وصل أثم إلى المستشفى وحمل روان بين يديه ، جاءت الممرضات بإتجاهه وأخذوا روان ومنعوا أثم أن يدخل معها وقف أثم بقلق أمام الغرفه ، وصلت عاليا وفريدة وميار .
فريدة بخوف : فين روان .
أثم بهدوء : فى الاوضه .
ميار بإستغراب : لكن ايه إلى حصل معاها ، فريدة هى كانت تعبانه أو بتاخد علاج .
فريدة : لأه .
خرجت إحدى الممرضات مسرعه ، لحقها أثم مسرعا .
أثم : مالها روان .
الممرضه : الهانم عندها حاله تسمم ولازم نعملها غسيل معدة فورا .
تركته الممرضه بينما نزلت دموع فريدة اخذتها عاليا فى حضنها تحاول أن تهدئها بينما أثم يقف أمام الغرفه بقلق شديد لأول مرة لا يستطيع أن يفعل شئ ، اتصل حازم بعاليا .
حازم بإبتسامه: اذيك يا حبيبتى .
عاليا بحزن : مش كويسه يا حازم .
حازم بقلق : مالك انتى كويسه .
عاليا بحزن : روان يا حازم روان فى المستشفى .
حازم بخوف : ليه ومستشفى ايه ابعتيلى اسمها بسرعه يا عاليا .
ارسلت عاليا اسم المستشفى وبعد ربع ساعه جاء حازم مسرعا وقف أمام عاليا.
حازم بخوف : ايه إلى حصل وايه جاب روان المستشفى انطقوا .
عاليا بهدوء : حصلها حاله تسمم بس منعرفش إذاى .
حازم بقلق وهو يقف بجانب أثم : انت جيت أمته يا أثم .
أثم ببرود: كنت معاهم فى المول .
حازم بإستغراب : غريبه عمرك ما فكرت انك تروح المول انت بتكرة الاماكن الزحمه .
أثم بجديه: مش وقته يا حازم .
حازم بهدوء: اتفضل انت يا أثم على شغلك وانا هقعد هنا جنب روان لغايه ما اطمن عليها .
أثم محاولا أن يبين الامبالاه ليردف : تمام ابقى قولى ايه إلى حصل ، انا هروح الشركه .
وقبل أن يغادر أثم أوقفه خروج الدكتور من غرفه روان وقف مكانه يستمع لما قاله .
حازم بقلق : روان عامله ايه دلوقتى .
الدكتور : الحمد لله كويسه .
حازم بإبتسامه : الحمد لله ، ينفع نطمن عليها .
الدكتور : هننقلها غرفه عاديه وتقدروا تطمنوا عليها .
ابتسم أثم وارتدى نظارته وغادر بسيارته بينما كان حازم وعاليا وميار فرحون كثيرا وبعد دقائق ذهب الجميع حول روان نظرت لهم وابتسمت ، نظرت حولها تبحث بعينيها عن أثم لكن لم تجده .
أنت تقرأ
جحيم اثم
Storie d'amoreليتجه اليها ليمسك ذراعها لتلتصق بالجدار لتنظر له روان بخوف . أثم بغيظ : ليه بتحاولى تعصبينى ، ليه مش عارفه انتى مين وبتشتغلى ايه . روان بخوف : ابعد شويه . أثم بضيق : لا مش هبعد ، هقرب اكتر ، الى عايزك تفهميه انك ملكى فاهمه . روان بتوتر : انا مش ملكك...