menggunakan pedangnya raja Ryudachi terkejut melihat perubahan anak bongsunya itu namun malah happy.

"BUNUH JE DIA NI MENYUSAHKAN JE!" kata raja Ryudachi.

Kilat menyambar tepat di dada Kirito dia jatuh rebah di tanah ayahnya hanya tersenyum puas.

"Apa ini rasanya mati?" Kata Kirito.

"Hahaha KALAU AKU TAU AKAN JADI MACAM NI AKU SANGGUP HIDUP DI KELUARGA MISKIN DARIPADA KELUARGA YANG PERANGAI CAM SETAN!!" katanya lagi. Mayat Kirito di tanam di hutan dan berita kematian putera Kirito di palsukan dia di kata bunuh diri.

Di tempat Kirito.

"aku kat mana ni?" Kata Kirito.

"KAU ADA DI ALAM SEPARU SEDAR RAZVAN" kata satu suara.

"Alam SEPARU sedar? Dan siapa RAZVAN aku Kirito" tanya Kirito.

"DENGAR SINI AKU ADALAH NAGA LAGENDA NAMA AKU SHIKI DAN KAU RAZVAN. RAZVAN IALAH RAJA DI KERAJAAN IBLIS EDONA DAN SETELAH PEPERANGAN ANTARA KERAJAAN ISFARGHAN DAN EDONA KAU DI LAHIRKAN KEMBALI UNTUK MENEBUS DOSA KAU" kata SHIKI.

"Bukan aku dah mati ke?" Tanya Kirito.

"YA TAPI AKU AKAN BAGI SEMULA MEMORI KAU DAN HIDUPKAN KEMBALI KAU DAN KAU AKAN HIDUP BIASA DAN TINGGAL BERSAMA KELUARGA BARU" kata SHIKI dan satu persatu ingatan kembali ke pada Kirito.

"Ah!! Aku dah ingat Ryu Shin dia guna sihir masa dan hantar aku ke masa depan dia kata bakal ada sesuatu yang buruk bakal berlaku" kata Kirito. Dan Ryu Shin adalah raja kerajaan isfarghan yang pertama.

"BETUL TU" kata SHIKI.

3 TAHUN KEMUDIAN

"Hari ni kamu akan sekolah kat akademi ayah" kata Ardan ialah pengetua di akademi itu serta ayah baru Kirito dan SHIKI yang berubah menjadi manusia.

"Kerana baru masuk kamu akan di masukkan ke dalam kelas paling ujung ialah kelas 5E ok?" Tanya Ardan.

"Hmmm" Kirito hanya mengangguk.

DI HADAPAN PINTU KELAS

"Baiklah Kirito kamu tunggu kat luar nanti cikgu panggil baru masuk ok?" Kata cikgu Ros seorang yang baik cantik dan sopan.

"Baik cikgu"sahut Kirito.

"Baiklah murid-murid hari ni kita ada pelajar baru. Sila masuk" kata cikgu Ros.

"Selamat berkenalan nama saya Kirito Sasaki mohon kerja sama" kata Kirito sambil tunduk hormat.

"Baiklah Kirito kamu boleh duduk sebelah Anwar" kata guru ros.

Kirito berjalan ke mejanya.

"Hai nama saya Anwari" kata Anwar.

"Ya" balas Kirito.

Waktu rehat Kirito makan dengan Anwar.

"Kau dah daftar asrama? Apa nombor kau?" Tanya Anwar.

"Dah no aku 31" Jawab Kirito.

RAZVAN: KING OF DARKNESS (BOOK 1)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang