الفصل الاول

2K 26 14
                                    

فى الليل تستيقظ روان على صفعه على وجهها لتنهض بفزع لتضع يدها على وجهها بصدمه لتنظر امامها لتجد منصور اخوها ليمسكها من شعرها بقوة لتصرخ روان من الالم ليردف منصور : لسه بتجابلى راشد مش جولتلك تبعدى عنيه .

روان بألم وبكاء : يا اخوى راشد بيحبنى وعايز يتجدملى .

منصور بسخرية : وانا قولت لأه جبل اكدة وانتى مسمعتش الكلام يبقى انا هتصرف بطريقتى .

ليتركها منصور ويخرج من الغرفه لتبكى روان بينما خرج منصور من المنزل واتجه الى بيت راشد ليدق الباب ليفتح راشد ليدخل منصور بقوة ليقفل راشد الباب بإستغراب .

راشد بهدوء : فى ايه يا منصور .

منصور بضيق: مش عارف فى ايه هجول انا ابعد عن روان مش عايز اشوفك جنبها سامع .

راشد بهدوء: اسمعنى يا منصور انا بحب روان وعايز اتجوزها .

منصور بضيق: وانا قولت لأ .

راشد بغيظ : انا عارف انت عايز ايه عايزها تشتغل وتصرف عليك عايز تجوزها راجل غنى وتبيعها وتاخد فلوسها .

منصور بضيق: ملقش دعوة دى اختى وانا حر فيها ولو شفتك قريب منيها هجتلك .

ليغادر منصور منزل راشد لينظر راشد الى اثرة بغضب

------------------------------
ليذهب منصور الى منزله ليوقفه صوت صديقه رأفت .

رأفت بإبتسامه: اذيك يا منصور .

منصور بضيق: الحمد لله .

رأفت بإستغراب: مالك .

منصور بضيق: مديون فلوس كتير ومش عارف اعمل ايه .

رأفت بتفكير : عندى فكرة تخليك تسدد كل الى عليك ويبقى معاك فلوس كمان .

منصور بلهفه : فكرة ايه .

رأفت : اثم بيه المهدى .

منصور بسخرية: واثم بيه هيدينى فلوس ليه .

رأفت : لو اختك اشتغلت عنديهم هيدوك فلوس كتير وكمان اثم بيه عايز واحدة كويسه تخدم البيه الكبير وبتعرف تجرا وتكتب واختك متعلمه لثانويه .

منصور بتفكير : لكن انا اسمع ان كل خدامه بتدخل الفيلا بيعاملوها ذى العبيد واثم بيه صعب جدا .

رأفت بهدوء : انا جولتلك الى عندى اعمل الى انت عاوزة بس انت عارف ان اثم بيه هيديك فلوس كتير جدا علشان تخلى اختك تنفذ كل حاجه .

منصور : عندك حج هى اساسا قاعدة مبتعملش حاجه يبقى تشتغل احسن وتساعدنى .

لينتهى حديث منصور ورأفت ليتجه رأفت الى فيلا اثم المهدى ليقف امام البوابه فكانت بوابه ضخمه كبيرة وسور يحاصر الفيلا ويوجد غفر يحرسونها ليبتلع منصور ريقه ويتجه الى الغفر .

جحيم اثم حيث تعيش القصص. اكتشف الآن