بداية الجحيم

809 15 3
                                    

لتستيقظ روان بإبتسامه على وجهها الجميل وتخرج من غرفتها لتنزل الى الاسفل وتقوم بتحضير الفطار ، لتجهزه وتأخذ صينيه وتصعد الى غرفه عزت لتدق على الباب لتدخل لتفتح الستائر لتردف روان بإبتسامه: عزت بيه ليفتح عزت عينيه ليجد ذلك الملاك ليبتسم لتردف روان : صباح الخير .

عزت بإبتسامه: صباح النور يا بنتى جيبالى الفطار هنا .

روان بإبتسامه : علشان ترتاح .

عزت بإبتسامه: عمرى يا بنتى ماشوفتش ذى طيبه قلبك ، انتى لسه امبارح كنت خايفه وزعلانه وانهاردة نسيتى كل حاجه وضحكتك منورة .

روان بهدوء : لازم ننسى ، انا منصور كل يوم بيفاجئنى بعلجه او بإهانه فلازم انسى علشان حياتى تستمر واقدر ارعى امى .

عزت بإبتسامه: ربنا يخلهالك يلا بسم الله .

روان بإبتسامه: انا هنزل اشوف شغلى .

عزت بإصرار : لازم تاكلى معايا ، لقمه واحدة اجعدى .

لتجلس روان بإبتسامه وتتناول الطعام مع عزت لينتهى عزت وتأخذ روان صينيه الطعام الى المطبخ ثم تصعد الى الاعلى لتمسك يد عزت وتساعدة لينزل الى الاسفل ، ليقترح عزت ان يجلسوا فى الحديقه لتتجه روان وعزت الى الحديقه ليجلس عزت على الكرسى وتجلس روان على الارض .

عزت بإبتسامه: اجعدى على الكرسى .

روان بهدوء : لازم يا بيه منساش نفسى انا هنا خدامه وانا راضيه كفايه ان حضرتك بتعملنى ذى ابوى الله يرحمة .

عزت بإبتسامه: بتفكرينى بأجمل واحدة عرفتها فى حياتى حب حياتى كانت شكلك وابتسامتها دايما مرسومه على وشها كانت ملاك وجلبها الطيب مفيش منه .

روان بإستغراب: مين دى .

عزت بحزن : حبيبتى ومراتى حبيبة ام ولدى أثم سابتنى واثم عندة عشر سنين ، اثم كان متعلق بيها جدا وانا رفضت اى ست تدخل البيت بعدها رفضت افتح قلبى اشتغلت فى الشركه فى اسكندريه وحاولت اعوض اثم عن حنان الام بس معرفتش ، اثم بدأ حياته بنفسه .

روان بهدوء: حضرتك ليه عايش هنا مش فى اسكندريه .

عزت بإبتسامه: البيت دا عشت فيه اجمل ايام حياتى انا وحبيبه مجدرتش اسيبه .

ليقطع حديثهم مجئ الغفير ليقول : عزت بيه الواد منصور جاى يشوف حضرتك .

عزت : خليه يدخل .

لتقف روان ليدخل منصور لتنظر روان بإتجاه الارض ليقف منصور امامها وينظر الى خوفها ويبتسم ليقبل يد عزت ليقول : عزت بيه جاى اطمن واشوف روان بتخدم سعادتك كويس ولا عايزة تتعلم اذاى تخدم .

عزت بهدوء: اختك كويسه ومش عايز اشوفك هنا كتير .

منصور بإبتسامه: تحت امرك يا بيه انا جيت علشان اتفق على الفلوس .

جحيم اثم حيث تعيش القصص. اكتشف الآن